  • 11. Data: 2015-06-23 17:14:30
    Temat: Re: Piec CO wywala różnicówkę
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-06-23 15:18, Kżyho wrote:
    > że prawidłowo jest, żeby
    > faza była po lewej stronie gniazdka i tak wszędzie robiłem.

    A ktoś to uzasadnił?

    PS. Swego czasu elektrtyk (30 lat w zawodzie) udowadniał mi że w Anglii
    wtyczki mają bezpiecznik na fazie. Jak by mialy na neutralnym to by nie
    zadziałał przecież. Z 30 lat w zawodzie cieżko się dyskutuje.

  • 12. Data: 2015-06-23 17:26:57
    Od: Cezary <c...@p...fm>

    W dniu 2015-06-23 o 15:23, Krzysztof Garus pisze:

    > Co te Junkersy maja w srodku ze robi im to roznice?
    > Slyszalem tez ze jak sie podlaczy pod agregat pradotworczy (dwie fazy na obu
    bolcach) to tez protestuja, trzeba jeden biegun uziemiac.

    > bajcik

    Brak kontroli jonizacyjnej płomienia. Ale róznicówki nie powinien wywalać.

    CezaryT

  • 13. Data: 2015-06-23 17:43:12
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2015-06-23 o 15:49, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof Garus" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie mam pojęcia

    > I jeszcze jak kwadrat dostaną z UPS zamiast sinusa to też im to nie
    > odpowiada - ale szczegółów dlaczego tak jest nie znam.

    Tego to akurat wszystkie piece chyba nie lubią. Nie tylko Junkers.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 14. Data: 2015-06-24 08:39:21
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

    > PS. Swego czasu elektrtyk (30 lat w zawodzie) udowadniał mi że w Anglii
    > wtyczki mają bezpiecznik na fazie. Jak by mialy na neutralnym to by nie
    > zadziałał przecież. Z 30 lat w zawodzie cieżko się dyskutuje.

    Zadziałałby ale napięcie nadal byłoby na podłączonym urządzeniu, więc tak
    jakby nie do końca "zadziałał" :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 15. Data: 2015-06-24 09:01:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > ta zasada jest dosc idiotyczna, lewy/prawy czy góra/dół, wzgledem bolca
    > czy nie. Tego sie nie da zrobic bez stosowania wyjątków,

    To podaj przykład z budownictwa jednorodzinnego gdzie uzasadnione jest
    odwrotne podłączenie kabli w gniazdku :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 16. Data: 2015-06-24 09:02:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Gregoriusx" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2015-06-23 o 15:49, Ergie pisze:

    > A to akurat jest proste - kwadrat ma koszmarne ilość wyższych
    > harmonicznych, których nie lubią silniki i cewki. Taki kwadratowy
    > przebiegu mówiąc obrazowo zamiast kręcić silnikiem grzeje uzwojenia.

    No tak, nie pomyślałem, że wentylator chodzi na 230 a nie przez zasilacz.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 17. Data: 2015-06-24 10:26:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 24 czerwca 2015 09:01:11 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To podaj przykład z budownictwa jednorodzinnego gdzie uzasadnione jest
    > odwrotne podłączenie kabli w gniazdku :-)

    w jakim sensie odwrotne? Zreszta wszystko jedno - bo zadnego znaczenia dla pozycji
    fazy w gniazdku nie ma - istotne jest wylacznie aby pe trafil na bolec :)

    b.

  • 18. Data: 2015-06-24 10:27:57
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 24 czerwca 2015 08:39:31 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

    > Zadziałałby ale napięcie nadal byłoby na podłączonym urządzeniu, więc tak
    > jakby nie do końca "zadziałał" :-)

    gdyby zostal podlaczony w 3f sieci dosc zrownowazonej to by nie zadzialal :-)

    b.

  • 19. Data: 2015-06-24 11:09:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Równie dobrze można spytać o uzasadnienie dlaczego w budownictwie jednorodzinnym , i
    każdum innym, należy przestrzegać żeby faza była po lewo, lub po prawo Pytanie jest
    zasadne bo w sprzedaży są podwójne gniazdka z bolocem i w nich na krzyż jest przez
    fabrykę zrobione podłączenie.

  • 20. Data: 2015-06-24 11:25:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > w jakim sensie odwrotne?

    Faza z prawej (gdy bolec u góry).

    Obecnie jest to tzw. dobra praktyka, ja żałuję że to nie jest normą a Ty
    napisałeś że taka zasada jest idiotyczna.

    > Zreszta wszystko jedno - bo zadnego znaczenia dla pozycji fazy w gniazdku
    > nie ma - istotne jest wylacznie aby pe trafil na bolec :)

    Zalet trochę się znajdzie - po pierwsze powtarzalność sprawia że trudniej
    popełnić błąd i łatwiej go wykryć. Po drugie wiele listew zabezpieczające
    typu 'Acar' spodziewa się fazy po lewej i tam ma bezpieczniki, a nie na obu
    żyłach.

    Pozdrawiam
    Ergie