    From: Jan Werbiński <j...@j...com>
    Newsgroups: pl.rec.kuchnia,pl.rec.dom
    Subject: Re: Na jakiej wysokości okap?
    Date: Fri, 17 Apr 2009 06:17:35 +0200

    Użytkownik "doslaw" <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> napisał w wiadomości
    news:gs8h29
    > ps. nie potrafie sobie wyborazic jak by mialo to wygladac, jak bym mial
    > okap 45 cm nad blatem? majac garnek ~20 cm wysoki (taki do zupy) zostaje
    > ~25 cm na czynnosci różnorakie i doglądanie (w ogole cos widac wtedy w
    > garnkach/na patelniach na palnikach tych blizej sciany?)

    Gdyby okap był sztywny, a garnki miały po pół metra wysokości, to faktycznie
    problem. Jednak u mnie gary mają maks 20 wysokości, a okap jest szafkowy -
    wysuwany.

    Wyobrażam sobie to tak:
    Duży garnek (jak go kiedyś dostanę w prezencie) postawię na bliższym polu,
    które zaczyna się ok 35 cm od ściany, a kończy ok 55 od ściany, chowam
    wysuwany okap, który w tym momencie zrównuje się z szafką czyli 30 cm od
    ściany i mam dokładnie 170cm od góry na zaglądanie do środka.

    Wysunięty okap tuż nad garami będzie cichutko na najniższym biegu wysysał
    wszystko bez hałasu. Maksymalna wydajność to 700m3, ale wtedy już trochę
    szumi.

    Jakoś nie mogę sobie wyobrazić sytuacji, w której pochylam się więcej niż 32
    cm od krawędzi blatu w celu zajrzenia do gara bliżej ściany. Jeżeli już
    trzeba zaglądać, to chyba można go przysunąć bliżej?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/