  • 11. Data: 2024-01-31 09:50:12
    Temat: Re: Na rynku nieruchomości stagnacja.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2024 o 22:00 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > Polsce smiertelnosc jest na poziomie 1,4% populacji. Przy liczbie
    > ludności Warszawy jaka podaje internet dziennie umiera tam 70 osob. Po
    > każdej zmarłej osobie teoretycznie zostaje jedno mieszkanie. Czyli ta
    > ogromna ilość 199 mieszkań na jaka sie powołujesz to raptem niecałe trzy
    > dni umierania w Warszawie. Zanim cokolwiek napiszesz rob jak ja robię.
    > Sprawdzam czy sie nie myle zeby baranom nie dać pretekstu do
    > przypierdalania sie. Jestem również przyzwyczajony do tego ze pomimo
    > opierania sie na dostępnych i wiarygodnych źródłach zawsze znajdzie sie

    Co Ty tu do mnie wypisujesz.
    Ja też chcę kupić mieszkanie, nie inwestycyjne - po to aby rodzina mogła w
    nim mieszkać.
    O ile jeszcze na początku ubiegłego roku się łudziłem, że musi nastąpić
    duża korekta w dół o tyle teraz JESTEM PEWNY, że dużej korekty nie będzie.
    Max jaki może wystąpić to -30% co i tak będzie dużo za mało, bo przy
    takiej korekcie ceny nawet się nie zbliżą do tych sprzed pandemii.

    Wiem, że można kupić/wynająć tanio coś w mniejszym mieście lub na jakimś
    zadupiu.
    Znam mieszkania wystawione po 800zł/m2 (do zamieszkania bez remontu) i
    nikt nie jest nimi zainteresowany.

    Obserwuję, oglądam domy/mieszkania w promieniu 50km od Warszawy od wielu
    lat. Jak się pojawi coś sensownego w dobrej cenie to schodzi po tygodniu.

    Tak, wiem, że kiedyś się to musi zawalić - tyle tylko, że szkoda życia
    tracić na czekanie typu "bo być może za 10-15 lat będzie taniej".

    Zastanów się od jakiego czasu już wróżysz te spadki?

    Podbudowujesz sobie ego tymi inwektywami a prawda jest taka, że kto nie
    kupił coś swojego 15-20 lat temu, ten przegrał, teraz już nie kupi.
    Byle kanciapa w Wawie kupiona za 80 tys. 20 lat temu teraz sprzedaje się
    na pniu za 800tys-1mln.
    To jest chore, ale tak jest wszędzie.
    W dobrych lokalizacjach nowe mieszkania w EU kupują już tylko fundusze i
    ruscy/ukraińscy oligarchowie, którzy muszą wyprać pieniądze. Normalna
    klasa średnia może już sobie pozwolić tylko na wynajem i to też coraz
    mniejszego mieszkania.

    TG

  • 12. Data: 2024-01-31 12:50:04
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Wykupili mieszkania u nas dlatego, że u nas nie ma czarnych.

    -----

  • 13. Data: 2024-01-31 15:46:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 31 stycznia 2024 o 09:50:14 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > ruscy/ukraińscy oligarchowie, którzy muszą wyprać pieniądze. Normalna
    > klasa średnia może już sobie pozwolić tylko na wynajem i to też coraz

    Widzę ze nie zwracasz uwagi na dane jakie podaje i jedziesz na opini wujka czy
    kolegi. Wedlugc ciebie i twoich doradców nie było ogromnego wyżu demograficznego po
    wojnie, ludzie zyja 150 lat a nie 76 jak podaje GUS, w Polsce nie ma 16 milionow
    nieruchomosci mieszkalnych w tym nie ma 2300000 (dwa miliony trzysta tysięcy)
    pustostanow, uwazasz ze fundusze maja setki tysięcy a może i miliony mieszkań a nie
    jak podaje GUS 10 tysięcy z ogonkiem.

  • 14. Data: 2024-01-31 17:38:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2024 o 15:46 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > 2300000 (dwa miliony trzysta tysięcy) pustostanow, uwazasz ze fundusze
    > maja setki tysięcy a może i miliony mieszkań a nie jak podaje GUS 10

    Nie mam żadnego wujka ani doradców.
    Twoje dane znam, pisałem Ci wielokrotnie, że demografia nie będzie miała
    wpływu na rynek mieszkań w perspektywie 5, 10 kolejnych lat.
    Dlaczego? - nie chce mi się tego wklejać poraz 56 i tak tego nie
    przeczytasz.
    Dalszy horyzont czasowy niż te 10 lat mnie zupełnie nie interesuje, dla
    mnie ważne jest co będzie w tym roku lub za 2 lata. Do tego czasu nie
    będzie takiej korekty cen, która by przywróciła sytuację sprzed pandemii.

    TG

  • 15. Data: 2024-01-31 17:51:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 31 stycznia 2024 o 17:38:44 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > mnie ważne jest co będzie w tym roku lub za 2 lata. Do tego czasu nie
    > będzie takiej korekty cen, która by przywróciła sytuację sprzed pandemii.

    Jak juz tyle razy wklejałes to jeszcze jeden raz roznicy ci nie zrobi. Obiecuję ze
    przeczytam.