  • Data: 2010-04-15 22:04:38
    Temat: Re: Najbardziej irytująca wada budowlańców
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości
    news:k40jczmbdi8s$.dlg@piki.fixed...

    > Tak mi się nasunęło.
    >
    > Chciałem kupić chleb, dwa litry mleka, ser żółty, dwa ogórki i masło. I
    > może browarek. Ile bym musiał pani zapłacić? Nie powiem dopóki pan nie
    > zapłaci za moją odpowiedź :)

    To jest bardzo złe porównanie.
    Przygotowując ofertę klientowi musisz dokonać pomiarów, przeliczeń, zrobić
    zestawienia materiałów, dobrać parametry - to wszystko zajmuje sporo czasu,
    a "czas to pieniądz". Tak więc dla przygotowującego takż ofertę jest to
    konkretna praca, któej trzeba poświęcić sporo czasu, nierzadko kilka dni.
    Ty zaś kupując bułki, mało i wędlinę sam rozbisz zestawienie i dobierasz
    sobie materiały i ich parametry. Przychodząc do sklepu prosisz tylko o
    podanie z półki lub odważenie i płacisz, zajmując sprzedawcy raptem minutę
    czy dwie.
    Niestety ludzie przychodzący do firm budowlanych liczą na wykonanie czarnej
    roboty przez firmę usługową polegającą na przygotowaniu dokłądnego
    zestawienia, z którym następnie pobiegną do 10 innych firm konkurencyjnych,
    gdzie widząc gotową ofertę oraz gotowe zestawienie są wstanie przebić
    kazdego, choćby zrobić upust 50zł, tylko po to, zeby kupić klienta, no bo
    przecież przygotowanie oferty ich nic nie kosztowało.