  • 1. Data: 2010-04-14 22:04:14
    Temat: Najbardziej irytująca wada budowlańców
    Od: wolim <w...@i...pl>

    Co mnie najbardziej denerwuje w branży budowlanej?

    Kompletna ignorancja w kwestiach komputeryzacji, a ściślej rzecz
    ujmując totalny brak obsługi klienta via internet.

    Na kilkaset maili wysyłanych do budowlańców na przestrzeni ostatnich 2
    lat, odpowiedziało mi może 5-10%. No bajońska ilość!

    Osobiście nie mam z reguły czasu, żeby dzwonić po różnego rodzaju
    firmach i ustalać warunki dostaw, usług, czy negocjować ceny. Jak już
    znajdę czas, to jest to pora taka jak w tej chwili (bardzo późny
    wieczór) - pozostaje mi zatem wysyłanie maili. Wysyłanie maili jest
    także na tyle wygodniejsze, że można sobie jednego maila wysłać do 10
    firm i czekać na oferty, bez tracenia czasu na wielominutowe rozmowy z
    każdym z osobna. Ale co z tego, że rozesłałem maile, skoro na
    większość nikt nie odpowiada lub odpowiadają po tygodniu? Dzisiaj mam
    taką sytuację, że potrzebowałem się rozeznać w cenie więźby i kostki
    granitowej. Maile wysłałem już ponad trzy dni temu. Żadnego odzewu.
    Skończyło się na tym, że przy okazji przejeżdżając obok tartaku
    zamówiłem więźbę, nie mając pojęcia czy nie przepłaciłem... nad
    granitem ciągle myślę, choć czas mnie nagli i pewnie też zadzwonię w
    pierwsze lepsze miejsce i zamówię nie patrząc na cenę.

    No po prostu dramat.

    Panowie budowlańcy! Zrozumcie, że internet to dziś medium stojące na
    równi z telefonem, a jeśli chodzi o wygodę dla inwestora, dużo ponad
    telefon.

    A najbardziej mnie rozbawia jak piszę maila, rozpisuję się w szegółach
    poczynając od wymiarów, materiału, na odległości do transportu
    kończąc, na co dostaję odpowiedź "w sprawie oferty proszę o kontakt
    telefoniczny".

    I na domiar złego, wszystkie adresy mailowe mam przecież ze stron
    internetowych, albo ogłoszeń w internecie (allegro, itp.).

    Czy to jest tak, że Panowie budowlańcy nie mają czasu na odbieranie
    maili, bo ciągle są w terenie i osiągnąć ich można jedynie via
    telefonia komórkowa? :D

    Pozdry,
    MW

  • 2. Data: 2010-04-14 22:28:44
    Temat: Re: Najbardziej irytująca wada budowlańców
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    wolim pisze:

    > Czy to jest tak, że Panowie budowlańcy nie mają czasu na odbieranie
    > maili, bo ciągle są w terenie i osiągnąć ich można jedynie via
    > telefonia komórkowa? :D

    Nie... oni po prostu nie potrafią:

    - czytać ze zrozumieniem, a niejednokrotnie w ogóle czytać :-))),
    - pisać na komputerze... no tego to nawet wielu urzędników..., ba!
    komputerowców nie potrafi,
    - obsługiwać komputera w stopniu pozwalającym na swobodną komunikację,
    - często nie mają nawet ciągłego dostępu do Internetu, a strony, na
    których się ogłaszają nie tylko nie są na bieżąco aktualizowane, ale
    często Ci ich właściciele tak na prawdę nie wiedzą co na nich jest
    zamieszczone :-DDD...

    To tak półżartem, ale... uwierz mi... dla przeciętnego Jaśka z budowy,
    albo Franka z pobliskiego składu budowlanego Internet, to jakaś tam
    fanaberia i... niech się dzieci tym bawią... normalni ludzie wolą cegły
    i cement trzymać w garści, niż myszkę, a klawiatura... 'GDZIE TU DO K...
    NĘDZY JEST TO AAAA a jest...'

    :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-04-14 22:50:06
    Od: wolim <w...@i...pl>

    On 15 Kwi, 00:28, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > których się ogłaszają nie tylko nie są na bieżąco aktualizowane, ale
    > często Ci ich właściciele tak na prawdę nie wiedzą co na nich jest

    Jesteś okrutny.

    Pzdry,
    MW

  • 4. Data: 2010-04-14 23:14:41
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 15 Kwi, 00:04, wolim <w...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy to jest tak, że Panowie budowlańcy nie mają czasu na odbieranie
    > maili, bo ciągle są w terenie i osiągnąć ich można jedynie via

    Co cie dziwi? Ze ludzie zyja nadal w realu? :)
    Ja tez kiedys sadzilem ze wszyscy siedza w internecie bo to takie
    wygodne i szybkie. Ale prawda jest taka ze najszaybciej sie zalatwia
    sprawy przez telefon a najskuteczniej geba w gebe.

    Kiedys sadzono ze internet to rewolucja i zmieni nasze zycie ogromnie.
    A tu klops. Internet to inny kanal podobny do telefonu czasem lepszy
    (grafika, hiperlinki), czasem gorszy (bo trzeba pisac na tej
    bezsensownie ulozonej klawiaturze, zamiast powiedziec jak
    czlowiekowi)

    I szczerze piszac wole zeby budowlance znali sie na robocie i nie
    siedzieli na kompach zbyt czesto...

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 5. Data: 2010-04-14 23:37:49
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]
    >
    >Na kilkaset maili wysyłanych do budowlańców na przestrzeni ostatnich 2
    >lat, odpowiedziało mi może 5-10%. No bajońska ilość!

    A mnie to nie dziwi. Sam lubie zalatwiac sprawy osobiscie i przez tel. jak
    nie mozna osobiscie. Takie pisanki sa dobre jak prosze o przeslanie jakiegos
    opracowania, inaczej lepiej po prostu porozmawiac. Mozna wyjasnic na biezaco
    zawilosci tematu, bo przeciez w przewazajacej wiekszosci nie beda
    powtarzalne. Sam jak siadam przed netem to nie mam ochoty na sprawy zawodowe
    po calym dniu. Siadam i nie mysle o pracy. Od dwoch tygodni mam przygotowac
    cennik narzedzi dla byc moze przyszlego klienta, ale odwlekam to do
    ostatniej chwili. Po prostu po pracy mi sie nie chce a w pracy dzieki Bogu
    jest co robic na biezaco. Ostatecznie zmobilizuje sie w dniu spotkania lub
    dzien wczesniej.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-04-15 04:40:46
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
> [...]

    >wygodne i szybkie. Ale prawda jest taka ze najszaybciej sie zalatwia
    >sprawy przez telefon a najskuteczniej geba w gebe.
    A potem trzeba spisać amila i wysłąć dla podsumowania ustaleń (ceny terminy,
    istotne elementy)

    >I szczerze piszac wole zeby budowlance znali sie na robocie i nie
    >siedzieli na kompach zbyt czesto...
    Ale handlowcy budowlani czemu nie
    --
    Lukasz Sczygiel

  • 7. Data: 2010-04-15 05:38:18
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

    > Czy to jest tak, że Panowie budowlańcy nie mają czasu na odbieranie
    > maili, bo ciągle są w terenie i osiągnąć ich można jedynie via
> [...]

    Ano pewnie nie maja. Maja robote to jej pilnuja a nie internetu. Ty myslisz,
    ze oni, ci budowlancy takie glupie? Moze i glupie ale takie to juz nie. Innymi
    slowy uzywajac slow z czasow por. Rzewskiego "my nie tancory, my jebaki"...
    Po pierwsze co lepsi wyjechali (np. ja). I w tej Hanglii czy innym Landzie
    pracuja za juro i maja gdzies Twoje oferty. Wczoraj rozmawialem z pania, ktora
    mieszka pod Warszawka; muraz podwarszawski za wlozenie jednej cegly w mur,
    scislej komin, bierze 4 zlocisze. Co to sie porobilo... To tu w Hameryce
    doswiadczony murarz bierze only 1 dolara czyli taniej.
    A Ty zapewne szukasz takiego, ktory zrobi to za 2 zlote, dajesz w internecie
    oferte i liczysz na to, ze dostaniesz multum odpowiedzi, w ktorych bedziesz
    grzebal jak w ulegalkach...
    Teraz jest sezon i nie ma dziwoty, ze nikt Ci sie nie zglosi. No chyba ze
    jakis paparuch. Dobrzy fachowcy nie musza sie oglaszac oni maja robote z
    polecenia i ta robota na nich czeka. Tak mi sie przynajmniej wydaje.
    Tak, ze niestety musisz sie z tym pogodzic, ze trzeba kolejnemu kandydatowi
    wszystko telefonicznie a potem na miejscu opowiedziec, on Ci jakas cene
    wystawi i w oparciu o kilka ofert wybrac rokujacego jakosc i jakas przyzwoita
    cene.
    Najlepiej jednak jest znalesc kogos z polecenia czyli ekipe, ktorej budowe
    widziales i inwestor jest w miare zadowolony. On tez bral pod uwage ceny uslug
    zatem czesc pracy juz za Ciebie wykonal. Taka metoda jest chyba najpewniejsza.
    Ja zlecajac pokrycie dachu zlecilem to grupie, ktora wczesniej robila podobny
    u sasiada.
    Pzdr.
    Tornad

  • 8. Data: 2010-04-15 06:15:28
    Od: " " <j...@g...pl>

    wolim <w...@i...pl> napisał(a):

    > Co mnie najbardziej denerwuje w bran=BFy budowlanej?
    >
    > Kompletna ignorancja w kwestiach komputeryzacji, a =B6ci=B6lej rzecz
    > ujmuj=B1c totalny brak obs=B3ugi klienta via internet.

    Cześć,

    Odpowiadanie via e-mail im sie często po prostu nie opłaci. Wielu z nich to ta
    sama banda naciągaczy, która do perfekcji opanowała swoje "cena... a nie
    kierowniku, jakoś sie do gadamy PO robocie" - tylko , że takie coś nie
    przejdzie gdy druga strona ma choć chwilę na złapanie oddechu i zastanowienie
    się...

    Także internet do tej branży jeszcze dłuuuuugo nie. Choć oczywiście wyjątki są
    i ta "wyjątkowość" to obecnie dla mnie również jedno z kryteriów na TAK.

    Pzdr,
    g-jaro

  • 9. Data: 2010-04-15 06:31:10
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości
    > Po pierwsze co lepsi wyjechali (np. ja).

    Co lepsi właśnie nie musieli wyjeżdżać.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2010-04-15 07:04:02
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]
    > fanaberia i... niech się dzieci tym bawią... normalni ludzie wolą cegły i
    > cement trzymać w garści, niż myszkę, a klawiatura... 'GDZIE TU DO K...

    Jesteś w dużym błędzie.Nigdy nie miałem problemu żeby po ustaleniach
    telefonicznych otrzymać oferte i ustalenia na meila.Zauważ że jest multum
    stron z ofertami ale ceny dadzą Ci na telefon,zasada jest prosta jak
    dzwonisz i masz jakieś pojęcie o cenach to rzucaja Ci cenę ze swoją
    maksymalną marżą jak bedziesz pyskował to ją opuszczą i zdobędą
    klienta.Przez meila pozbawieni by byli tej możliwości bo to jak w przetargu
    wybrałbyś pewnie tego który by ci przysłał najkorzystniejszą ofertę.To samo
    się tyczy robocizny.W swej pracy często zajmowałem się robieniem kosztorysów
    itp. w wiekszości przypadków po dostaniu materiałów via internet wisiałem na
    telefonie uzgadniając nieścisłości lub "terminologię" klientów,jakbym miał
    to robić meilowo to bym uzbierał sporą korespondencję ,nie mówiąc o czasie
    poświęconym na nią a termin przedstawienia oferty by się sporo opóżnił.
    pozdrawiam
    ps. Zauważ też że tak jak w przypadku twórcy wątku jest on na straconej
    pozycji bo i tak kupi ,pytanie tylko czy mu się uda trafić w dobrą
    cenę(raczej marne szanse) czy przepłaci.