  • 11. Data: 2010-04-15 07:16:12
    Temat: Re: Najbardziej irytująca wada budowlańców
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:hq5fiv$7rm$1@news.onet.pl...

    > Nie... oni po prostu nie potrafią:

    A nie przyszlo Wam mistrze do glowy, ze odpowiadanie na maile to jest
    konkretny koszt - prowadzi ktos z Was firme i komunikuje sie masowo z
    potencjalnymi klientami via email?

  • 12. Data: 2010-04-15 07:17:07
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    On 15 Kwi, 00:04, wolim <w...@i...pl> wrote:

    >Kiedys sadzono ze internet to rewolucja i zmieni nasze zycie ogromnie.

    A teraz juz wiemy, ze to sie stalo.

  • 13. Data: 2010-04-15 07:20:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > A mnie to nie dziwi. Sam lubie zalatwiac sprawy osobiscie i przez tel. jak
    > nie mozna osobiscie. Takie pisanki sa dobre jak prosze o przeslanie
    > jakiegos opracowania, inaczej lepiej po prostu porozmawiac.

    Tez nie do konca - email ma ta przewage, ze dla komunikacji nie wymaga
    synchronizacji czasowej obu stron.

    > Mozna wyjasnic na biezaco zawilosci tematu, bo przeciez w przewazajacej
    > wiekszosci nie beda powtarzalne. Sam jak siadam przed netem to nie mam
    > ochoty na sprawy zawodowe po calym dniu. Siadam i nie mysle o pracy. Od
    > dwoch tygodni mam przygotowac cennik narzedzi dla byc moze przyszlego
    > klienta, ale odwlekam to do ostatniej chwili.

    To jest zupelnie inna bajka - daj czlowiekowi na zrobienie czegolowiek dwa
    tygodnie, a zabierze sie za to na trzy dni przezd terminem, na poczatek
    oczywiscie na cwierc gwizdka.

  • 14. Data: 2010-04-15 07:22:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze co lepsi wyjechali (np. ja).

    Rzekl z naturalna sobie skromnoscia Tornad.

  • 15. Data: 2010-04-15 08:10:53
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Tez nie do konca - email ma ta przewage, ze dla komunikacji nie wymaga
    > synchronizacji czasowej obu stron.

    No oczywiscie, rozwiazanie ma niezaprzeczalne zalety. Do umawiania sie i
    negocjacji z ekipami moim zdaniem tak sobie sie nadaje.

    Hehe, prawda jak nie wiem co...

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2010-04-15 09:05:51
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Tornad" <t...@h...com> napisał w wiadomości

    > Ano pewnie nie maja. Maja robote to jej pilnuja a nie internetu
    > (...)
    Myślę, że jest to jeden z głównych czynników, do tego należy dodać
    widniejące nieco wyżej stwierdzenie Ghosta, ze odpowiadanie na maile
    to jest konkretny koszt.

    Postaw sie w roli właściciela takiej firmy. Pytający trochę napracuje
    się nad zapytaniem, ale jak już je sformułuje, to lekką ręką może
    wysłać go do dziesiątek firm. A Ty żeby rzetelnie odpowiedzieć musisz
    poświęcić np okolo dwu godzin. Pewnie też po pięciu meilach
    przestałbyś odpowiadać.
    Ja sam jetem w takiej roli, w skali mesiąca mam paredziesiąt meili i
    telefonów z prośbą o wycenę. Nie lekceważę nikogo, choć czasami bardzo
    brak czasu. I wiem z doświadczenia, ze korzyści z tego są znikome,
    odzywa się potem poniżej 1% pytających. Koszt pozyskania w ten sposób
    klienta jest więc bardzo wysoki.

    Adam

  • 17. Data: 2010-04-15 10:16:56
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    >Na kilkaset maili wysyłanych do budowlańców na przestrzeni ostatnich 2
    >lat, odpowiedziało mi może 5-10%. No bajońska ilość!

    Może inna branża - usługi elektroniczne naprawa - ale podobna sytuacja.
    Dzwonię. Pytam jednego gościa czemu nie odpisał na maila
    - Panie kiedyś odpisywałem na każde zapytanie z czego 1-2% może było
    naprawdę chetnych a reszta to pisała tak żęby sprawdzić cenę.
    - Teraz to email słuzy mi tylko do odberania lub wysłania konkretnej
    informacji od zdecydowanego klienta który zadzwonił i zlecił robotę.

    Pomyśl to samo jest w budowlance.

    P.

  • 18. Data: 2010-04-15 10:41:42
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

> [...]
    > telefon.
    >
    > A najbardziej mnie rozbawia jak piszę maila, rozpisuję się w szegółach
    > poczynając od wymiarów, materiału, na odległości do transportu
    > kończąc, na co dostaję odpowiedź "w sprawie oferty proszę o kontakt
    > telefoniczny".
    >
    > I na domiar złego, wszystkie adresy mailowe mam przecież ze stron
    > internetowych, albo ogłoszeń w internecie (allegro, itp.).
    >
    > Czy to jest tak, że Panowie budowlańcy nie mają czasu na odbieranie
    > maili, bo ciągle są w terenie i osiągnąć ich można jedynie via

    Stosuje 2 zasady jesli kupuje jakis produkt budowalny:
    - firma musi byc w necie
    - firma musi miec telefon stacjonarny

    Stosuje 1 zasade jesli zlecam robote budowlana:
    - gosc musi miec firme
    - gosc musi miec konto bankowe

    Jesli nie stosujesz tych zasad powyzej to marnie z toba. Ja raz
    zrobilem wyjatek i teraz sprawa w sadzie. Ucieczka z terenu budowy.

    Co do maili to budowlaniec na poziomie powinien odpowiadac jesli nie
    odpowiada trzeba go skreslic z listy. Rozumiem ze zapytanie dotyczy
    prac powyzej 10 kPLN ponizej nie warto nawet pisac maila.

  • 19. Data: 2010-04-15 11:08:21
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    wolim napisal:
> [...]
    > taką sytuację, że potrzebowałem się rozeznać w cenie więźby i kostki
    > granitowej. Maile wysłałem już ponad trzy dni temu. Żadnego odzewu.

    I nie dziwię. Kosztorysowanie kosztuje i za to się płaci.

    > Skończyło się na tym, że przy okazji przejeżdżając obok tartaku
    > zamówiłem więźbę, nie mając pojęcia czy nie przepłaciłem...

    No widzisz. Raz napisałeś maila, lekką ręką rzuciłeś go wielu
    firm i oczekujesz, że wielu ludzi poświęci ci swój czas za darmo?
    Weź zestawienie, idź do kosztorysanta, zrobi ci wycenę.
    Ale będziesz musiał za to ZAPŁACIĆ.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 20. Data: 2010-04-15 11:13:40
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    >
    >Na kilkaset maili wysyłanych do budowlańców na przestrzeni ostatnich 2
    >lat, odpowiedziało mi może 5-10%. No bajońska ilość!

    W moim przypadku jako właściciela firmy usługowej internet jest tak
    marginalnym źródłem jako kanał generujący bezpośrednie przychody, że w tym
    aspekcie mogłoby go nie być wcale.
    Praktycznie nie ma odzewu na reklamę internetową więc ze dwa lata temu
    przestałem na nią tracić czas. Mail służy głównie do kontaktowania się ze
    stałymi kontrahentami podczas stałej współpracy lub do jednorazowego
    przesłania jakichś informacji uzupełniających klientowi który już zamówił
    usługę.

    Jest jeden wyjątek w kanale wirtualnym, ale tu wreszcie ktoś pomyślał i nie
    jest to portal dla wykonawców ale przede wszsystkim dla zleceniodawców.
    Mówię o szukajfachowca.pl I Nawet na tak prężnie działającym portalu ofert
    budowlanych jak szukajfachowca.pl sam portal jest tylko słupem
    ogłoszeniowym. Robiłem ileś tam robót pozyskanych przez ten portal a w ANI
    JEDNEJ nie zostałem przez ogłaszającego oficjelnie wybrany drogą zamknięcia
    oferty i w ANI JEDNEJ nie otrzymałem komentarza i nie mogłem wystawić go
    zwrotnie. Wszsytko odbywało się klasycznie: kontakt telefoniczny, obmiar,
    wycena, złożenie oferty przez telefon lub pisemnej i wykonanie robót. Moje
    konto jest oficjalnie nadal zerowe, ale przestałem na to zwracać uwagę bo
    chyba nikt nie zwraca.

    W moim przypadku najskuteczniejszym kanałem kontalktowym są ogłoszenia w
    prasie lokalnej. Chcę poszerzyć krąg działania - docieram do lokalnej gazety
    i zazwyczaj po pierwszym telefonie koszt emisji ogłoszeń jest pokryty.
    Drugim skutecznym kanałem są polecenia dotychczasowych klientów. Moi
    potencjalni klienci nie szukają informacji w internecie, a internet co by
    nie mówić nadal nie jest powszechny. Wg ostatnich szacunków jakie czytałem,
    stały dostęp do internetu ma w Polsce 35 do 40 % społeczeństwa. To dostęp
    który nie przekłada się na umiejętność korzystania.

    Kontakt mailowy to w moim przypadku tylko potwierdzanie informacji lub
    zamkniecie ustaleń. Ja nie podaję ceny robót jednostkowych, za metr, za
    punkt itd. Podaję cenę za całość i do tego potrzebna jest wizyta na
    obiekcie. Ofertowanie z projektów drogą kosztorysu w KNR nie wchodzi w grę w
    przypadku inwestora indywidualnego bo jakoś ludzie albo nie rozumieją
    takiego kosztorysu albo uważają go za naciągany. Zresztą z dokumentacji
    często nie wynikają dla mnie dodatkowe uwarunkowania które fizycznie
    istnieją. Po kontakcie osobistym wiem też czy klient tylko szuka najtańszych
    ofert co mnie osobiście nie interesuje czy też mam szansę realnie zdobyć
    jego zlecenie co wychodzi zazwyczaj właśnie w rozmowie.

    >Czy to jest tak, że Panowie budowlańcy nie mają czasu na odbieranie
    >maili, bo ciągle są w terenie i osiągnąć ich można jedynie via
    >telefonia komórkowa? :D

    To też jest prawda. Niewielkie firmy usługowe ukierunkowane na obsługę
    klienta indywidulanego głównie skupiają sie na pracy a nie na siedzeniu w
    necie. Duże firmy które zazwyczaj podadzą w mailu cenę rbh lum wykonania
    m.kw jakiejś roboty zazwyczaj są poza zasięgiem indywidualnego klienta
    szukającego wykonawcy dla siebie.

    Zwróć się np do Energomontażu. Na maila na pewno odpowiedzą ale jestem
    ciekaw czy ich zatrudnisz ;)

    --
    Jackare