  • 1. Data: 2010-04-15 01:01:44
    Temat: wiata pod linią
    Od: " Yozwig" <j...@o...pl>

    Witam

    Czy można budować wiaty pod linią niskiego napięcia?

    --
    Yozwig

  • 2. Data: 2010-04-15 07:12:02
    Temat: Re: wiata pod linią
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik " Yozwig" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy można budować wiaty pod linią niskiego napięcia?

    Czasem miejscowe plany zagospodarowania wprowadzają strefe ochronną wzdłóż
    linii, ale zwykle to dotyczy linii średniego i wysokiego napięcia.
    Z punktu widzenia przepisów elektrycznych mozna pod linią budować, tylko
    trzeba zachowac wymaganą odległość pionową. (norma PN-E-05100-1 1998)

    b.

  • 3. Data: 2010-04-15 10:21:23
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Z punktu widzenia przepisów elektrycznych mozna pod linią budować, tylko
    > trzeba zachowac wymaganą odległość pionową. (norma PN-E-05100-1 1998)

    Dokładnie tak. Widziałem w jednym planie nieprzekraczalną linię zabudowy
    strefy ochronnej linii energetycznej i linię dopuszczonej zabudowy ale nie
    mieszkaniowej (odpowiednie czasy przebywania ludzi w budynku).
    A potem i tak widzi się na przykład hotel Mrówka w Warszawie na Wilanowie
    bezpośrednio pod linią wysokiego napięcia.