  • 1. Data: 2010-04-14 06:46:39
    Temat: zbrojenie sciany fundamentowej z bloczków
    Od: Marras <m...@g...pl>

    witajcie

    Właśnie przygotowuję sie do murowania fundamentu z bloczków.
    Łącznie będzie 6 warstw bloczka o wysokości 12 cm.

    Zastanawiam sie czy warto układać jakieś zbrojenie w warstwach zaprawy.

    Oczywiście ława jest wylana i zazbrojona 4x12.

    pozdrawiam
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 2. Data: 2010-04-14 07:07:29
    Temat: Re: zbrojenie sciany fundamentowej z bloczków
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zastanawiam sie czy warto układać jakieś zbrojenie w warstwach zaprawy.
    >
    > Oczywiście ława jest wylana i zazbrojona 4x12.

    Jak masz trudne warunki gruntowe i boisz się o osiadanie/pracowanie domu to
    daj po dwa pręty fi6 czy fi8 w kazdej fudze i bedzie ok

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-04-14 07:22:11
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > Jak masz trudne warunki gruntowe i boisz się o osiadanie/pracowanie domu
    > to daj po dwa pręty fi6 czy fi8 w kazdej fudze i bedzie ok

    dzieki. Też sie nad tym zastanawiałem.
    Jak uwazasz, pręty muszą być żebrowane?

  • 4. Data: 2010-04-14 07:44:18
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kris pisze:

    > Jak masz trudne warunki gruntowe i boisz się o osiadanie/pracowanie domu
    > to daj po dwa pręty fi6 czy fi8 w kazdej fudze i bedzie ok

    U mnie majster dał na ostatnią warstwę pręty podwójnie żebrowane fi 12.
    Na rogach pozaginał.
    Żebrowane w betonie lepiej trzymają.

    pozdr
    robercik-us

  • 5. Data: 2010-04-14 07:49:31
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Właśnie przygotowuję sie do murowania fundamentu z bloczków.
    > Łącznie będzie 6 warstw bloczka o wysokości 12 cm.
    >
    > Zastanawiam sie czy warto układać jakieś zbrojenie w warstwach zaprawy.

    a co na to projekt...?

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2010-04-14 07:52:37
    Od: Marras <m...@g...pl>

    On 14.04.2010 09:49, s_13 wrote:

    > a co na to projekt...?
    >
    > pozdrawiam
    > s_13
    W projekcie nie ma nic na temat zbrojenia. Jednak ze wzgledu na
    niejednorodny grunt chcialbym jakos wzmocnic sciane.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 7. Data: 2010-04-14 07:55:20
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > U mnie majster dał na ostatnią warstwę pręty podwójnie żebrowane fi 12.
    > Na rogach pozaginał.
    > Żebrowane w betonie lepiej trzymają.

    Rozumiem, że dał zbrojenie w spoinę miedzy dwoma górnymi bloczkami?
    Czy ułożył je u góry coś w stylu wieńca?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 8. Data: 2010-04-14 08:00:04
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Marras said the following on 14.04.2010 09:22:

    > dzieki. Też sie nad tym zastanawiałem.
    > Jak uwazasz, pręty muszą być żebrowane?

    jezeli nie beda zebrowane to musza byc pozaginane w haki i to najlepiej
    do gory..
    Wiec jezeli chesz dac 6 to raczej taka dedykowana drabinka do zbrojenia
    w spoinach. Prosciej wiec bedzie Ci dac 8, i to najlepiej w 2 warstwach.
    S.

  • 9. Data: 2010-04-14 08:05:59
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    c.googlegroups.com...
> [...]
    > Łącznie będzie 6 warstw bloczka o wysokości 12 cm.
    >
    > Zastanawiam sie czy warto układać jakieś zbrojenie w warstwach zaprawy.

    Projekt projektem a i tak trzeba dostosowac sie do lokalnych warunków
    gruntowych np.
    Najelepiej zapytac na miejscu kierbuda lub dosiwadczonego wykonwce.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-04-14 08:35:10
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    >
    > Zastanawiam sie czy warto układać jakieś zbrojenie w warstwach zaprawy.
    >
    > Oczywiście ława jest wylana i zazbrojona 4x12.

    Czy mozesz powiedziec jaki masz wymiary law fundamentowych?
    I czy rozwazales moze o ile drozsze byloby danie np 3x fi 16 dolem i gora w
    fundamentach oraz zwiekszenie wymiarow lawy np o 10cm w kazda strone? Chyba
    bys nie mial teraz takich problemow do rozwazan a koszt by chyba nie byl
    znaczaco duzy do pierwotnych fundamentow?
    Przemek