  • 11. Data: 2010-04-14 11:22:33
    Temat: Re: zbrojenie sciany fundamentowej z bloczków
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Marras pisze:

    > Rozumiem, że dał zbrojenie w spoinę miedzy dwoma górnymi bloczkami?
    > Czy ułożył je u góry coś w stylu wieńca?

    Nie. Tylko w ostatnią spoinę.
    U mnie jest ściana fundamentowa do wysokości jakichś 50-60 cm nad ławą,
    a potem do poziomu chudziaka reszta z bloczków. Ściany lanej nie
    zbroiliśmy, bo zbrojona jest ława, a pod ostatnią warstwą daliśmy pręty,
    żeby się nie rozjeżdżało przy zagęszczaniu pod chudziak.

    Nic się nie rozjechało. Ale ściany fundamentowe stały ze trzy tygodnie
    przed zagęszczaniem pospółki i żwiru pod chudziak.

    pozdr.
    robercik-us

  • 12. Data: 2010-04-14 14:02:24
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Projekt projektem a i tak trzeba dostosowac sie do lokalnych warunk w
    > gruntowych np.
    > Najelepiej zapytac na miejscu kierbuda lub dosiwadczonego wykonwce.
    Pozdrawiam

    > Krzysiek

    Jest cos takiego jak adaptacja projektu za co architekt bierze
    pieniadze i w takiej adaptacji powinno to byc uwzglednione. Czy moze
    cos mi sie pomlilo.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 13. Data: 2010-04-14 16:53:04
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Dy pisze:

    > Jest cos takiego jak adaptacja projektu za co architekt bierze
    > pieniadze i w takiej adaptacji powinno to byc uwzglednione. Czy moze
    > cos mi sie pomlilo.

    Tak. Masz rację. Ja miałem o czymś podobmym wzmiankę, ale u mnie było to
    grubo na wyrost, zatem ograniczyliśmy się do prętów na ostatniej
    warstwie spoin. Majster mówił, że i to jest zbędne, ale nalegałem, więc
    zrobił.

    pozdr
    robercik-us

  • 14. Data: 2010-04-14 17:14:36
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > bo zbrojona jest ława, a pod ostatnią warstwą daliśmy pręty, żeby się nie
    > rozjeżdżało przy zagęszczaniu pod chudziak.

    Mozesz jeszcze raz wytlumaczyc jak masz te fundamenty zrobione bo cos nie
    potrafie zrozumiec jak masz to zrobione....
    bloczki masz murowane do poziomu chudziaka? przeciez chudziak winien byc pod
    lawami .

    Jesli masz lawe na nie wylana sciane betonowa to faktycznie pozniejsze
    zbrojenie bloczkow jest niepotrzebne
    Przemek

  • 15. Data: 2010-04-14 17:37:25
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Przemek pisze:

    > Mozesz jeszcze raz wytlumaczyc jak masz te fundamenty zrobione bo cos nie
    > potrafie zrozumiec jak masz to zrobione....

    Mogę... Chaos się wkradł.

    > bloczki masz murowane do poziomu chudziaka? przeciez chudziak winien byc pod
    > lawami .

    Ja mówię o chudziaku pod poziomem zero, nie pod ławami.

    > Jesli masz lawe na nie wylana sciane betonowa to faktycznie pozniejsze
    > zbrojenie bloczkow jest niepotrzebne

    ława jest schodkowa, bo mam spadek na działce, ściana fundamentowa na
    wysokość ok 50 - 60 cm ponad ławę jest monolityczna, a to, co powyżej
    jest już wymurowane z bloczków. Między ostatnią warstwą, a przedostatnią
    są rzeczone podwójne pręty fi 12 zagięte na rogach, ale tylko po
    obwodzie budynku. Pod ścianami wewnętrznymi nie dawaliśmy prętów.

    W projekcie miałem wieniec..., ale to już przesada. Budynek jest
    niepodpiwniczony.

    pozdr.
    robercik-us

  • 16. Data: 2010-04-14 18:40:05
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > W projekcie miałem wieniec..., ale to już przesada. Budynek jest
    > niepodpiwniczony.
    >
    > pozdr.
    > robercik-us

    Ten wieniec mocno by podwyzszyl koszty? Moze lepiej byloby zrobic i
    miec sw. spokoj?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 17. Data: 2010-04-14 18:51:06
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Jest cos takiego jak adaptacja projektu za co architekt bierze
    > pieniadze i w takiej adaptacji powinno to byc uwzglednione. Czy moze
    > cos mi sie pomlilo.

    Pewnie powin no.
    Jednak projekt projektem a praktyka praktyka.
    Czasami lepiej zaufac kierbuowi jesli przypadkiem bywana budowie lub
    doswiadczonemu wykonawcy niz architektowi robiacemu adaptacje ktory o
    warunkach gruntowych w danym miejscu niewiele moze wiedziec bo to wychodzi
    dopiero w czasie wykopów.
    Mozna co prawda zamówic ekspertyze geologiczna czy jakos tak to sie nazywa
    ale budowa domu to nie budowa drapacza chmur gdzie na wszystko przydatne sa
    ekspertyzy.

    Kris

  • 18. Data: 2010-04-14 18:51:48
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Dy pisze:

    > Ten wieniec mocno by podwyzszyl koszty? Moze lepiej byloby zrobic i
    > miec sw. spokoj?

    Teraz już go robić nie będę, bo zajmuję się dachem :-))).

    Spokój mam nawet i teraz, a robienie dodatkowego wieńca gdzie jest on w
    zasadzie zbyteczny to nie tylko dodatkowy koszt finansowy, ale i czasowy
    :-). Nie zrobiłem.

    Projektant zaadaptował budynek mocno na wyrost - w trosce pewnie o
    własną d... :-). Zresztą ten wieniec był zaleceniem, a nie wymogiem.

  • 19. Data: 2010-04-14 19:16:32
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Projektant zaadaptowa budynek mocno na wyrost - w trosce pewnie o
    > w asn d... :-). Zreszt ten wieniec by zaleceniem, a nie wymogiem.

    jak to zaleceniem?... albo masz go w przekrojach fundamentów, albo nie
    masz... :-)
    ktoś to policzył i za to odpowiada, a to czy dasz pręty w spoinie czy
    nie (których nie ma w projekcie), to inna bajka, jak ci się ściana
    "rozpęknie", to zapomnij o jakimkolwiek odszkodowaniu , czy roszczeniu
    do architekta, zawsze ci powie, że w projekcie wieniec był... a
    kierbud co... jasnowidz? bez badań gruntu ocenia jego wytrzymałość i w
    pamięci przelicza konstrukcję?... :-) moja rada jest taka: zrób
    zgodnie z projektem, a jak masz jeszcze jakieś obawy, to daj te pręty,
    nawet dwie żebrowane 12-tki, w końcu koszt żaden...

    pozdrawiam
    s_13

  • 20. Data: 2010-04-14 19:32:45
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > ale budowa domu to nie budowa drapacza chmur gdzie  na wszystko przydatne sa

    Ja akurat mialem robione i dlatego myslalem ze wiekszosc tak robi
    dlatego zapytalem ale praktyki sa rozne.

    Pozdrawiam
    Dy