  • 1. Data: 2010-04-13 19:17:25
    Temat: Zmiana lokalizacji kotła gazowego C.O.
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Potrzebne pozwolenie, czy mieści się to w ramach zgłoszenia?
    Mogą żądać kwitów kominiarskich, instalatorskich i projektowych?
    Prawo budowlane nie mówi o instalacji, a o "sieci"(Art.29,ust2.pkt 11)To to samo?
    R.

  • 2. Data: 2010-04-13 21:03:46
    Temat: Re: Zmiana lokalizacji kotła gazowego C.O.
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mogą żądać kwitów kominiarskich, instalatorskich i projektowych?
    > Prawo budowlane nie mówi o instalacji, a o "sieci"(Art.29,ust2.pkt 11)To

    przebudowa instalacji gazowych wymaga pozwolenia na budowe

    b.

  • 3. Data: 2010-04-14 04:58:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Rentier wrote:
> [...]
    > Mogą żądać kwitów kominiarskich, instalatorskich i projektowych?
    > Prawo budowlane nie mówi o instalacji, a o "sieci"(Art.29,ust2.pkt

    ale dom już odebrany?

    jak odebrany to daj sobie siada i róbt co chceta. tylko zrób jednak próby
    szczelności.

  • 4. Data: 2010-04-14 10:21:13
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 14 Kwi, 06:58, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > ale dom już odebrany?
    >
    > jak odebrany to daj sobie siada i róbt co chceta.  tylko zrób jednak próby
    > szczelności.

    potwierdzam. Jak masz odebrane to zmieniasz lokalizacje jak chcesz.
    Mam nadzieje ze na sprawach technicznych sie znasz i nie bedziesz
    szedl na skroty.

  • 5. Data: 2010-04-14 15:29:58
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    googlegroups.com...

> [...]

    > potwierdzam. Jak masz odebrane to zmieniasz lokalizacje jak chcesz.
    > Mam nadzieje ze na sprawach technicznych sie znasz i nie bedziesz

    Tylko że zgodnie z prawem potrzeba pozwolenie na budowę.

  • 6. Data: 2010-04-14 16:12:24
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-04-14 06:58, Marek Dyjor pisze:

    > ale dom już odebrany?
    Nie wtym rzecz:-)
    Remontowany.Tu jest problem.

    > jak odebrany to daj sobie siada i róbt co chceta. tylko zrób jednak
    > próby szczelności.
    To ok, instalator będzie robił.

  • 7. Data: 2010-04-14 17:53:33
    Od: Jackare <j...@g...com>

    On 13 Kwi, 21:17, Rentier <f...@g...com> wrote:
    > Potrzebne pozwolenie, czy mieści się to w ramach zgłoszenia?
    > Mogą żądać kwitów kominiarskich, instalatorskich i projektowych?
    Zgłoszenie. Kwitów żądać będą bo to urząd. Oni się nie znają więc
    muszą mieć komplet dokumentów od tych co się znają. Zgłoszenie
    dotyczny przebudowy instalacji gazowej. Potrzeujesz:
    - opinię kominiarską
    - projekt od uprawnionego
    Urząd wyda Ci dziennik budowy i w trakcie robót musi go prowadzić
    kierownik budowy z uprawnieniami branżowymi. De facto są to dwa wpisy
    z datami:
    rozpoczęto roboty i zakończono roboty + zgłoszenie do PINBu.
    Do dostawcy gazu zgłoś rozplombowanie gazomierza bo musi być wykonana
    próba szczelności. Plombę zerwij choćby ta próba nie była wykonywana a
    instalator sprawdzał szczelność tylko detektorami. Bez zerwanej plomby
    ZG nie uwierzy że była wykonywana próba.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2010-04-14 18:12:15
    Od: Jackare <j...@g...com>

> [...]
    > Prawo budowlane nie mówi o instalacji, a o "sieci"(Art.29,ust2.pkt 11)To to samo?

    Źle patrzysz.
    Art 30 ust 1 pkt 2 w powiązaniu z art 29 ust 2 pkt 1 i tu mamy
    określenie-klucz "urządzenia budowlane" a tu jego ustawowa definicja

    Art. 3.
    Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    1) obiekcie budowlanym - należy przez to rozumieć:
    a) budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi,
    (...)
    9) urządzeniach budowlanych - należy przez to rozumieć urządzenia
    techniczne
    związane z obiektem budowlanym, zapewniające możliwość użytkowania
    obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem, jak przyłącza i urządzenia
    instalacyjne,
    w tym służące oczyszczaniu lub gromadzeniu ścieków, a także przejazdy,
    ogrodzenia, place postojowe i place pod śmietniki

    Do tego są zapisy w rozporządzeniach definiujące instalację gazową
    jako układ rur i
    przewodów_wraz_z_przyłączonymi_do_nich_urządzeniami_
    odbiorczymi.
    Wybacz - nie chce mi się już szukac konkretnych punktów.

    W każdym razie np mój urząd miejski i zakład budynków miejskich
    wydając zgody, pozwolenie itp lub ich żądając w zakresie robóyt
    instalacyjnych czy elektrycznych podaje jako podstawę prawną art 30
    ust1 pkt 2 Prawa Budowlanego.
    Zapis jest cholernie "niejawny" poprzez odniesienia do innych punktów
    ale jest.

  • 9. Data: 2010-04-14 19:06:56
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    On 13 Kwi, 21:17, Rentier <f...@g...com> wrote:
    > Potrzebne pozwolenie, czy mieści się to w ramach zgłoszenia?
    > Mogą żądać kwitów kominiarskich, instalatorskich i projektowych?
    > Zgłoszenie.

    no nie zgłoszenie, tylko pozwolenie. Na zgłoszenie robi sie remont
    instalacji gazowej, a przebudowę na pozwolenie. Zmian lokalizacji kotła to
    przebudowa.

    b.