    From: ddddddddddd <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Najtrudniejszy pierwszy krok. Taka piosenka byla
    Date: Fri, 13 Jan 2023 06:45:19 +0000

    On 12/01/2023 22:33, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    -w-2023-roku-Nieznaczne-spadki-cen-mieszkan-i-drogi-
    najem-8469863.html
    To mieszkania z puli 2 milionów pustych mieszkań w Polsce. Ceny od 5 do 6,5 tysiąca
    za metr. Obstawiam że do negocjacji ta cena a nie niemożliwe do zrealizowania
    marzenie sprzedającego. W artykule kilka ogłoszeń o sprzedazy nowych mieszkań. W
    jednym cena nowego 7600 za metr. W innym 8200. Czyżby się zaczynało?

    > Uważam że jest inaczej. Ekonomiści wykombinowali że najlepiej z inflacja będąca
    głównym składnikiem kryzysów wszelakich walczy się stopami procentowymi.

    raczej odwrotnie: żeby zredukować swoje zadłużenie wpuścili dużo pustego
    pieniądza na rynek, a teraz muszą udawać, że walczą z inflacją. Realnie
    muszą ją utrzymać poniżej krytycznego poziomu, po którym mogą wystąpić
    zamieszki.
    Tak jak dla mnie inflacja jest korzystna, bo w takim tempie dom spłacę
    3x szybciej, tak i rząd może się zapożyczyć 3x więcej. Różnica jest
    tylko taka, że ja biorąc jakiekolwiek zobowiązanie muszę przeliczyć, czy
    będzie mnie na nie stać, bo ja nie kontroluję wysokości podatków czy
    stóp procentowych i z niczyjego portfela dodatkowych pieniędzy nie wyciągnę.

    Metoda działa tylko wtedy jak ludzie mają kredyty. Bez akcji " budujemy
    mieszkania na kredyt" plan ze stopami procentowymi by nie wypalił. Za
    złagodzenie kryzysu w Polsce zapłacą kredytobiorcy. Nie mylic że zapłacą
    wszyscy.

    za pusty pieniądz płacą wszyscy w podatku inflacyjnym. Najwięcej ci,
    którzy mają najmniej - bo towary pierwszej potrzeby podrożały
    najbardziej. Oczywiście ci nadmiernie zakredytowani się wyłożą/ firmy
    zostaną przejęte przez inne uprzywilejowane firmy mające ciągły dostęp
    do taniego pieniądza.
    W teorii kryzys powinien oczyścić rynek ze źle zarządzanych firm, w
    praktyce oczyści z firm nie podłączonych do drukarki
    A przy mieszkaniach komu prędzej zabraknie pieniędzy: temu, co ledwo
    wziął kredyt na swoje M3, czy temu co zarabia więcej i spokojnie może
    przetrwać raty x2 czy x3 przez jakiś okres?

    Statystyczne zmniejszenie kwoty rozporządzalnej dla mnie jest korzystne.
    Brak popytu wynikający z braku kasy skutkuje obniżaniem cen na dobrą
    codziennego użytku.

    dobra codziennego użytku nie potanieją. Tańsze mogą być dobra drugiej
    potrzeby - samochody, domy, iphony, laptopy. To co potrzebne do podstaw
    egzystencji i tak będzie kupowane, a to stanowi główną część portfela
    biedniejszych. Dodatkowe opodatkowanie 'bogatych' przy jednoczesnym
    dofinansowaniu 'biednych' tylko zwiększy przepaść między obydwoma
    grupami, bo im masz więcej pieniędzy, tym łatwiej podatki zoptymalizować

    Lukasz