    From: ddddddddddd <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Najtrudniejszy pierwszy krok. Taka piosenka byla
    Date: Sat, 14 Jan 2023 12:41:08 +0000

    On 13/01/2023 14:26, Zenek Kapelinder wrote:
> [...]
    -w-2023-roku-Nieznaczne-spadki-cen-mieszkan-i-drogi-
    najem-8469863.html
    wtórny. To mieszkania z puli 2 milionów pustych mieszkań w Polsce. Ceny od 5 do 6,5
    tysiąca za metr. Obstawiam że do negocjacji ta cena a nie niemożliwe do zrealizowania
    marzenie sprzedającego. W artykule kilka ogłoszeń o sprzedazy nowych mieszkań. W
    jednym cena nowego 7600 za metr. W innym 8200. Czyżby się zaczynało?

    głównym składnikiem kryzysów wszelakich walczy się stopami procentowymi.

    > Z domami już się zaczelo
    > https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/ceny-domow
    -beda-spadac/dhmsnev
    > Dotyczy to również mieszkań nowych i z rynku wtórnego tylko na razie się o tym nie
    mowi. W Polsce według różnych źródeł marnuje się sporo żywności. Najczęściej pojawia
    się 150 kg rocznie na osobę. Wystarczy żeby ilość marnowanej żywności spadła o połowę
    i producenci i handel srają pod siebie bo im sprzedaż spada. To zaczynają się obniżki
    cen, promocje itd.

    w drugą stronę - wystarczą kolejne socjalistyczne pomysły i wytworzenie
    żywności będzie jeszcze droższe. Np. takie podniesienie płacy minimalnej
    nie wpłynie na cenę Mercedesa, ale na cenę truskawek pewnie już tak

    > Tak jak ja nie znasz się na ekonomii żeby jednoznacznie stwierdzić że ktoś
    nadrukowano pieniędzy itd.

    ilość pieniądza w obiegu możesz sprawdzić, te dane nie są tajne

    > Mnie się wydaje że sluchasz takich co wciskając ci kit chce sobie lepsze życie
    ułożyć. Sobie a nie tobie.

    a ja uważam, że tobie tv wyprała mózg. Dzięki inflacji nie tylko stracą
    właściciele mieszkań (a może oni akurat nie), a wszyscy. Przypomnij
    sobie ile wydawałeś na żywność kilka lat temu. U mnie w ciągu 5 lat
    kosztuje to prawie 2x tyle. Media 3x tyle. Gdybym zarabiał tyle, że
    zostawałoby mi ?100 miesięcznie 5 lat temu, to teraz musiałbym trzaskać
    nadgodziny, żeby żyć na tym samym poziomie - i nie ma na to wpływu żaden
    kredyt. Z resztą wielu już to odczuwa, bo coraz ciężej przeżyć z
    minimalnej pensji.

    Czy żeby zrobić siwy dym w budownictwie, znaczy się ostrzyć barany na
    ich własne życzenie, rząd musiał drukowac pieniądze? Nie musiał i dobrze
    na tym zarobił. W jakimś artykule napisali że średnio na każdym nowym
    mieszkaniu budżet zarabia 137 tysięcy złotych. Kredyty dawały banki z
    swoich pieniędzy. To że jak twierdzi Michalkiewicz robiły te pieniądze z
    powietrza to inna sprawa. Jak ktoś wziął 100 tysięcy kredytu przy niskim
    procencie i procent podskoczył tak że zamiast stu tysięcy ma oddać
    trzysta tysięcy przez trzydzieści lat to chyba normalne że mniej mu
    będzie zostawało na marnowanie żarcia, wyjazdy zagraniczne itd. Wszyscy
    dostarczający wszystkie dobra a nie tylko podstawowe zaczynają mieć
    problem ze sprzedażą. Im tez spadają dochody. W skrajnym przypadku
    dochodzi do deflacji.

    oczywiście, w ten sposób ściąga się pieniądze z rynku. Z drugiej strony
    rząd zapożycza się w naszym imieniu żeby pokrywać programy socjalne,
    więc kreuje więcej pieniądza. I tak w kółko, więcej dadzą, jeszcze
    więcej zabiorą, ale idioci będą się cieszyć że dostają coś za darmo...

    Lukasz