    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 17 Jan 2023 15:06:44 -0800 (PST)
    <3...@g...com>
    <tq38rh$2mo5s$1@dont-email.me>
    <9...@g...com>
    <tq42fe$2qdbq$1@dont-email.me>
    <f...@g...com>
    <tq6ca9$395ht$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <2...@g...com>
    Subject: Re: Najtrudniejszy pierwszy krok. Taka piosenka byla
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 17 stycznia 2023 o 19:23:28 UTC+1 Kris napisał(a):
    > wtorek, 17 stycznia 2023 o 17:36:28 UTC+1 4...@g...com napisał(a):
    > .>To zakłócenie w przeciągu 10 lat nie spowoduje żadnych zmian na rynku
    nieruchomości.

    > To już 10 lat bez zmian wrozysz?
    > Wcześniej krótsze okresy przepowiadales
    > Ps
    > Ja ciągle czekam na te mieszkania w Krakowie po 1000zl/m2
    Pytasz to odpowiem. Nie wróżę tylko przewiduje w oparciu o powszechnie dostępne
    prawdziwe dane. W zasadzie to stwierdzenie że przewiduje nie jest do końca poprawne.
    Jeśli dodać dwa do dwóch to wynik jest znany i nie trzeba go przewidywać. Statystyka
    to gałąź matematyki. Liczy się ludzi i dodaje. Stąd wiadomo ile ich jest. Liczy się
    mieszkania i dodaje. Z takich dwóch informacji można policzyć ile ludzi mieszka w
    jednym mieszkaniu albo jaka część mieszkania przypada na jednego człowieka. Po ilości
    dzieci jakie się urodzą w tym roku będzie wiadomo ile będzie potrzeba szkół, sal
    klasowych, nauczycieli, ławek jak osiągną wiek szkolny. Sądzę że do tej pory
    ogarniasz co napisałem. Gdybym kilka lat temu po jakimś programie publicystycznym o
    kiepskich prognozach demograficznych dla Polski nie sprawdził w necie jak będzie
    byłbym tak samo ciemny jak tabaka w rogu jak inni. Dane demograficzne udane
    statystyczne dotyczące nieruchomości nie pozostawiają złudzeń że inwestowanie w
    nieruchomości będzie dochodowe. To
    co piszą w publikatorach to jedna wielka ściema. Był statki dzwonek na zarobienie
    pieniędzy na nieruchomościach i ci co mieli zarobić zarobili. I na pewno nie byli to
    co co nieruchomości kupowali. Ci co kupowali byli typowami baranami do ostrzyżenia.
    Rządowi nie można nic zarzucić bo w tv były programy żeby dobrze ocenić ryzyko bo
    odsetki mogą urosnąć i niekoniecznie bedzie dostateczna ilość chętnych żeby wynająć
    od osoby prywatnej jeśli z zasobach komunalnych są puste mieszkania i że będzie ich
    coraz więcej. Ale ci co są w dużej większości oglądają tylko mecze i debilne kabarety
    zaprawiając się piwskiem to musi się skończyć jak się skończy. Na koniec tego roku w
    realnych kwotach mieszkania mogą być o 25% tańsze. Już staniały od 10 do 15% i ich
    cena nie wzrośnie o inflację. Cudownego uratowania przez Ukraińców nie będzie . Oni
    wprowadzili zakłócenie na kilka procent i z danych statystycznych i prognozowanych
    wynika że w tym roku będzie ich najwięcej i ich liczba spadnie do takiej jak przed
    wojnia za dwa lata. A potem ich jeszcze ubędzie bo chętnie będą wracali do siebie
    żeby za rozsądne pieniądze odbudowywać swoje państwo. Razem z Ukraińcami na Ukrainę
    wyjedzie bardzo dużo polskich budowlańców. W Polsce będą zbędni i tylko Ukraina przy
    odbudowie infrastruktury będzie w stanie ich zatrudnić. Tak wygląda z grubsza moja
    wizja. Jest w niej duża przecena nieruchomości w Polsce. Oczywiście ty i inni możecie
    mieć swoje wizje. Mozecie chcieć o nich pogadać albo zachować dla siebie. Uważam że w
    tym co napisałem nie ma słabych punktów.