  • 1. Data: 2010-04-05 17:58:33
    Temat: Napęd bramy skrzydłowej Beninca - problem
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Mam napęd do bramy 2-skrzydłowej, który chodzi za wolno, a podczas
    mrozów nie chce otwierać bramy całkowicie.
    Napęd Beninca DU.30 taki model: http://tinyurl.com/ycl8o8d
    Poradźcie coś mądrego, co mam mu zrobić, żeby znowu chciał chodzić, jak
    należy. Smarowanie śruby sprajami nic nie daje.
    Jacek

  • 2. Data: 2010-04-05 22:22:42
    Temat: Re: Napęd bramy skrzydłowej Beninca - problem
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 5 Kwi, 19:58, Jacek <n...@g...com> wrote:
> [...]
    > Poradźcie coś mądrego, co mam mu zrobić, żeby znowu chciał chodzić, jak
    > należy. Smarowanie śruby sprajami nic nie daje.

    Hehe, a myślałem że tylko ja takim dziadostwem się zajmowałem w
    dzisiejszych czasach :]
    Ociec kupili toto lat 10 temu i tak leżało jakoś, w końcu padło na
    mnie że mam montować bom elektryk.
    Po kolei:

    - prędkość - Zapewne tak jak u mnie, masz ustawione najmniejsze
    napięcie zasilania silnika, ewentualnie jakiś myk z pierwszym biegiem
    (nie mam pojęcia jaki typ ma ta moja brama); zobacz do manuala, lub
    jeżeli jesteś w miarę kumaty w drutach to przepnij kabelek na
    najwyższe napięcie.

    - mrozopodatność - Geniusz makaroniarz który popełnił to cudo techniki
    nie przewidział że w jakimś dzikm kraju może być mróz, a że czas
    otwarcia bramy regulowany jest rezystorem to zimą mamy to co mamy :]
    Sprawdź w manualu który to rezystor (przypuszczalnie będą 2), to jest
    taki płaski obrotowy potencjometr, trzeba małego śrubokrętu żeby go
    nastawić. Ja na początku użerałem się z tym chcąc nastawić dokładnie,
    ale potem dałem sobie spokój i dałem przy mrozie zapas kilku sekund,
    przy czym zrobiłem odbojnik na słupku żeby brama po dotarciu na
    miejsce nie waliła w rurę i zatrzymywała się miękko. Silnik może sobie
    chodzić na postoju bo jest indukcyjny i kilkanaście sekund wstrzymania
    krzywdy mu nie zrobi.

    Jakby coś nie grało to pisz.

    Pzdr.
    L.

  • 3. Data: 2010-04-06 06:26:20
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Dzięki bardzo!
    To już jest konkretna podpowiedz. Pogrzebię i dam znać, jak poszło.
    Jacek