  • 1. Data: 2013-11-13 09:09:07
    Temat: Nie chcą mi odebrać gazu :)
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    W marcu dostałem pozwolenie na budowę instalacji gazowej.

    Zakończyłem "przed chwilą".

    Zadowolony bylem wczoraj w nadzorze tu niespodzialna "nie dobiera się
    instalacji gazowych, proszę trzymać odkumentacje w domu w razie kontroli".

    Hę? Kierownik budowy nic nie wspomniał o takich zmianach. Panienka z
    okienka nastawiona z lekka bojowo, więc nie pytałem.

    Pytam więc na internetach :) Czy ostatnio coś się zmieniło w tej
    kwestii? Faktycznie nie trzeba już? Pytam kontrolnie, bo kiedyś dałem
    wiarę opini słownej inspektoratu w innych okolicznościach i dobrze że
    się dopytałem w innym miejscu ...

  • 2. Data: 2013-11-13 10:44:46
    Temat: Re: Nie chcą mi odebrać gazu :)
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

> [...]
    > słownej inspektoratu w innych okolicznościach i dobrze że się dopytałem w

    He?
    I co, jak przyjdzie kontrola i Ci dowala np. 5k mandatu to sie powolasz na
    panienke z okienka?
    Niech kierbud zglosi zakonczenie robot i juz.
    Dostaniesz jakas odpowiedz i bedziesz kryty...
    Nie wiem czy sie cos pozmienialo
    pewnie zaraz ktos cos napisze ale dla mnie to wszystko brzmi bezsensownie...

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 3. Data: 2013-11-13 11:41:32
    Temat: Re: Nie chc? mi odebra? gazu :)
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 13.11.2013 10:44, HANA pisze:
> [...]
    > Nie wiem czy sie cos pozmienialo
    > pewnie zaraz ktos cos napisze ale dla mnie to wszystko brzmi bezsensownie...

    Dokładnie jak piszesz gaz - robiony jest na osobne pozwolenie i musi być
    kier. budowy. Robi zgłoszenie zakończenia robót i tyle.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 4. Data: 2013-11-13 12:18:25
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-13 11:41, Ariusz wrote:
    > Dokładnie jak piszesz gaz - robiony jest na osobne pozwolenie i musi być
    > kier. budowy. Robi zgłoszenie zakończenia robót i tyle.

    Ale inspektorat ode mnie nie chce. Mam komplet papierów do odbioru. Czy
    aby przepisy się nie zmieniły? Cos mi się wydaje że była zmaina
    przepisów we wrzesniu.

  • 5. Data: 2013-11-13 12:21:57
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 13.11.2013 12:18, Sebastian Biały pisze:

    > Ale inspektorat ode mnie nie chce. Mam komplet papierów do odbioru. Czy
    > aby przepisy się nie zmieniły? Cos mi się wydaje że była zmaina
    > przepisów we wrzesniu.

    A ty jesteś kierownikiem budowy?
    O zmianie przepisów nic nie wiem.
    Inspektor nic od ciebie nie weźmie jest biuro/sekretariat gdzie składasz
    papiery za potwierdzeniem lub wysyłasz pocztą.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 6. Data: 2013-11-13 12:42:37
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Inspektor nic od ciebie nie weźmie jest biuro/sekretariat gdzie składasz
    > papiery za potwierdzeniem lub wysyłasz pocztą.

    dokladnie tak
    zadne "nie chce"
    urzad ma obowiazek przyjac kazde pismo i na nie odpowiedziec
    nic na gebe
    mi kiedys urzednik wyliczyl ze 2+2=6 (chodzilo o miejsca parkingowe)
    i mam oficjalne pismo od urzedu nadrzednego ze 2+2=4
    wisi w ramce w poczekalni jako przyklad ;-)

    Andrzej

    www.hana.com.pl
    www.osiedle.olsztyn.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 7. Data: 2013-11-13 13:09:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-13 12:21, Ariusz wrote:
    > A ty jesteś kierownikiem budowy?

    Ja jestem inwestorem. Innymi słowy w razie kłopotów odpowiedzialny jest
    kierownik, ale dupę na baty wystawia inwestor. Jak to w normalnym
    państwie prawa.

    > O zmianie przepisów nic nie wiem.

    Wobec tego będe napierał ...

  • 8. Data: 2013-11-13 13:36:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-11-13 09:09, Sebastian Biały wrote:
    > Zadowolony bylem wczoraj w nadzorze tu niespodzialna "nie dobiera się
    > instalacji gazowych, proszę trzymać odkumentacje w domu w razie kontroli".

    Dodzwoniłem się do innej osoby.

    Wersja 2.0:

    "Prosze zrobić dokładnie to co jest napisane na pozwoleniu na budowę".

    I faktycznie. Na starym pozwoleniu na budowę domu jest *obowiązek*
    zgloszenia zakończenia budowy (budowa zakonczona 2 lata temu). Na nowym
    pozwoleniu budowy gazu nie ma takiego obowiązku (poza zgłoszeniem
    rozpoczęcia).

    Ale (Wersja 3.0 od jeszcze innej osoby):

    Nie zgłosilem rozpoczęcia budowy. Efektem czego powinienem dostac
    mandat. W tej sytuacji "Proszę przywieść papiery".

    Gdzie znajdują się przepisy regulujące tą kwestie? Prawo budowlane? Być
    może starosta ma wieksze mozliwości manipulowania co jest a co nie
    ważne. W sąsiedniej gminie nie wydaja na ten przykład dziennika budowy
    do gazu co mocno zaskoczyło mojego kierownika "bo jak to?" ...

    Zamierzam siłą wepchnąc te papiery w inspektoracie :P

  • 9. Data: 2013-11-13 16:32:09
    Od: "MarekPasek" <m...@w...pl>

    Ariusz <a...@p...onet.pl> typed:

    > Dokładnie jak piszesz gaz - robiony jest na osobne pozwolenie i musi być
    > kier. budowy. Robi zgłoszenie zakończenia robót i tyle.

    Nie trzeba uzyskać decyzji o pozwoleniu na budowę przyłączy, bez względu na
    to, czy są związane z jakimś obiektem budowlanym, czy prowadzą do
    niezabudowanych działek. Można je zbudować nawet bez dokonania zgłoszenia. A
    wiec i nie potrzeba dokonywania odbioru.

    Zmiany te wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo budowlane z 28 lipca 2005
    roku, która obowiązuje od 26 września 2005 r. Według wcześniejszego stanu
    prawnego z konieczności uzyskania pozwolenia na budowę była zwolniona budowa
    przyłączy elektroenergetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych,
    cieplnych i telekomunikacyjnych - ale tylko prowadzących do budynków.

    Obecnie w art. 29 ust. 1 pkt 20 Prawa budowlanego jest mowa ogólnie o
    budowie przyłączy. Zwolnienie obejmuje więc również te, które mają być
    doprowadzone do niezabudowanej jeszcze działki budowlanej. Rozszerzenie
    zwolnienia jest korzystną zmianą dla inwestora.

  • 10. Data: 2013-11-13 23:03:51
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "MarekPasek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > doprowadzone do niezabudowanej jeszcze działki budowlanej. Rozszerzenie
    > zwolnienia jest korzystną zmianą dla inwestora.

    Marek OK ale Ty piszesz o przylaczach a Seba instalacji wewnatrz budynku
    czyli na odcinku gazomierz - odbiorniki
    a to juz dwie rozne bajki

    Andrzej

    www.hana.com.pl