  • 51. Data: 2012-03-02 10:14:22
    Temat: Re: Nie zagęszczony piasek pod wylewkami. Co robić.
    Od: z...@g...com

    > Trochę chyba za bardzo wierzysz w swojego "developera".
    > Tynki wew.i zew., wylewki robione zimą bez ogrzewania to trochę przegięcie.
    > Czy to nie Ty pisałeś, że masz wilgotność 95% w domu?
    > Ja muszę (mieszkam od wigilii) nawilżacze wstawiać, bo poniżej 20% spada.

    Są różni deweloperzy. Mój to mała firma rodzinna. Pracuje niemalże cała rodzina +
    kilkanaście innych ludzi. Nie ma ludzi z łapanki.

    U mnie w zimę nic nie było robione. Wylewki były robione chyba w listopadzie i na tym
    skończyło się. Później deweloper palił kozą i osuszał wylewki.
    A resztą roboty ruszył chyba dopiero w marcu ? Bo zima długa ...
    Tak samo z innymi domami. W zimę budowlańcy nie pracują.

    Co do wilgoci to po prostu cięzko aby nie było jej. Po oddaniu domu przez dewelopera
    gruntowałem wszystkie ściany i dodatkowo minimum 2x je malowałem , dodatkowo były
    kładzione płytki i itd , więc sporo wilgoci przybyło ...

    Teraz nie ma problemu. Problem zaczął się zmniejszać jak zacząłem grzać. Obecnie mam
    około 45-60% wilgotności ...

  • 52. Data: 2012-03-02 10:44:01
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    on-
    >Bo na zewnąt6rz sciany bywa i minu 25stC a pod styro na posadzce zawsze
    >około plus 5stC
    >5cm stryro na gruncie to nie taka straszna tragedia, nawet wg OZC nie jest
    >zle jak pamiętam ktoś podawał takie wyliczenia

    Niezbyt ważne co jest na zewnątrz chwilowo (tylko moc pieca sie zmieni) -
    dla zużycia energii trzeba wziąć temperaturę średnią okresu grzewczego - a
    ta jest zbliżona do temperatury gruntu.
    Wiec ilosc styro na podłodze powinna być mniej wiecej taka jak na ścianach.
    Warto to sobie uswiadomić :-) 5cm na podłodze to porażka...

    b.

  • 53. Data: 2012-03-02 12:03:48
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik <z...@g...com> napisał w wiadomości
    on-forums@ynil17...
> [...]
    > Czy to nie Ty pisałeś, że masz wilgotność 95% w domu?
    > Ja muszę (mieszkam od wigilii) nawilżacze wstawiać, bo poniżej 20% spada.

    I oczywiście wszyscy staraja się budując "jak dla siebie" ;-)

    W takim razie przepraszam. Pomyliłem Ciebie z /// Kaszpirem ///, który w
    swoim dzienniku napisał: "Baliśmy się o nasz domek , bo w tamtym tygodniu
    była robiona podłogówka i była robiona wylewka (też w sobotę ..)
    Jak wiadomo po sobocie temperatura gwałtownie spadła i przyszła prawdziwa
    zima
    Trochę się przestraszyliśmy , bo tynki nie wyschły , klej na styropianie
    też nie do końca wysechł a dodatkowo była wylana podłoga ..."

    No tak, bo ja w gołe tynki i bez podłóg się wprowadziłem...

    Przecież ja nie chcę Ciebie rozliczać czy czepiać się słówek. Po prostu ten
    który Tobie budował dom naprawdę niewiele różni się od pozostałych.
    Nie ma co tak go wychwalać ;-))

    mcs

  • 54. Data: 2012-03-02 12:03:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Smerf wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor"
    >
    > to czemu na scianie masz 15 cm styro a nie 2?

    mógłym napisać coś obraźliwego ale zadam tylko pytanie...

    ile wynosi temperatura gruntu wewnątrz fundamentów a ile powietrza na
    zewnątrz budynky?

    ok 8 i max nawet -30

  • 55. Data: 2012-03-02 12:05:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
> [...]
    > Wiec ilosc styro na podłodze powinna być mniej wiecej taka jak na
    > ścianach. Warto to sobie uswiadomić :-) 5cm na podłodze to porażka...

    bredzisz...

    weź sobie OZC i policz zmieniając grubość styropianu od 5 do 15 różnice są
    niewielkie.

  • 56. Data: 2012-03-02 12:07:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Smerf wrote:
    > Użytkownik "Edek"
    >
    > nie jest możliwym, żeby ktoś się zapadł pod ziemie.
    >
    > Jeżeli była to spólka prawa handlowego idziesz do sądu okręgowego i
    > prosisz o wypis, w którym znajdujesz wszystkich ludzi z imienia i
    > nazwiska i z adresami. Może się jednak okazać, że firma w likwidacji
    > i majątku nie wystarczy.
    >
    > Jeżeli DG - to we wpisie do ewidencji - jest miejsce zamieszkania
    > osobnika.
    > Do tego powodztwo cywilne wobec kierownika budowy.

    ponadto wniosek o odebranie prawa do kierowania robotami, czyli skarga do
    samorządu (izba inżynierów i techników budownictwa czy coś w ten deseń)

    Obawiam sie jednak że jak isć na drogę prawną to po pierwsze jest potrzebna
    opinia rzeczoznawcy budowlanego.

  • 57. Data: 2012-03-02 12:07:22
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor"

    > ile wynosi temperatura gruntu wewnątrz fundamentów a ile powietrza na

    po co mialbys pisac cos obrażliwego?

    poważnie w projekcie miałeś 5 cm styro na podłodze?

    ja takiego projektu jeszcze nie widzialem

    mar

  • 58. Data: 2012-03-02 12:11:30
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > dla zużycia energii trzeba wziąć temperaturę średnią okresu grzewczego - a
    > ta jest zbliżona do temperatury gruntu.

    Brzmi dosyć rozsądnie.
    Jednak poza średnią temp. istotny wpływ na wychładzanie ma też np. wiatr,
    zmienna wilgotność itp.
    Na zewnątrz te rzeczy ciągle się zmieniają.

  • 59. Data: 2012-03-02 12:30:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Smerf wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor"

    > po co mialbys pisac cos obrażliwego?
    >
    > poważnie w projekcie miałeś 5 cm styro na podłodze?
    >
    > ja takiego projektu jeszcze nie widzialem

    dla 0 cm 6882 W 62GJ 1771 m3 1948zł
    dla 5cm 6266 W 55GJ 1571 m3 1728zł 220zł
    dla 10cm 6084 W 51GJ 1457 m3 1602zł 126zł
    dla 15cm 5976 W 50GJ 1428 m3 1570zł 32zł

    dom 120 m2 dodatkowe 5cm styr podłogowego to koszt ok 1000zł

    wniosek opłąca się dać 10cm ale już 15 średnio :) danie jednak tylko 5cm
    nie zabija eksploatacyjnie, chyba ze dom jest super ocieplony i izolacja od
    gruntu bardziej zaważy.

    Ja mam 10cm i tyle sie zaleca choć często ludzie dają 5cm ze względów
    technologicznych.

  • 60. Data: 2012-03-02 12:34:54
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor"
    > Ja mam 10cm i tyle sie zaleca choć często ludzie dają 5cm ze względów
    > technologicznych.

    Mówimy o wylewce? czy posadzce?
    Jeżeli jest podłogówka to przecież daje się specjalny styro. Spoko fajne
    wyliczenia, ale w przypadku podłogówki należy policzyć ile ciepła poleci w
    tym wypadku 'w doł', jak to policzysz

    mar