  • 1. Data: 2012-02-28 17:31:53
    Temat: Bojler pekl po wymianie glowicy w baterii kranu
    Od: <j...@g...pl>

    Witam,

    jakis czas temu opisywalem tu problem ze standardowa bateria dwuzaworowa.
    Wymienilem glowice w kranie od zimnej wody, a od cieplej nie moglem wyjac
    wnetrza glowicy po odkreceniu tej zewnetrznej sruby na klucz plaski.

    Poradzilem sobie dzis. Po wykreceniu tejze glowicy od cieplej wody okazalo
    sie, ze nie wyglada ona standardowo, ale w srodku zakonczona jest dlugim
    pretem (z 20 cm), ktory konczy sie gwintem, ktory to gwint jest wkrecany
    gdzies wewnatrz rury pod zlewem. Jest to jakas czesc zestawu bojlera. Widac
    tutaj, na zdjeciach kranow, prawy kran:

    http://www.ebay.co.uk/itm/Heatrae-Sadia-Streamline-7
    -Litre-2-7Kw-Water-Heater-Inc-Taps-/120867124975?pt=
    UK_Home_Garden_Hearing_Cooling_Air&hash=item1c243df6
    ef&autorefresh=true

    Wkrecilem w ten kran zwykla glowice, odkrecilem zawor glowny wody - i
    plastikowy pojemnik bojlera, ktory zaczal napelniac sie woda, pekl, gdy byl
    pelen w polowie :( . Tak jakby rozwalilo go cisnienie (taki slaby???).

    Ja nie wiem, jak to w srodku jest zbudowane. Teraz mniemam, ze sa takies
    zawory, ze zwykla glowica na kran nie podejdzie. Napiszcie prosze, o co
    biega w tym obiegu wody. Licytuje wlasnie nastepny bojler (taki jak podalem
    linka - i to jest taki sam, jak mialem). Jaka tam mam glowice wkrecic i jak,
    oraz skad ja wziac - zeby tego bojlera znowu nie rozwalilo - byc moze
    glowica w tym licytowanym bojlerze tez jest zuzyta i trzeba bedzie wymienic.

    A moze jakis inny bojler, do ktorego pasowalaby zwykla glowica na kran?
    Wydaje mi sie, ze musi byc bojler, nie zas ogrzewacz przeplywowy, bo nie
    moge tam dac wiecej niz 3kW - woda bedzie niedogrzana.

    --
    Jan-xx

  • 2. Data: 2012-02-28 18:31:07
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 28 Lut, 18:31, <j...@g...pl> wrote:
> [...]

    > Wydaje mi sie, ze musi byc bojler, nie zas ogrzewacz przeplywowy, bo nie
    > moge tam dac wiecej niz 3kW - woda bedzie niedogrzana.

    Najwyraźniej masz ops... miałeś bojler bezciśnieniowy. Zawór na
    przedłużce (daleko) powoduje, że tamtędy wlewa się zimna, wypiera
    podgrzaną a ta grawitacyjnie spływa kranem.
    tu masz opis możliwych rozwiązań technicznych.
    http://www.biawar.com.pl/index.php/ogrzewacze-wody/o
    grzewacze-wody/menu-id-22.html
    Generalnie chodzi o to, że ciśnieniowe wymagają innych rozwiązań i są
    droższe niż bezciśnieniowe.
    W bezciśnieniowych to tak jakbyś gotował wodę w garnku a w
    ciśnieniowym w czajniku z zaślepionym gwizdkiem :)

    pozdrawiam Piotr

  • 3. Data: 2012-02-28 18:44:31
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    masz jak wól napisane: RATED PRESSURE 0 bar, wiec nie dziw sie, ze ci
    rozwalilo zbiornik, tam jest specjalna bateria odcinajaca zbiornik, dzieki
    czemu nie ma w nim cisnienia...
    albo kupisz taki kran, albo bojler ze zbiornikiem cisnieniowym montowanym
    normalnie na rurze przed bateria...

    pozdrawiam
    s_13