  • 1. Data: 2012-02-28 18:51:16
    Temat: Mapy melioracji - gdzie szukać?
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    Witam,

    Kopiąc za domem dość głęboką dziurę dokopałem się do początku rur
    drenarskich - takich ceramicznych o wewnętrznej średnicy 50 mm, sprzed
    40 lat.
    Zaskoczeniem było to, że te rurki zaczynają się nagle metr od
    fundamentu. Potem przyszła mi myśl, czy czasem rury melioracyjne nie
    zostały poprzerywane podczas kopania rowów fundamentowych? To by mogło
    wyjaśnić, dlaczego w kilku miejscach wychodzi mi wilgoć na ściany. Żeby
    było ciekawiej te miejsca te układają się dość dobrze w jedna linię wraz
    z tym początkiem rur.
    Najprościej by było odkopać koniec rur przed domem i połączyć go z
    początkiem rur za domem. Tylko gdzie szukać tego początku? Nie chce mi
    się kopać rowu na 1,5 metra głębokości a długości, w zależności od
    szczęścia, może i z 5 metrów. Może się też okazać, że moje
    przypuszczenia są fałszywe, gdyż melioracja była robiona później i
    faktycznie trafiłem na początek.
    Meliorację robiła spółka wodna, która nie istnieje od około 20 lat.
    Przypuszczam, że istnieją lub istniały mapy przebiegu melioracji.
    Gzie można próbować szukać tych map?
    Mam świadomość, że mapy mogą zawierać to, co powinno być a to, co jest w
    rzeczywistości zupełnie odbiega od tego, co jest narysowane.

    Pozdrawiam,

    Kazek

  • 2. Data: 2012-02-28 21:58:48
    Temat: Re: Mapy melioracji - gdzie szukać?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Meliorację robiła spółka wodna, która nie istnieje od około 20 lat.

    w zasobach geodezyjnych takich informacji sie nie umieszcza - raczej nie
    znajdziesz takich map.
    Ale: dren (jak nie masz pecha) biegnie w linii prostej. Jak sie dokopałeś to
    już mozna wykombinowac gdzie jest druga czesc.

    b.

  • 3. Data: 2012-02-29 07:14:01
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-02-28 19:51, Kazimierz Debski pisze:
> [...]
    > Mam świadomość, że mapy mogą zawierać to, co powinno być a to, co jest w
    > rzeczywistości zupełnie odbiega od tego, co jest narysowane.

    Szukaj Zarządu melioracji - mają tam mapy ale możesz się zdziwić u mnie
    wg. mapy szła matnia, a okazało się, że w rzeczywistości szła jakieś 30
    m dalej. A jak już będziesz u nich to się może nasłuchasz, że
    nielegalnie budujesz bo do nich się nie zgłosiłeś po "pozwolenie" i że
    zobaczysz. Oj jak mnie facet wk... głup[im gadaniem. Odesłałem go do
    mojego architekta bo to on załatwiał wszelkie formalności... słowem
    ciekawa historia.

    Co do kopania to dokopiesz się do rury z jednej strony znajdziesz z
    drugiej i co teleportujesz tą wodę. I tak musisz zrobić wykop w koło
    domu. Na mapkach zobaczysz jak gęsto są sączki - u mnie chyba były co 10
    m więc masz dużą szansę, że wchodzi ci ze dwie nitki. Przy okazji
    zrobisz sobie odwodnienie i opaskę drenarską w koło domu.

    Ariusz

  • 4. Data: 2012-02-29 07:19:34
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    U mnie jest taki urząd http://www.mzmiuw.krakow.pl/
    Jak budowałem dom to musiałem mieć od nich mapki i opinię. Mimo że
    melioracja jest z lat 60tych i już nie podlega konserwacji to nadal mają
    mapki i dostałem prikaz pisemny że mam obowiązek każdy przerwany sączek lub
    zbieracz naprawić i zrobić obejścia gdy zajdzie potrzeba. W rzeczywistości
    na mapkach było wszystko poprzesuwane lub niektóre sączki wogóle nieobecne.
    Ktoś tą meliorację i wykonywał z dokładnością do 3 metrów. Dom projektant
    posadowił przez zbieraczem według tej mapki a okazało się że zbieracz został
    przerwany podczas kopania fundamentów. musiałem robić obejście wokół domu
    zachowując spadki.

    Marek

  • 5. Data: 2012-02-29 07:31:55
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    >A jak już będziesz u nich to się może nasłuchasz, że nielegalnie budujesz
    >bo do nich się nie zgłosiłeś po "pozwolenie" i że zobaczysz.

    Mnie kazał wydział architektury się do nich zgłosić i dostarczyć opinię i
    mapki.

    > Przy okazji zrobisz sobie odwodnienie i opaskę drenarską w koło domu.

    Drenarz na głębokości 60-80cm u mnie a fundament 120 i więcej.
    Działka z łagodnym spadkiem i sączki prosto na fundament wychodziły i
    waliłaby woda prosto na fundament. Więc z przerwanych sączków zjechałem rurą
    drenarską w dół do odwodnienia opaskowego. Wszystkie rury zasypywałem w
    żwirze. Za domem mam studzienkę rewizyjną. Czy to lato czy zima woda płynie
    niemal zawsze.

    Marek

  • 6. Data: 2012-02-29 07:48:09
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    A tak wogóle to u nas jaja były.
    Postawił sobie niedawno gość kasiasty dom ogromny. Kasy ma w sroc, dwa
    garaże dwustanowiskowe i w każdym po dwa BMW.
    Przy okazji budowy poruywał sączki i miał to w dupie, nic nie odtworzył. Ale
    najciekawsze że sam prowadzi firmę budowlaną i chyba powinien wiedzieć co
    trzeba z tym zrobić.
    W tamtym roku na jesień wracam do domu a tu afera, straż miejska, ktoś z
    wodociągów i sprawdzają dom po domu rachunki za szambo i czy ktoś nie ma
    lewych wypływów. Od słowa do słowa plotkując z sąsiadami dowiedziałem się że
    w dwóch domach poniżej mieli dość blisko melioracji szamba. Jedno ponoć samo
    w sobie było nieszczelne a drugie celowo z odpływem do melioracji zrobione.
    Ja wiem że ten kasiasty przygrał w bola bo nie odtworzył pozrywanej przy
    budowie melioracji, wiem też że wyżej nas taki jeden też tak zrobił to w
    domach wyżej niego w ogródkach porobiły się gejzery i jeziorka.
    Ale o co tak naprawdę poszło? Facet (ten kasiasty) doniósł bo w ogrodzie u
    niego woda śmierdząca szambem wybijała. No owszem idiota też, bo na własne
    życzenie mu wybija gdyż sam te sączki pozrywał ale popatrzcie jaka jest
    mentalność wiejskich ludków.
    Wszyscy na niego skoczyli że gnojek że donosiciel. Nikt nie zwrócił uwagi na
    to, że mandaty nie posypałyby się gdyby nie podłączyli się szambem do
    melioracji. Najwazniejsze dla wiejskich ludków jest aby pozbyć się problemu
    z szambem a w razie draki z kogoś zrobić chuja donosiciela. Założę się że
    takie właśnie wiejskie ludki wyrzucają te śmieci do lasu. Doniesiesz,
    będziesz chujem w okolicy i cię palcami będą wytykać i dzieci zaczepiać.
    Oto polska mentalność.

    Marek

  • 7. Data: 2012-02-29 20:23:44
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Szukaj Zarządu melioracji - mają tam mapy ale możesz się zdziwić u mnie
    O! To jest to!
    Jeśli na mapie byłby podany rok, to też bym już coś wiedział.

    > nielegalnie budujesz bo do nich się nie zgłosiłeś po "pozwolenie"
    Nie. Dom stoi od 40 lat. Problem w tym, że nikt nie jest pewien, co było
    wcześniej: dom czy melioracja. Jeśli melioracja, to rurki przerwane,
    Jeśli dom, to prawdopodobnie nie.
    Ale czy wykonywano meliorację na działkach zabudowanych?
    Choć wtedy to była działka rolna, mimo, że zabudowana.

    > I tak musisz zrobić wykop w koło domu.
    Właśnie się do tego przygotowuję. Z 2,5 strony już mam zrobione, zostało
    z 1,5 strony. I właśnie to jest odcinek od podejrzanego miejsca, gdzie
    może być dojście rur, do miejsca, gdzie z tyło znalazłem początek rur.

    > zrobisz sobie odwodnienie i opaskę drenarską w koło domu.
    O to właśnie mi chodzi.

    Kazek

  • 8. Data: 2012-02-29 20:33:25
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Drenarz na głębokości 60-80cm u mnie a fundament 120 i więcej.
    U mnie fundament i drenaż podobnie.
    A w ogóle to mieszkam w dziwnym miejscu. Najwyższe w okolicy miejsce
    leży około 2 - 3 metry wyżej i znajduje się około 50 - 70 metrów od
    mojego domu. Poza tym wszędzie w dół. A woda w studniach sięga prawie
    poziomu gruntu. Ale to teren gliniasty.

    > Działka z łagodnym spadkiem i sączki prosto na fundament wychodziły i
    > waliłaby woda prosto na fundament.

    Przypuszczam, że u mnie też tak jest, gdyż też mam działkę łagodnie
    opadającą.

    Na zaoranym polu, które jest wyżej niż dom, dziś stały kałuże między
    skibami po 10 metrów długości.

    Kazek