  • Data: 2012-01-18 11:13:17
    Temat: Re: No i ktoś już podchwycił pomysł.
    Od: hk <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-18 11:23, 4CX250 pisze:

    > Nic nie zrozumiałeś. Hahaha!
    > Ariusz nic nie zrozumiał :)

    Też nie zrozumiałem na początku. Bo niby co znaczy "podchwycił pomysł" w
    odniesieniu do pralki zasilanej ciepłą i zimną wodą, skoro takie były
    już w sprzedaży 15 lat temu (wcześniej pewnie też, ale ja swoją
    kupowałem 15 lat temu). Nawet w nowym domu chciałem zasilanie ciepłej i
    zimnej dać na pralkę (grzanie groszkiem wydawało mi się tańsze niż
    prądem), ale mi instalator mówił: "panie, po co dodatkowe koszty, niby
    jakaś tam oszczędność, a żeby pranie zrobić trzeba latem w piecu palić"
    - ja mu na to, że ciepłą wodę i tak muszę latem grzać, więc piec chodzi,
    a on "a gdzie pan taką pralkę kupisz? dwie na krzyż i cena też wyższa" -
    no i odpuściłem ciepłą wodę...

    PS Z ciekawości przejrzałem na różnych stronach opisy tych pralek. I
    zauważyłem takie zalety jak niski pobór energii, mały pobór wody,
    programowanie czasu załączania - ważne w II taryfie i coś tam jeszcze. O
    podwójnym zasilaniu - ciepłą i zimną wodą - ani słowa. Więc zapewne
    rację miał Ariusz - zasilanie ciepłą woda polega na podłączeniu na stałe
    do ciepłej wody - przy płukaniu (moja żona wszystko płucze dwa, trzy
    razy) to raczej wada niż zaleta. W blokach za zimną wodę płacę 8 zł a za
    podgrzanie 20 czyli ciepła woda to 28zł. Przy solarach w lecie - fajnie
    ze coś odbiera ciepła wodę. W zimie - smutne że coś odbiera ciepła wodę.