    From: "Adam" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Nowe okna - parowanie na zewnątrz
    Date: Tue, 25 Aug 2009 10:46:11 +0200

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
    news:h6trm8$ief$1@news.dialog.net.pl...
    > Wymieniłem w domu okna i codziennie rano jedno (zawsze w kuchni) lub kilka
    > okien jest zaparowanych na zewnątrz pokoi, ale nigdy wszystkie.
    > W kuchni jest większa temperatura, ale w pozostałych pokojach jest w miarę
    > jednakowa.
    > Od czego to zależy?
    >
    > --
    > Krzysiek

    Zbyt gwałtowne przejście (w określonym ciśnieniu) z temperatury wysokiej w
    niska powoduje dekompresję powietrza (przemianę w wodę) Powstaje tzw.
    pocenie się szyb.
    Radzę zadbac o wietrzenie pomieszczeń i parowanie zaniknie. Gdybyś sobie
    założył torbę foliową na głowę to też by się ona zrobiła mokra. A jeśli byś
    wykonał w niej otwory to wilgoć by zaniknęła. Jak zostawisz nagrzany
    samochód na dworze a on się przez noc schłodzi to też masz mokre szyby.
    Wystarczy jednak właczyć wentylację (a nie ogrzewanie) i wilgoć ustąpi.
    Najlepiej jest zamontowac tzw. nawiewniki okienne (poszukaj w necie) a one
    samoczynie będą dbały o wymianę powietrza.
    pozdrawiam
    Adam