  • 1. Data: 2009-08-24 10:56:48
    Temat: Nowe okna - parowanie na zewnątrz
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Wymieniłem w domu okna i codziennie rano jedno (zawsze w kuchni) lub
    kilka okien jest zaparowanych na zewnątrz pokoi, ale nigdy wszystkie.
    W kuchni jest większa temperatura, ale w pozostałych pokojach jest w
    miarę jednakowa.
    Od czego to zależy?

    --
    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-08-25 08:46:11
    Temat: Re: Nowe okna - parowanie na zewnątrz
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > okien jest zaparowanych na zewnątrz pokoi, ale nigdy wszystkie.
    > W kuchni jest większa temperatura, ale w pozostałych pokojach jest w miarę

    Zbyt gwałtowne przejście (w określonym ciśnieniu) z temperatury wysokiej w
    niska powoduje dekompresję powietrza (przemianę w wodę) Powstaje tzw.
    pocenie się szyb.
    Radzę zadbac o wietrzenie pomieszczeń i parowanie zaniknie. Gdybyś sobie
    założył torbę foliową na głowę to też by się ona zrobiła mokra. A jeśli byś
    wykonał w niej otwory to wilgoć by zaniknęła. Jak zostawisz nagrzany
    samochód na dworze a on się przez noc schłodzi to też masz mokre szyby.
    Wystarczy jednak właczyć wentylację (a nie ogrzewanie) i wilgoć ustąpi.
    Najlepiej jest zamontowac tzw. nawiewniki okienne (poszukaj w necie) a one
    samoczynie będą dbały o wymianę powietrza.
    pozdrawiam
    Adam

  • 3. Data: 2009-08-25 17:18:44
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > pocenie się szyb.
    > Radzę zadbac o wietrzenie pomieszczeń i parowanie zaniknie.

    Zwróc uwagę, że on pisze o parowaniu szyb na zewnątrz, a nie wewnątrz.

  • 4. Data: 2009-08-25 17:46:05
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    Jemu z pewnością chodziło o szybę zewnętrzną.
    Adam

  • 5. Data: 2009-08-25 18:24:58
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jemu z pewnością chodziło o szybę zewnętrzną.

    Szybę zewnętrzną przy pewnie oknach zespolonych? Jak to możliwe? :-)
    A tak poważnie to może niech autor doprecyzuje o co chodzi.

  • 6. Data: 2009-08-25 19:55:43
    Temat: Re: Nowe okna - parowanie na zewn?trz
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Adam" <k...@o...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    > pocenie sie szyb.
    > Radze zadbac o wietrzenie pomieszczen i parowanie zaniknie. Gdyby? sobie
    > za?o?y? torbe foliow? na g?owe to te? by sie ona zrobi?a mokra. A je?li by?
    > wykona? w niej otwory to wilgoae by zanikne?a. Jak zostawisz nagrzany
    > samochód na dworze a on sie przez noc sch?odzi to te? masz mokre szyby.
    > Wystarczy jednak w?aczyae wentylacje (a nie ogrzewanie) i wilgoae ust?pi.
    > Najlepiej jest zamontowac tzw. nawiewniki okienne (poszukaj w necie) a one
    > samoczynie bed? dba?y o wymiane powietrza.

    To wytlumacz mi Adamie dlaczego mam codziennie rano o tej porze rose na oknie
    uchylonym na noc ?

  • 7. Data: 2009-08-26 04:37:46
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    Z tego samego co trawa na lace
    Adam

  • 8. Data: 2009-08-26 06:17:29
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    Boombastic pisze:

    > Użytkownik "Adam" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Szybę zewnętrzną przy pewnie oknach zespolonych? Jak to możliwe? :-)
    > A tak poważnie to może niech autor doprecyzuje o co chodzi.

    Chodzi o parowanie szyb po stronie zewnętrznej budynku (nie w środku).
    Okna praktycznie w całym domu mam uchylone na noc.

    --
    krzysiek

  • 9. Data: 2009-08-26 09:25:30
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    >Z tego samego co trawa na lace
    > Adam

    Cytuj jak odpisujesz bo nie wiadomo do czego Twoja wypowiedż się odnosi.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-08-26 11:40:18
    Od: "Adam" <k...@o...pl>

    > Cytuj jak odpisujesz bo nie wiadomo do czego Twoja wypowiedż się odnosi.
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    >
    > Krzysiek

    to proste .....Popatrz na choinke wpisów i zobaczysz do jakiego jest
    dowiązana
    pozdrawiam
    Adam