  • 1. Data: 2009-08-24 17:26:00
    Temat: dostep dzialki do drogi publicznej - impas?
    Od: "jubel" <s...@j...pl>

    cross z grupa pl.soc.prawo;
    Mam zamiar budować dom na działce nie majacej w tej chwili bezpośredniego
    dostępu do istniejacej drogi publicznej. W planie miejscowym ustalono na
    części mojej działki drogę dojazdową obsługujacą zarówno moją, jak i dalsze
    działki. Na sąsiedniej działce wydzielono juz zgodnie z planem teren pasa
    drogowego (2) i przekazano go gminie.

    Wystapilem o uzgodnienie zjazdu z mojej dzialki - uzyskalem odpowiedz ze nie
    mam dostepu do drogi publicznej (opinia negatywna). Mam zgodnie z planem
    wydzielic ze swojej dzialki pas terenu pod droge i poczekac na realizacje
    drogi gminnej.
    Wydaje mi sie ze mozna przeciez uzgodnic zjazd z mojej dzialki poprzez
    dzialke drogowa gminy (2), do czasu realizacji docelowej drogi - co wydaje
    sie zupelnie normalne.

    Jak moge udokumentowac dostep do drogi publicznej i uzyskac pozytywne
    ugodnienie, skoro to nie jest bezposredni dostep do istniejacej drogi, nie
    mam sluzebnosci itd?

    szkic sytuacji z ponumerowaniem dzialek:

    ---------------------------
    istniejąca droga publiczna
    ---------------------------
    1 | 2 | 3
    dzialka | pas.dr | dzialka
    | |
    -----------------------------
    4
    moja dzialka:
    -------------------------------
    5 dalsze działki

  • 2. Data: 2009-08-24 17:31:24
    Temat: Re: dostep dzialki do drogi publicznej - impas?
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jubel" <s...@j...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wydaje mi sie ze mozna przeciez uzgodnic zjazd z mojej dzialki poprzez
    > dzialke drogowa gminy (2), do czasu realizacji docelowej drogi - co wydaje

    Nie jest to normalne, bo z twojej działki zostanie wydzielona działka pod
    drogę i wjazd będzie zupełnie inny. Co stoi na przeszkodzie by podzielić
    twoją działkę? A ta działka nr 2 to jest to droga już istniejąca (wydzielone
    sa inne działki prowadzące do drogi publicznej) czy też tylko wydzielony
    kawałek i trzeba czekać na dalsze podziały?

  • 3. Data: 2009-08-24 18:18:48
    Od: "jubel" <s...@j...pl>

    > Nie jest to normalne, bo z twojej działki zostanie wydzielona działka pod
    > drogę i wjazd będzie zupełnie inny. Co stoi na przeszkodzie by podzielić
    > twoją działkę?

    Wolalbym uzyskac uzgodnienie obslugi pod warunkiem podzielenia tego terenu -
    wtedy od razu dziele.
    A w tej styuacji moge wydzielic dzialke, przekazac gminie i ciagle nie
    dostac uzgodnienia, bo skoro teraz urzad uwaza ze nie mam dostepu do drogi
    publicznej, to sam podzial tego nie zmieni.

    >A ta działka nr 2 to jest to droga już istniejąca (wydzielone sa inne
    >działki prowadzące do drogi publicznej) czy też tylko wydzielony kawałek i
    >trzeba czekać na dalsze podziały?

    dzialka 2 to tylko teren - niezainwestowany. Jest to natomiast teren
    nalezący do gminy i przeznaczony pod droge: wlasiciel wydzielil teren
    wyznaczony w planie pod KUD, wiec po podziale przeszlo to na gmine.
    Gdyby nie wydzielil, to pewnie bez problemu możnaby z sasiadem ustalic
    sluzebnosc drogowa i byloby po sprawie.

  • 4. Data: 2009-08-24 18:51:50
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > dostac uzgodnienia, bo skoro teraz urzad uwaza ze nie mam dostepu do drogi
    > publicznej, to sam podzial tego nie zmieni.

    No i sąsiedzi tez tak myślą i przez to nie masz dostepu do dorgi.

> [...]
    > wyznaczony w planie pod KUD, wiec po podziale przeszlo to na gmine.
    > Gdyby nie wydzielil, to pewnie bez problemu możnaby z sasiadem ustalic

    Nie takie było moje pytanie. Czy działka nr 2 ma bezpośredni dostep do drogi
    publicznej czy nie? Nie w planach, nie w przyszłości, teraz.

  • 5. Data: 2009-08-24 19:17:53
    Od: "jubel" <s...@j...pl>

    > Nie takie było moje pytanie. Czy działka nr 2 ma bezpośredni dostep do
    > drogi publicznej czy nie? Nie w planach, nie w przyszłości, teraz.

    Tak, 2 ma bezpośredni dostęp do drogi publicznej.

  • 6. Data: 2009-08-24 19:39:52
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    jubel <s...@j...pl> napisał(a):

> [...]
    nie
    > mam sluzebnosci itd?
    >
    > szkic sytuacji z ponumerowaniem dzialek:

    twój problem jest fikcją tak jak to w jaki sposób nabyłeś działkę bez
    dostępu do drogi publicznej
    po pierwsze to działki zgodnie z prawem nie można podzielić jeżeli nie ma
    ona zapewnionego dojazdu
    tak więc twoja działka została podzielona niezgodnie z prawem i dlatego
    będziesz się teraz z nią bujał
    jak załatwiłeś podział na lewiznę to twój problem ale jak kupiłeś ją od
    kogoś to idź do gminy i zapytaj w jaki sposób wyrazili oni zgodę na podział
    działki bez dostępu do drogi publicznej i niech teraz będzie to ich problemem

  • 7. Data: 2009-08-24 19:51:41
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Tak, 2 ma bezpośredni dostęp do drogi publicznej.

    I jest na niej wydzielona ta droga? To już kompletnie nic nie kumam o co
    chodzi w gminie. Przecież w takim wypadku można zrobić drogę prowizoryczną
    gruntową i będzie OK, jak to ma miejsce na takich terenach.

  • 8. Data: 2009-08-24 19:53:19
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > twój problem jest fikcją tak jak to w jaki sposób nabyłeś działkę bez
    > dostępu do drogi publicznej

    Wskaż podstawę prawną takiego twierdzenia. Podpowiem - nigdzie nie ma
    takiego przepisu, ze każda działka ma miec dostęp do dorgi publicznej.

    > po pierwsze to działki zgodnie z prawem nie można podzielić jeżeli nie ma
    > ona zapewnionego dojazdu

    Bzdura.

> [...]

    > podział
    > działki bez dostępu do drogi publicznej i niech teraz będzie to ich

    Lepiej nie dawaj już rad.

  • 9. Data: 2009-08-24 20:02:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    olob kowalski wrote:

    > nie

    > twój problem jest fikcją tak jak to w jaki sposób nabyłeś działkę bez
    > dostępu do drogi publicznej

    przecież ma dostep poprzez pas drogowy 5 dziąłka nie ma dostępu.

  • 10. Data: 2009-08-24 21:26:40
    Od: "jubel" <s...@j...pl>

    > I jest na niej wydzielona ta droga? To już kompletnie nic nie kumam o co
    > chodzi w gminie. Przecież w takim wypadku można zrobić drogę prowizoryczną
    > gruntową i będzie OK, jak to ma miejsce na takich terenach.

    dokładnie tak samo twierdze.
    Natomiast powolujac sie na definicje dostepu do drogi publicznej
    (ust.o.plan.przestrz) to nie mam ani dostepu bezposredniego, ani droga
    wewnetrzna, ani sluzebnosci - innych opcji ustawa nie przewiduje.