    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: O pszczołach inaczej
    Date: Mon, 13 Jan 2014 03:19:47 +0100

    Pan SJS napisał:

    > Tylko, ze nikt nie wie jak

    Pszczoły wiedzą. Ja mogę tylko przypuszczać, że trochę po omacku, trochę
    chemicznie, węchem, na czuja, trochę po przepływie powietrza. Akustycznie
    też może, i po drganiach podłoża. Ale nie wzrokowo.

    > Wykrywają nieszczelność a nie pojawienie się światła
    > Spokojnie przez kilka lat mozna przez szybke je podgladać
    > Gdzieś mam zdjęcia nawet

    Ale w szklanym ulu, to by chyba mieszkać nie chciały? Temperaturę by tam
    trudno było regulować. Reagują w ogóle na zmianę światła? Gdyby im tak
    zrobić jedną ścianę z szybą, ale normalnie szczelnie zasłoniętą okiennicą.
    Jak im to w dzień nagle otworzyć, to się tym przejmą?

    > Przyznam się, że biorę pod uwagę że stosują jakieś wewnętrzne
    > oświetlenie ale tak biore to na 10% na powaznie

    Przecież to wystarczy jedna bądź kilka diod IR. Myślałem, że pomysł
    z podczerwienią jest stąd, że światło je drażni. Ale jeśl nie, to
    zamiast IR mogą być białe diody. Zresztą kolorowe filmy z pszczołami
    w roli głównej widywałem, więc przynajmniej przez jakiś czas słabe
    światło im nie przeszkadza.

    > Gorzej bo wyczuwają śmierć osoby na dzień, dwa wczesniej

    Gorzej? Czasem to może i lepiej.

    Jarek

    --
    Umrzeć -- tego się nie robi kotu.