    Date: Tue, 11 Dec 2012 20:57:40 +0100
    From: wolim <n...@p...tu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [OT] - Wyborcy wam tego nie wybacz?

    W dniu 2012-12-07 15:10, mcs pisze:
    > U?ytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Wydaje mi si?, ?e jeste? w mylnym b??dzie :-)
    > Aby tak by?o, odbierana musia?aby by? ka?da ilo?? ?mieci, a tak nie b?dzie.
    > I o tym nikt nie m?wi. Limity maj? by? zwi?kszone, ale nadal b?d?
    > obowiazywa?.

    Nie jest to prawda. Gmina będzie miała obowiązek odebrać każdą ilość
    odpadów. Dlatego zlikwidowane zostaną m.in. organizowane obecnie przez
    gminy okazjonalne zbiórki odpadów wielkogabarytowych (u nas w tej chwili
    2x do roku). Po prostu, od 1 lipca 2013 jak wystawisz wersalkę, to firma
    wywozowa będzie musiała ją zabrać. Na innych zasadach zostanie
    zorganizowana natomiast selektywna zbiórka odpadów (recykling). Gminy
    mają obowiązek zorganizować tzw. punkty selektywnej zbiórki odpadów.
    Znikną więc, najprawdopodobniej, tzw. "dzwony" do selektywnej zbiórki. U
    nas w gminie na ponad 40 miejscowości zorganizowanych zostanie kilka
    punktów zbiórki selektywnej i trzeba będzie te śmieci dowozić. Dla mnie
    to będzie utrudnienie, bo już teraz mi się nie chce wywozić plastików do
    dzwonów, które stoją 200 metrów od mojego domu. Jak będę miał wozić je
    do punktu zbiórki dwie wioski dalej, to z całą pewnością wylądują w
    koszu z odpadami zmieszanymi. Oczywiście, co gmina to obyczaj, ale
    podejrzewam, że w całej Polsce będzie podobnie.

    Pozdrawiam,
    MW