  • 21. Data: 2016-01-22 10:13:01
    Temat: Re: OT dawno nie dyskutowane -jak grupie podoba sie rola obecnej opozycji?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 22 stycznia 2016 10:05:54 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    100% konserwacji przeprowadzaja inne roboty. Ale konsumetami bedą ludzie.

    > Nigdy tak nie bedzie wiec nawet nie ma co rozwazac takiego przypadku.
    >
    > Jakby w Oplu (i wszystkich innych zakladach produkujacych samochody) zamiast
    > maszyn siedzieli ludzie - owszem, byloby pewnie kilkaset tys wiecej miejsc
    > pracy ale opel corsa kosztowalby 1mln pln :-)

    adas, ugnij umysł i przemysl to. Co z tego ze tak nie bedzie? Jak mówisz o fizyce czy
    matematyce to nie przejmujesz sie i liczysz, mimo ze nigdy nie ma równi pochyłej w
    jednorodnym polu grawitacyjnym.
    Zrobisz potencjalny obieg pieniądza czysto teoretyczny to po poprawkach opiszemy
    rzeczywisty.

    b.

  • 22. Data: 2016-01-22 10:32:25
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-01-22 o 10:09, Budyń pisze:
    > Teraz to sie zmienia - tylko jeszcze mi brakuje zmiany w gospodarce. Ustawa o pit i
    vat na jednej kartce - i bedziemy potęgą :)

    Jesli chodzi o PIS to pozostaje sceptykiem, choc coraz wiecej spraw
    zaskakuje mnie na plus. Trzymam kciuki za to, ze i w gospodarce maja
    jakas realna wizje. A moze mysla, ze odciecie od koryta wystarczy?
    Trudno powiedziec. Zapowiedzi zmian poki co nie ma.
    Zamiar wprowadzenia podatkow od marketow i bankow oceniam na razie jako
    wyrownywanie szans i czas, zeby po latach najwieksi udzialowcy rynku
    zaczeli dzielic sie zyskami a nie koncentrowali sie na lupieniu kraju
    przez transfery do macierzy.

    Tu ciekawa wypowiedz:

    http://www.wykop.pl/link/2966911/masakra-standard-am
    p-poor-s-patryk-jaki-brawo-dokopaliscie-polsce/

    Opozycja po wstepnych usmieszkach dalej wziela bule w zeby i milczala.
    Przy okazji okazuje sie, ze rzad to niekoniecznie ludzie z buszu ktorymi
    mozna straszyc dzieci noca.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2016-01-22 10:46:22
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 22 stycznia 2016 10:32:27 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    > zaskakuje mnie na plus. Trzymam kciuki za to, ze i w gospodarce maja
    > jakas realna wizje. A moze mysla, ze odciecie od koryta wystarczy?

    qurcza - dokladnie tego sie spodziewali w 2005 - jesli sie czegos nauczyli to mają
    plan - ale o ile o innych mowili to ten chyba ukryli głęboko.
    Z tym ze oczywiscie - wystarczy nie psuć, a samo sie bedzie toczyc i tragedii nie
    bedzie. Ale mamy szanse pozbyc sie biurokratycznego balastu do biznesu, to by było
    piekne.

> [...]
    > wyrownywanie szans i czas, zeby po latach najwieksi udzialowcy rynku
    > zaczeli dzielic sie zyskami a nie koncentrowali sie na lupieniu kraju

    racja

    > Tu ciekawa wypowiedz:
    > http://www.wykop.pl/link/2966911/masakra-standard-am
    p-poor-s-patryk-jaki-brawo-dokopaliscie-polsce/

    zauwazcie ze teraz mozna tvpinfo normalnie oglądac - kiedys byli ludzie praktycznie
    wyłacznie z jednej półki, teraz oglądam i widze to co powinno być, wielowiejska
    kontra sakiewicz, ktos z krytyki politycznyj kontra ziemkiewicz.

    b.

  • 24. Data: 2016-01-22 11:09:26
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >Jest jak mówisz. Ciekawe czy tam nie ma jednego mądrego, który im
    >powie -pieniądze generują przedsiębiorcy, a nie urzedy skarbowe, dajmy
    NIE beda.
    Wielkie firmy sa w wiekszosci i to dramatycznej -zagraniczne. Obnizysz
    podatek - wiecej wytransferuja do swoich.
    Jesli podatek bedzie ogromny - zbankrutuja polskie oddzialy tych firm. Ale
    wiemy juz ze dawanie im ultra malych podatkow niczym nie skutkuje poza
    wiekszymi fakturami za uzywanie znaczka Orange czy innego Opla....
    Mialoby to sens jakby trzon biznesu i kapitalu byl polski i tutaj konsumowal
    te korporacyjne zyski. Tak jest w usa, niemczech itp...
    Ta ekipa tego zlotego srodka nie znajdzie. Nie ma kadr i wiedzy. Co nie
    znaczy ze proba ograniczenia grabieży CIT przez najwieksze zachodnie firmy
    nie jest dobra.
    Polski maly i sredni biznes juz dawno leci na czarno, w czesci albo w
    calosci.
    Obejrzyjcie co sie dzieje w samochodach....Praktycznie cala branza obslugi
    aut, handlu, napraw lakierni itp jest tylko formalnie zalegalizowana.
    wiekszosc robi obroty bokiem a tzw handel samochodami idzie CALY na boku.

    b.

  • 25. Data: 2016-01-22 11:20:36
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-01-22 o 11:09, abn140 pisze:

    > Obejrzyjcie co sie dzieje w samochodach....Praktycznie cala branza obslugi
    > aut, handlu, napraw lakierni itp jest tylko formalnie zalegalizowana.
    > wiekszosc robi obroty bokiem a tzw handel samochodami idzie CALY na boku.

    Nie jest to dziwne. Ludzie musza z czegos zyc. Jak sie nie da oficjalnie
    to trzeba mniej.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2016-01-22 11:23:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 22 stycznia 2016 11:09:29 UTC+1 użytkownik abn140 napisał:
    > NIE beda.
    > Wielkie firmy sa w wiekszosci i to dramatycznej -zagraniczne. Obnizysz
    > podatek - wiecej wytransferuja do swoich.

    zgoda - jesli sie im pozwoli. Trzeba ich stuknąć podaktiem obrotowym abo co

    > Mialoby to sens jakby trzon biznesu i kapitalu byl polski i tutaj konsumowal
    > te korporacyjne zyski. Tak jest w usa, niemczech itp...

    tu piszą
    http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.elemen
    t.desklight-29c5e354-7e54-4587-9d3a-14e03ac8e7c4

    ze wielki biznes robi u nas zaledwie 25% pkb. A mikro i małe firmy (rozumiem ze
    polskie są) ok 37%.

    b.

  • 27. Data: 2016-01-22 11:28:36
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-01-22 o 10:46, Budyń pisze:
    i vat na jednej kartce - i bedziemy potęgą :)

    > qurcza - dokladnie tego sie spodziewali w 2005 - jesli sie czegos nauczyli to mają
    plan - ale o ile o innych mowili to ten chyba ukryli głęboko.

    Obawiam sie, ze jednak nie maja. :-(
    Sa oczywiscie pewne kosmetyczne mozliwosci dajace jakas nadzieje na
    zmiane. Ale szerszej koncepcji na horyzoncie nie widac.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2016-01-22 11:42:54
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 22 stycznia 2016 11:28:37 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Obawiam sie, ze jednak nie maja. :-(
    > Sa oczywiscie pewne kosmetyczne mozliwosci dajace jakas nadzieje na
    > zmiane. Ale szerszej koncepcji na horyzoncie nie widac.

    Jakie? Jak narazie to wprowadzili tylko kilka nowych podatkow plus przewijala
    sie dyskusja o dowaleniu wszystkim przedsiebiorcom zusu liczonego od
    *przychodu* :) Ja tam od strony pisu jeszcze zadnego dobrego pomyslu nie
    slyszalem (dobry pomysl = uproszczenie prawa, zmniejszenie podatkow,
    zmniejszenie kosztow pracy, zmniejszenie liczby urzednikow). Narazie robia
    dokladnie odwrotnie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2016-01-22 12:13:52
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2016-01-22 o 11:42, Adam Sz. pisze:

    > Jakie?

    Podatek strukturalny i branzowy daje szanse rozwoju innym. Program 500
    plus wplynie na popyt wewnetrzny. Jak bedzie to sie okaze. Poprzednicy
    dwa lata temu zmienili prawo dot. uzywania samochodow, mozliwosci
    odliczenia VAT od paliwa i czesci zamiennych. Przypomne, ze ta zmiana
    promowala duze firmy, glownie "nienasze". Byly tez zmiany na tzw.
    lepsze. Wprowadzono karte duzej rodziny i jednoczesnie VAT na
    podreczniki i ubrania dla dzieci. Te dwa przyklady to dwa rozne
    podejscia. Jedni starali sie bardziej lupic sprawiajac wrazenie zmian na
    lepsze, drudzy staraja sie cos zmienic. Oszustow nie lubie, wiec trzymam
    kciuki zeby tym sie powiodlo, bo to rowniez moj interes.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2016-01-22 12:21:53
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu piątek, 22 stycznia 2016 09:15:00 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    >Socjalizm to dno, a pis to banda socjalistow niestety :(

    Naczy po twojemu jedni czerwoni przewracają innych czerwony i ty piejesz z
    zachwytu? Jakoś mnie to nie dziwi.