  • 11. Data: 2014-02-14 12:32:39
    Temat: Re: OZC i kilka innych
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 14 lutego 2014 12:09:12 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > zgoda. Chyba ze trafi na wrednego sąsiada który wymierzy 3,9 od granicy..
    A tak z ciekawości: jak będzie te 3,9 od granicy to kierbud za to odpowiada w
    jakikolwiek sposób?

  • 12. Data: 2014-02-14 12:48:24
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 14.02.2014 o 11:22 Franc <w...@w...pl> pisze:

    > Może co kraj to obyczaj - w sensie co województwo, powiat czy inny
    > najmniejsza jednostka administracyjna to postępują inaczej.
    > Jedni się czepiają, inni nie patrzą na takie detale.
    >
    > Wystarczy, że nawalony majster wysunie pierwszą warstwę o centa i już
    > będzie inny wymiar. :-)

    bez przesady, a co do grubości ocieplenia, dom niech ci geodeta wymierzy
    np 4,2m od
    granicy, potem to nanniesie na mapę jak będzie robił pomiary do odbioru
    i po sprawie.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 13. Data: 2014-02-14 12:55:57
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Fri, 14 Feb 2014 12:09:12 +0100, Budyń napisał(a):

    > zgoda. Chyba ze trafi na wrednego sąsiada który wymierzy 3,9 od granicy..
    > Podsumowując - jesli juz robic ozc to przed pnb.
    Akurat u mnie do granicy działki jest więcej niż 4 metry (dokładie 7,02
    metra).

    --
    Franc

  • 14. Data: 2014-02-14 13:02:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >A jakies odstępstwo jest tolerowane? Np 3,98 może być?

    no własnie tu jest ciekawostka -o ile wiem nie ma przepisów ogólnych o
    tolerancji błędów. Przy układaniu kabli w ziemi była mowa o jaki 25cm ale
    podstawy prawnej nie znam.

    b.

  • 15. Data: 2014-02-18 11:16:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    t...

    Witam grupę,

    > Uprawomocniło się pozwolenie na budowę, teraz kredyt i do boju można
    > ruszać.
    > No i tak sobie myślę, że bez porządnego OZC to będzie trochę wróżenie z
    > fusów.

    Bez porządnego policzenia, ale nie koniecznie OZC.

    Jeśli jak rozumiem chodzi Ci o wybór materiału na ściany zewnętrzne, albo
    grubości ocieplenia, nie potrzebujesz już teraz znać dokładnych danych
    każdego pomieszczenia. Możesz po prostu zignorować ściany działowe pomiędzy
    pokojami i potraktować cały dom jako jedną bryłę o tej samej temperaturze
    wewnętrznej - wtedy nie trzeba nawet żadnego softu jedyne co musisz znać to
    powierzchnia ścian zewnętrznych, dachu i podłogi na gruncie oraz
    powierzchnia okien, drzwi i bram.

    > Ile tak naprawdę zajmuje zrobienie OZC z projektem ogrzewania podłogowego?
    > Tydzień, dwa miesiąc?

    Maksymalnie dwa dni :-) Ale oczywiście nikt się do tego nie przyzna bo wtedy
    nikt by za to nie chciał zapłacić 500zł, więc robi się to w dwa dni, a
    klientowi każe przyjść za tydzień :-)
    Tydzień to się robi porządne OZC i projekt ogrzewania średniej szkoły.

    > Wyczytałem, że średnio kosztuje to jakieś 500 PLN .
    > Prawda to?

    Tyle u nas biorą bez rachunku gdy robią "na fuchę".

    Pozdrawiam
    Ergie