  • 41. Data: 2016-02-19 15:22:04
    Temat: Re: Obecne trendy instalacji elektrycznej w chałupach
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 lutego 2016 15:18:05 UTC+1 użytkownik masti napisał:

    > to znaczy, że wyłaczniki masz w niewłaściwych miejscach :)

    Nie, po prostu nie chcialoby mi sie tego codziennie wlaczac i wylaczac,
    wiec efekt bylby taki ze to oswietlenie nie spelnialoby swojej funkcji :)
    Tak, ja wiem, ze podejscie i wlaczenie to 5 sekund roboty ale 5 sekund
    * 2 (razy dziennie) * 365 dni to juz zmarnowana godzina w ciagu roku :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2016-02-19 15:25:37
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2016-02-19 14:47, Kris wrote:
    > Aczkolwiek konsola(XBOX) u mnie doskonale śmiga na wifi,

    Ja jakoś ale wolę jak nad moją głową śmiga jak najmniej fal różnej
    maści. Dlatego wolę dać kabel tam gdzie mogę. Poza tym link jest jednak
    bardziej stabilny, zwłaszcza przy strumieniowaniu wszelkiej maści
    sporych multimediów.

    > Chyba już i lodówki podpinane do neta sa więc jak ktoś chce to i skrętkę do kuchni-
    kabel przecież tani;)

    Akurat lodówki to na bank będą śmiagać po wifi. Nie wiem jak to wygląda
    w rzeczywistości ale nie zdziwiłbym się gdyby w ogóle nie miały gniazda
    lan. W końcu producent zdaje sobie sprawę, że statystyczny nikt nie ma
    przy lodówce gniazda lan ;-)

    > Ktoś tu nie tak dawno proponował po kilka skrętek do każdego pomieszczenia w domu,
    ktoś inny napisał że ma w każdym pomieszczeniu na każdej z czterech scian
    skrętkę.Można i tak tylko ze znając życie nigdy nic do większości tych kabli nie
    będzie podłączone
    > A robić "na wszelki" wypadek to bez sensu.

    > Nie wiem co dla Ciebie znaczy "większy" bo czasami tam coś koło 2-5GB kopiowałem i
    uciążliwości specjalnej nie było

    Np. zdjęcia/filmy z wypadów/wakacji - kilkadziesiąt GB albo jakiś
    materiał w HD. Czasem mam takie sytuacje i wifi jednak jest dosyć wolne
    do tego.

    > Co kto lubi. Rolet nie mam, nikt mi nie zagląda przez okna bo z 3 stron 2,5 metrowy
    żywopłot a od wjazdu tylko okno kuchenne i od kotłowni
    > Jako zabezpieczenie antywłamaniowe rolety nic nie wnoszą wg mnie a innego
    zastosowania dla nich nie widzę. Ale rozumiem że ktoś ma okna na wścibskiego sąsiada
    czy jakąś inna hałaśliwą ulice to i rolety mu się zdadzą.

    - Rolety z silnikiem są jednak jakimś zabezpieczeniem antywłamanowym bo
    zzewnątrz nie uniesiesz jej, jest blokada na silniku. Mam silnik tam
    gdzie mam wyjście na taras.
    - Zimą dają na bank trochę do bilansu cieplnego.
    - Latem bardzo dużo dają przy upałach.
    - Można mieć uchylone okna i lekko opuszczone rolety całe dnie i nie
    wpadnie żadna osa, mucha i inny robal a światła ciągle jest dużo.
    - Podczas burzowych nocy latem gdy jest gorąco nie trzeba zamykać okien
    w nocy, super sprawa.
    - Podczas dużych wichur zasuwam wszystkie rolety i mniej martwię się, że
    jakaś urwana gałąź albo cokolwiek co poderwie wiatr uszkodzi mi szybę
    - Jak chcesz zrobić kino domowe za dnia to też są pomocne.
    - Pomagają się też wyspać rano gdy nie chcę aby mnie śłońce obudziło.

    Rolety są cool ;-)

    > Nie korzystałem to i praktyki nie mam ale myślę że mało komu będzie się chciało
    biegać po pokojach i ręcznie zamykać na noc np. Czyli będą wiecznie otwarta więc po
    kiego w ogóle mają być;)

    Raz/dwa razy dziennie zwykle się to robi. Zwykła czynność jak gaszenie
    świateł czy wynoszenie talerzy po posiłku tyle, że rzadziej się to robi ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 43. Data: 2016-02-19 15:35:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 lutego 2016 15:25:47 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > - Rolety z silnikiem są jednak jakimś zabezpieczeniem antywłamanowym bo
    > zzewnątrz nie uniesiesz jej, jest blokada na silniku. Mam silnik tam
    > gdzie mam wyjście na taras.

    Wylamanie takiej rolety to kilka sekund dla lomu :) Rolety zewnetrzne
    nie sa zadnym zabezpieczeniem antywlamaniowym! (chyba, ze sa antywlamaniowe,
    a na bank takich nie masz ;)

    > - Zimą dają na bank trochę do bilansu cieplnego.

    W nocy tak. W dzien jak np. masz opuszczone (a skoro uwazasz, jak wielu
    ludzi, ze sa antywlamaniowe to czesto system alarmowy uzbrajajac sie -
    opuszcza je z automatu jak jedziesz do pracy) bilans jest ujemny, bo
    nie wpada przez nie slonce, ktore w zime troche zyskow daje :)

    > - Latem bardzo dużo dają przy upałach.

    OK.

    > - Można mieć uchylone okna i lekko opuszczone rolety całe dnie i nie
    > wpadnie żadna osa, mucha i inny robal a światła ciągle jest dużo.

    Przy wentylacji mechanicznej mozna miec zamkniete okna i tez nic nie wpadnie ;)

    > - Podczas burzowych nocy latem gdy jest gorąco nie trzeba zamykać okien
    > w nocy, super sprawa.

    j/w

    > - Podczas dużych wichur zasuwam wszystkie rolety i mniej martwię się, że
    > jakaś urwana gałąź albo cokolwiek co poderwie wiatr uszkodzi mi szybę

    Za to uszkodzi Ci rolete, ktora bedzie kosztowala pewnie tyle, co szyba ;)

    > - Jak chcesz zrobić kino domowe za dnia to też są pomocne.

    OK.

    > - Pomagają się też wyspać rano gdy nie chcę aby mnie śłońce obudziło.

    OK. Mi tam akurat slonce nie przeszkadza - dzisiaj np. wstalem o 12 ;)

    > Rolety są cool ;-)

    Nie mam, myslalem o montazu ale zrezygnowalem. Wyszlo, ze mi niepotrzebne :)

    > Raz/dwa razy dziennie zwykle się to robi. Zwykła czynność jak gaszenie
    > świateł czy wynoszenie talerzy po posiłku tyle, że rzadziej się to robi ;-)

    Dwa razy dziennie * kilka okien = pare godzin zmarnowane w ciagu roku.
    Bezsensu, jakbym mial rolety to juz na pewno elektryczne :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 44. Data: 2016-02-19 15:40:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 lutego 2016 15:15:42 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > A swiatlo gasic to Ci sie chce biegac ;)
    > Widzisz, tu jest dokladnie ta sama sytuacja.
    Zdecydowanie nie ta sama.
    Wchodzę do pomieszczenia to zapalam swiatło, wychodze z pomieszczenia to gaszę
    światło.
    Rolet nie używam ale myśłe że ludzie je mają po to żeby na noc zasłonić więc trzeba
    by wszystkie pomieszczenia oblecieć i rolety spuścić. Przy świetle nie musze
    wieczorem po domu biegach bo wiem że tam skąd wyszedłem to zgasiłem. Różnica w
    stosunku do rolet spora- pomyślisz trochę to dojdziesz do tego.

    > U mnie PLC wlacza "oswietlenie dekoracyjne" o ktorym >pisalismy w innym watku
    automatycznie i sam wylacza.
    > U Ciebie recznie.
    Bo nie widze sensu właczać "oświetlenia dekoracyjnego" jednym przyciskiem czy wręcz
    zaprogramowanym z automatu
    Potrzebuje włączyć lampkę nad kanapą na której wieczorem lezę to włączam- światło nad
    kominkiem mi w tym czasie nie potrzebne. Potrzebuję włączać światło nad kominkiem to
    włączam. Żona siedzi w fotelu w innym miejscu w salonie i jak chce lampkę nad fotelem
    to włącza- bez sensu włączać jakieś całe dekoracyjne(np. lampkę nad moja kanapą kiedy
    ja jej nie potrzebuję
    To jak w samochodzie- nad każdym siedzeniem masz lampkę i włącza każdy swoją kiedy
    akurat potrzebuje. A twoje PLC włącza wtedy wszystkie lampki. Wiem, wiem- jedną
    linijkę dopiszesz/wykasujesz i nie będzie wszystkich włączać tylko każdy będzie mógł
    swoja;)

    >Ja mam tak:
    > - dwa LEDy nad kominkiem
    > - dwa paski LEDow w suficie podwieszanym
    > - LED za telewizorem
    > - 3xLED w postaci kinkietu - swieci na obraz w salonie
    > - 2xLED w postaci drugiego kinkietu - doswietla lekko >sufit i jedna sciane
    > Bez automatyki mialbym to samo co z recznymi roletami >- czyli nigdy by to nie
    swiecilo :-)

    Tak jak nie widzę sensu rolet tak samo nie widzę sensu żeby mi ciągle coś kominek czy
    inny obraz oświetlało tylko dlatego bo PLC tak zaprogramowałem
    Światło włączam tylko wtedy i tylko tam kiedy to jest potrzebne

  • 45. Data: 2016-02-19 15:48:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Adam Sz. wrote:

> [...]
    > Tak, ja wiem, ze podejscie i wlaczenie to 5 sekund roboty ale 5 sekund
    > * 2 (razy dziennie) * 365 dni to juz zmarnowana godzina w ciagu roku :-)

    potrzebne oświetlenie mam zrobione na schodowych więc je
    włączam/wyłączam wtedy gdy potrzebuję w miejcu, które jest dla mnie
    wygodne i nie potrzebuje dodatkowego chodzenia.
    Podświetlanie obrazków nie jest mi do niczego potrzebne.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 46. Data: 2016-02-19 15:52:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 19 lutego 2016 15:40:28 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Potrzebuje włączyć lampkę nad kanapą na której wieczorem lezę to włączam- światło
    nad kominkiem mi w tym czasie nie potrzebne.
    [...]
    > To jak w samochodzie- nad każdym siedzeniem masz lampkę i włącza każdy swoją kiedy
    akurat potrzebuje.

    To nie jest oswietlenie dekoracyjne, nie wiesz czym jest oswietlenie
    dekoracyjne :)

    > Tak jak nie widzę sensu rolet tak samo nie widzę sensu żeby mi ciągle coś kominek
    czy inny obraz oświetlało tylko dlatego bo PLC tak zaprogramowałem
    > Światło włączam tylko wtedy i tylko tam kiedy to jest potrzebne

    No i blad ;) Oswietlenie dekoracyjne nadaje charakter wnetrzu i powoduje, ze
    oczy sie tak nie mecza przy ciaglej zmianie ciemno/jasno, ja w wiekszosci
    przypadkow w ogole nie musze odpalac oswietlenia glownego. Tylko ze
    oswietlenie dekoracyjne to nie jest lampka nad glowa do czytania. To
    oswietlenie ktore swieci glownie swiatlem odbitym, nie razi w oczy i
    oswietla rownomiernie cale pomieszczenie.

    Salon przy tym oswietleniu wyglada 10 x bardziej elegancko. I zaznaczam odrazu
    ze to nie sa wiejskie LEDy ktore swieca w 14 kolorach albo na niebiesko -
    wszystko to delikatne i cieple swiatlo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 47. Data: 2016-02-19 15:53:45
    Od: Jarosław Kłopotek <j...@n...pl>

    On 18.02.2016 09:07, GreDi wrote:

    > Później się okazuje, że wszyscy operatorzy jakich masz do dyspozycji
    > nakładają Ci limit na GB i zaczynasz się cykać z tym IPTV ;-)

    IPTV kupuje się jako oddzielną usługę nie korzysta z pasma internetowego.

    Światłowód i limity? Daj spokój :-)

  • 48. Data: 2016-02-19 16:01:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 lutego 2016 15:25:47 UTC+1 użytkownik quent napisał:
    > Ja jakoś ale wolę jak nad moją głową śmiga jak >najmniej fal różnej maści. Dlatego
    wolę dać kabel tam >gdzie mogę.
    Ale WIFI i tak masz. Może się myle ale czy masz 1 czy 5 urządzeń podpięte przez wifi
    to fale te same;)

    >Poza tym link jest jednak bardziej stabilny, zwłaszcza >przy strumieniowaniu
    wszelkiej maści sporych >multimediów.
    Jeśli ktoś systematycznie strumieniuje to ok. Statystyczny user zaryzykuje
    stwierdzenie że kabla nie potrzebuje.
    > Akurat lodówki to na bank będą śmiagać po wifi. Nie >wiem jak to wygląda w
    rzeczywistości ale nie >zdziwiłbym się gdyby w ogóle nie miały gniazdalan.
    Ciekawe czy pod PLC co niektórzy lodówki już podłączyli;) Znając życie jakąś
    funkcjonalność dla tego znajda.

    > Np. zdjęcia/filmy z wypadów/wakacji - kilkadziesiąt GB
    Raz dwa razy do roku, najczęściej zgrywane z karty na lapka więc lan niepotrzebny. A
    z lapka do NASa czy na inny dysk sieciowy jak ktoś chce to już bez problemu przez
    wifi wyśle- trochę dłużej poczeka ale czy takie działanie wymaga pośpiechu?

    >albo jakiś materiał w HD.
    Poprzez Xboxa oglądam czasami jakieś pilmy z youtube- niby hd a smiga ok
    Często też tableta podpinam przez hdmi do telewizora i jakieś filmy z netu oglądamy-
    wifi oczywiście i problemów nie odnotowano

    > - Rolety z silnikiem są jednak jakimś zabezpieczeniem >antywłamanowym bo zzewnątrz
    nie uniesiesz jej, jest >blokada na silniku. Mam silnik tam gdzie mam wyjście >na
    taras.
    Nie wiem nie testowałem ale znajomy policjant twierdził że bez problemu żli ludzie je
    pokonują.
    > - Zimą dają na bank trochę do bilansu cieplnego.
    Uwzględniając ich koszt to bilans może wygladac jak budżet naszego kraju;)
    > - Latem bardzo dużo dają przy upałach.
    Jeśli się je zamknie ale wtedy ciemno i ponuro w chałupie. dla mnie sytuacja
    niedopuszczalna
    > - Można mieć uchylone okna i lekko opuszczone rolety całe dnie i nie
    > wpadnie żadna osa, mucha i inny robal a światła ciągle jest dużo.

    Niby jakiś argument jest ale mnie nie przekonuje
    Komary widywałem i u tych co mają went mech a tam przecież otwarcie okna to
    przestępstwo;)
    > - Podczas burzowych nocy latem gdy jest gorąco nie >trzeba zamykać okien w nocy,
    super sprawa.
    Praktycznie całe lato mamy okna w nocy pouchylane.
    > - Podczas dużych wichur zasuwam wszystkie rolety i mniej martwię się, że
    > jakaś urwana gałąź albo cokolwiek co poderwie wiatr uszkodzi mi szybę
    Kwestia gdzie mieszkasz. U mnie żadne gałęzie nie latają. Ze dwa razy jakies
    ptaszydło w okno przywaliło
    > - Jak chcesz zrobić kino domowe za dnia to też są >pomocne.
    Rolety wewnętrzne czy zasłony niektórzy do tego używają.
    > - Pomagają się też wyspać rano gdy nie chcę aby mnie >śłońce obudziło.
    Doskonale spełnią podobną funkcje rolety wewwnętrzne

    > Rolety są cool ;-)

    Jak ktoś potrzebuje to ok. Ja nie krytykuję- każdemu wg potrzeb

  • 49. Data: 2016-02-19 16:12:25
    Od: s...@g...com

    Na temat wifi w domach tu bylo na grupie masa postu i masa argumantów.

    W skrócie: Jak komus działa to ok.
    Ale sporo ludzi ma jednak z tym problem. A bo sciany tłumią, a bo duzo danych pchają,
    a bo sieciówka w laptopie padła, a bo maja stary router i nie maja w nim odpowiednich
    przepustowości itp...

    Strumieniowanie HD po wifi z internetu to nie problem. Problem jest jak potrzebujesz
    zagrać cos z NAS-a przez XBoxa do telewizora i wszystkie te urządzenia są spiete
    przez wifi - bez kabelka. Wtedy sie tnie. A jesli sie nie tnie to sie tnie jak zona
    sobie jutuba w hd zaczyna oglądać na laptopie.

    Ja sie zgodze ze wiele spraw daje sie zrobic po wifi i nie jest to ani drogie ani
    trudne. Dziś nawet arduino plus esp8ileśtam daje mozliwość podpięcia stada czujników
    do jakiejś konsolki po samym wifi i jest pieknie bezkablowo. Ale jednak kabelek
    czasem pozyteczny jest bardzo a wifi czasem działa jak kupa.

  • 50. Data: 2016-02-19 16:19:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 lutego 2016 15:52:10 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Salon przy tym oswietleniu wyglada 10 x bardziej elegancko.
    A może 891245468 razy bardziej;)

    >I zaznaczam odrazu ze to nie sa wiejskie LEDy ktore >swieca w 14 kolorach albo na
    niebiesko -
    > wszystko to delikatne i cieple swiatlo :)
    Kwestia gustu.
    Oświetlanie kominka czy obrazka na ścianie mi do głowy nie przyszło. Ale ktoś lubi to
    mi nic do tego