  • Data: 2012-02-17 07:49:18
    Temat: Re: Obowiązek odśnieżania posesji.
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Użytkownik "yarecky" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:jhk5c9$sm2$...@i...gazeta.pl... Podobno właściciel posesji ma
    >obowiązek odśnieżania chodnika itp. przyległego do działki.

    Bezpośrednio przyległego. Jeśli chodnik od granicy działki oddziela choćby
    10 cm trawnika to już nie ma takiego obowiązku. Tak na szczęście jest u
    mojej mamy i jak się gmina czepiała to pokazałem zapisy bodajże ustawy i
    jest spokój.

    >Pytanie - czy to faktycznie jest obowiązek? Jak to się ma do sytuacji, w
    >której rzeczony obywatel wyjeżdża rano do roboty, a w tym czasie spada 15cm
    >śniegu? Przyjedzie straż miejska i wystawi mandat a konto?
    >A co w sytuacji, gdy właściciel posesji wyjeżdża na urlop, pozostawiając
    >chodnik na łaskę sił natury?

    Trzeba kogoś zatrudnić;)

    >Jeszcze inna sytuacja - ktoś przechodzi np. nieodśnieżonym chodnikiem
    >(właściciel posesji w pracy/na urlopie) i łamie nogę. Oczywiście skarży
    >właściciela posesji o odszkodowanie... co wtedy?

    Na takie sytuacje warto dopłacić parę złotych za OC ubezpieczając
    nieruchomość. Składka to kwota kilkunastu/kilkudziesięciu zł rocznie

    -- Pozdrawiam

    Kris