  • 1. Data: 2012-02-17 00:00:06
    Temat: Obowiązek odśnieżania posesji.
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    Witam.

    Podobno właściciel posesji ma obowiązek odśnieżania chodnika itp.
    przyległego do działki.
    Pytanie - czy to faktycznie jest obowiązek? Jak to się ma do sytuacji, w
    której rzeczony obywatel wyjeżdża rano do roboty, a w tym czasie spada
    15cm śniegu? Przyjedzie straż miejska i wystawi mandat a konto?
    A co w sytuacji, gdy właściciel posesji wyjeżdża na urlop, pozostawiając
    chodnik na łaskę sił natury?
    Jeszcze inna sytuacja - ktoś przechodzi np. nieodśnieżonym chodnikiem
    (właściciel posesji w pracy/na urlopie) i łamie nogę. Oczywiście skarży
    właściciela posesji o odszkodowanie... co wtedy?

    Tak mi się nasunęło,
    być może bez sensu.

    yarecky.

  • 2. Data: 2012-02-17 00:37:57
    Temat: Re: Obowiązek odśnieżania posesji.
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    yarecky <n...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > (właściciel posesji w pracy/na urlopie) i łamie nogę. Oczywiście skarży
    > właściciela posesji o odszkodowanie... co wtedy?

    Nie podobno tylko ma to robić. Są jakieś wyłączenia typu przystanek, parking
    za który kasę bierze miasto. Nikogo nie obchodzi co robi właściciel, ma być
    odśnieżone. Jak właściciel nie ma OC i ktoś złamie girę to płaci odszkodowanie
    jeśli tamten się upomni.

  • 3. Data: 2012-02-17 00:48:23
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-02-17 01:37, kogutek pisze:

> [...]
    > odśnieżone. Jak właściciel nie ma OC i ktoś złamie girę to płaci odszkodowanie

    No ok - jak ktoś ma kasę, to może sobie wynająć firmę, która będzie w
    sezonie odśnieżała podczas nieobecności właściciela.
    Ale co z babulką, która nie pracowała do 67-go roku życia i emeryturę ma
    za dużą by umrzeć, a za małą by żyć? Też dadzą mandat?
    A co z nagłymi załamaniami pogody, np. zamarzający deszcz w kwietniu,
    skutkujący złamaniem nogi przez jakiegoś przechodnia.

    Dlaczego gminy nie mają obowiązku odśnieżać dróg (tłumaczą się nagłymi
    opadami i brakiem możliwości), a właściciel posesji może mieć przez to
    poważne problemy?

    Co w sytuacji, gdy właściciel odśnieżył chodnik, a po chwili pług
    zasypał go śniegiem zgarniętym z jezdni? Też będzie mandat?

    yarecky.

  • 4. Data: 2012-02-17 01:01:40
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    yarecky <n...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Co w sytuacji, gdy właściciel odśnieżył chodnik, a po chwili pług
    > zasypał go śniegiem zgarniętym z jezdni? Też będzie mandat?

    ma być odśnieżone. Jak babcia ma małą emeryturę i nieruchomość, to oddaje za
    odwróconą hipotekę i ma kasę na wynajęcie kogoś do odśnieżania.

  • 5. Data: 2012-02-17 03:55:28
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > ma być odśnieżone.

    Niestety tak to jest. I stoi to na głowie, bo niby dlaczego to własciciel
    INNEJ, jedynie przyległej posesji ma odśnieżać coś, co nie nalezy do
    niego, - np. chodnik czy jezdnie, tj. nieruchomośc której włascicielem jest
    nie on a kto inny (np. gmina, czy państwo), i które m.in. za obsługę takich
    przestrzeni pobierają wszak podatki.
    Ponadto poza tym to przede wszystkim inni korzystają z odśnieżenia , a nie
    jedynie ten nieszczesny odsnieżający chodnika sąsiad-niewolnik .
    Krótko mówiąc władza przemocą narzuca komuś prawem silniejszego niewolnicza
    pracę, za którą do tego sama pobrała wynagrodzenie.
    Narzuca to nie korzystającym z tej pracy (tj. np. przechodniom), ale
    włascicielowi całkowicie odrębnej, jedynie przyległej posesji, tylko
    dlatego, że od niego ten przymus najłatwiej jej wyegzekwować!!
    PS. Własnie ukończyłem odsnieżanie..:-(

  • 6. Data: 2012-02-17 06:05:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.02.2012 01:48, yarecky pisze:

> [...]
    > Ale co z babulką, która nie pracowała do 67-go roku życia i emeryturę ma
    > za dużą by umrzeć, a za małą by żyć? Też dadzą mandat?

    Przepis nie ustanawia wyjątków ze względu na wiek właściciela.

    Swoją drogą to podpada pod brak środków na utrzymanie domu. Jako że mamy
    kapitalizm (podobno... przynajmniej ludzie go chcieli...) to jeśli kogś
    nie stać na jakąś nie ruchomość, to ją sprzedaje i poszukuje czegoś
    innego, tańszego.

    Swoją drogą co to za okolica, że nikt starszej pani odśnieżyć nie
    pomoże, hmm?

    > A co z nagłymi załamaniami pogody, np. zamarzający deszcz w kwietniu,
    > skutkujący złamaniem nogi przez jakiegoś przechodnia.

    Od tego są polisy OC.

    Mandatu to nie załatwi, ale zawsze może sąd umorzyć z uwagi na trudną
    sytuację albo cuś, ale za to złamanie nogi będzie zmartwieniem
    poszkodowanego oraz ubezpieczyciela.

  • 7. Data: 2012-02-17 06:22:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.02.2012 02:01, kogutek pisze:

    > ma być odśnieżone. Jak babcia ma małą emeryturę i nieruchomość, to oddaje za
    > odwróconą hipotekę i ma kasę na wynajęcie kogoś do odśnieżania.

    Ano niestety - bandycki przepis, ale jest... Swoją drogą dlaczego
    palikoty nie wzięły się za to, zamiast zaczynać od dupereli typu krzyż?
    (fakt, z uwagi na świeckość państwa nie powinien wisieć w urzędach,w
    tym w sejmie, ale wg. mnie nie jest to najpilniejsza sprawa)

  • 8. Data: 2012-02-17 06:42:40
    Od: "Marek P." <m...@g...pl>

    > Ponadto poza tym to przede wszystkim inni korzystają z odśnieżenia ,
    > a nie jedynie ten nieszczesny odsnieżający chodnika sąsiad-niewolnik .

    A ten nieszczęśnik nie wykożystuje chodzników przy innej posesji bezlitośnie
    naciągając tych, którzy tam odśnieżali? Pewnie ta ofiara losu jak złamie
    nogew u sąsiada to odpuści i ni epozwie go za odszkodowanie bo przecież on
    jest pępkiem świata i mu się nalezy.

    > Krótko mówiąc władza przemocą narzuca komuś prawem silniejszego
    > niewolnicza pracę, za którą do tego sama pobrała wynagrodzenie.

    Płacisz podatki na odśnieżanie? Ja nie przypominam sobie żeby u mni ebył
    taki podatek. I raczej nie chcę go płacić.

    Pisałem to trochę żartem.

  • 9. Data: 2012-02-17 07:14:55
    Od: "Piotr " <c...@N...gazeta.pl>

    yarecky <n...@o...pl> napisał(a):

    > Witam.
    ..... Oczywiście skarży
    > właściciela posesji o odszkodowanie... co wtedy?
    ..
    > yarecky.

    Właściciel zawsze może złamasowi powiedzieć, że nie dostosował prędkości
    poruszania się do panujących warunków atmosferycznych, albo nie zastosował
    odpowiednigo ogumienia na obuwiu. ;)

  • 10. Data: 2012-02-17 07:34:19
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "yarecky" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Podobno właściciel posesji ma obowiązek odśnieżania chodnika itp.
    > przyległego do działki.
    > Pytanie - czy to faktycznie jest obowiązek?

    jest taki przepis, kiedys nawet go znalazłem. Ale gdy chodnik jest
    oddzielony od działki pasem zieleni to tego sie juz nie sprząta.

    b.