  • 1. Data: 2012-02-17 19:53:36
    Temat: Kratka kominkowa i turbina
    Od: "adriano" <a...@w...pl>

    Witam,
    mam wkład kominkowy 14kW i zastanawiam się czy zakupiona w pośpiechu kratka
    do czopucha 17cm x 30 cm wystarczy czy też będzie za mała. Do ogrzania z
    kratki będzie salon 32m2 + kuchnia 12m2 + ewentualnie przedpokój 15m2. No i
    w czopuchu dodatkowo będzie rura flex podłączona do turbiny powietrznej
    400m3/h (będę używał raczej maks. 200m3/h, mam regulator).

    Czy ta kratka wystarczy?
    Dodatkowo pytanie, czy rura flex nie zassie całego powietrza z czopucha i na
    salon nie będzie leciało w ogóle przez kratkę, albo też zacznie zasysać
    powietrze z kratki?

  • 2. Data: 2012-02-17 21:12:39
    Temat: Re: Kratka kominkowa i turbina
    Od: rbproof <...@p...co>

    Dnia Fri, 17 Feb 2012 20:53:36 +0100, adriano napisał(a):

> [...]
    > salon nie będzie leciało w ogóle przez kratkę, albo też zacznie zasysać

    Turbina będzie zasysać powietrze niestety. Nic nie napisałeś jak będzie
    dochodziło powietrze do czopucha? Czy w ogóle coś takiego przewidziałeś?

  • 3. Data: 2012-02-17 21:17:33
    Od: "adriano" <a...@w...pl>

    > Turbina będzie zasysać powietrze niestety. Nic nie napisałeś jak będzie
    > dochodziło powietrze do czopucha? Czy w ogóle coś takiego przewidziałeś?

    Już wyczytałem conieco i kratka będzie raczej za mała, więc kupiłem na all.
    17x50 i taka powinna być w porządku. Powietrze będzie dochodziło do wkładu
    od dołu. Mam taką obudowę
    http://images41.fotosik.pl/808/481ecb05f1eb6ad0med.j
    pg czyli powietrze
    dochodzi swobodnie dołem obudowy.

    Jak to więc będzie z tą turbiną i jak powinno się to zrobić, żeby było
    dobrze? W sensie, żeby turbina nie zasysała powietrza z kratki u góry
    czopucha grzewczego.

    Na jakiej wysokości od wkładu najlepiej umieścić kratki wylotowe?
    Na jakiej wysokości od wkładu najlepiej umieścić rurę spiro, która będzie
    zasysała ciepłe powietrze?

  • 4. Data: 2012-02-19 18:51:55
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    > Na jakiej wysokości od wkładu najlepiej umieścić kratki wylotowe?
    > Na jakiej wysokości od wkładu najlepiej umieścić rurę spiro, która będzie
    > zasysała ciepłe powietrze?

    ja mam 3 kratki: od frontu tak mniej wiecej w połowie wysokości jest 17x50 a
    po bokach są kratki 17x17 - zaraz pod komorą dekompresyjną. Spiro kończy się
    z dolną ścianką komory dekompresyjnej..

    Tyle że mi nie zasysa powietrza z pomieszenia a z dworu rurą, która jest pod
    wylewką.

    --
    ---
    uciu