  • 1. Data: 2012-02-17 21:18:10
    Temat: Takie proste pytanie
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Dla tych co widzą proste. Czy spotkał się ktoś w DTRce czy instrukcji obsługi
    klimatyzatora z informacją że skraplacz i parownik nie mogą być od siebie
    oddalone w pionie o więcej niż ileś centymetrów albo metrów. Czy skraplacz
    może być niżej od parownika o 3 metry? Szukam takiej informacji ale nic
    sensownego nie znalazłem. Najwygodniej mi będzie umieścić parownik 2,5 metra
    nad skraplaczem. I zastanawiam się czy to prawidłowo będzie działało. Taka
    konfiguracja była by dla mnie korzystna bo wywalił bym wentylator z
    parownikiem na strych. Połączenie by było cienkimi rurkami. Jak bym musiał
    umieścić na jednym poziomie to zamiast cienkich rurek musiałbym założyć
    przewody do doprowadzenia i odprowadzenie powietrza na strych. Duże przekroje
    by to miało i dodatkowo wentylator powodował by jakiś hałas.

  • 2. Data: 2012-02-17 22:19:00
    Temat: Re: Takie proste pytanie
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > może być niżej od parownika o 3 metry? Szukam takiej informacji ale nic

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzator ->15m

    b.

  • 3. Data: 2012-02-18 01:31:49
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzator ->15m
    >

    > b.

    Tam napisali że odległość. To że w poziomie może być daleko jedno od drugiego
    to dla mnie nie nowość. Jak wysoko może być parownik od skraplacza i
    sprężarki? Sprężarka pompuje gaz. Pod wpływem ciśnienia i dlatego że jest
    chłodzony zmienia stan skupienia. Skrapla się. Gaz lekki ciecz ciężka. Czy
    ciecz nie będzie chciała zalewać sprężarki bo gaz jako lżejszy będzie chciał
    znaleźć się pierwszy na górze? W bok nie widzę problemu. A do góry? Przy małej
    różnicy w wysokości działa. A przy dużej?

  • 4. Data: 2012-02-18 01:39:14
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzator ->15m
    >

    > b.

    Budyń, to jest pytanie co wiedzą a nie do tych co im się wydaje że wiedzą bo w
    jakiejś encyklopedii ktoś napisał 15 metrów. Na upartego mogę sprężarkę
    umieścić na strychu na poziomie parownika. Ale chciałbym tego uniknąć bo ona
    potrzebuje chłodzenia. Przynajmniej ta której chcę użyć. A tam może być za
    słabe w upały. Informacje z DTRki by się przydały. Może słabo szukałem ale w
    przypadku klimatyzatorów w necie tylko pierdu pierdu jest że ten model jest
    najlepszy.

  • 5. Data: 2012-02-18 07:00:13
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > szukałem ale w
    > przypadku klimatyzatorów w necie tylko pierdu pierdu jest że ten

    Sprężarka raczej chłodzi się czynnikiem niż przez obudowę.
    W końcu często spotyka się sprężarki zaizolowane termicznie mniej lub
    bardziej.

    Pozdrawiam.
    K.S.

  • 6. Data: 2012-02-18 08:16:28
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Budyń, to jest pytanie co wiedzą a nie do tych co im się wydaje że wiedzą
    > bo w

    hehe, ale jak nie znajdziesz tej informacji to możesz zdać sie na mojego
    czuja: tak po mojemu to mozesz ten wynalazek robić :-)

    b.

  • 7. Data: 2012-02-18 09:38:06
    Od: a...@g...com.pl

    kogutek wrote:

> [...]
    > musiałbym założyć przewody do doprowadzenia i odprowadzenie powietrza na
    > strych. Duże przekroje by to miało i dodatkowo wentylator powodował by

    Mozesz umiescic spokojnie taka odleglosc to niewiele przy 5 metrach
    trzeba pulapke olejowa stosowac ale to zalerzy juz od producenta .
    A jaki klimatyzator ?

  • 8. Data: 2012-02-18 10:05:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:
> [...]
    > być od siebie oddalone w pionie o więcej niż ileś centymetrów albo
    > metrów. Czy skraplacz może być niżej od parownika o 3 metry?

    może być, tylko jak ta różnica jest wieksza niz określona w DTRce to trzeba
    robić pułapki olejowe (odpowiednio wygięta rurka co jakąś wysokość).

    Zwykle jest też podana minimalna długość lini freonowych (ok 3m)

  • 9. Data: 2012-02-18 20:57:01
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >

    > hehe, ale jak nie znajdziesz tej informacji to możesz zdać sie na mojego
    > czuja: tak po mojemu to mozesz ten wynalazek robić :-)

    W przyszłym tygodniu mam się spotkać z brata szwagierki stryjecznego dziadka
    wnukiem. Projektuje instalacje chłodnicze to i wiedział będzie. Mam obawy czy
    się coś w rodzaju rurki do wina nie zrobi. Niby nie powinno, ale nie lubię
    wydawać kasy na nie sprawdzone rzeczy.

  • 10. Data: 2012-02-22 08:11:45
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Pierwsze pytanie w google dały taki przykład dla zwykłego domowego
    klimatyzatora z informacją o 10 m. w poziomie i 5 metrach w pionie.
    http://www.ferro.pl/dokumentacja/pliki/midea_glory_p
    lus_instrukcja_montazu.pdf

    U mnie w firmie jest kilkadziesiąt metrów różnicy w poziomie i pionie ale
    jest to klimatyzator przemysłowy.

    t-1