  • 1. Data: 2012-02-16 20:46:39
    Temat: Zamienniki lamp metalohalogenkowej
    Od: "Adaxis" <A...@T...pl>

    Witam, doradźcie jaka świetlówka energooszczędna jest w stanie zastąpić
    lampę rtęciową metalohalogenkową 35 W ?
    Podobna jak ta tylko moc 35W:
    http://homelighting.pl/Zarowka-do-lamp-metalohalogen
    kowych-E27-70W-NDL-4200K.html

    Chcemy w kilku lampach oświetlenia dekoracyjnego ogrodu w niskich lampach
    typu: http://obrazki.elektroda.pl/4861399300_1307558722.jp
    g ominąć
    elektronikę i do oprawek E27 zastosować jakieś tańsze energooszczędne
    świetlówki... Czy są tu znawcy światła?

    Wydaje mi się, że nie chodzi o duże ilości światła, tylko bardziej o
    oświetlenie dekoracyjne to chyba można zrezygnować z tych b. drogich MH35?
    na rzecz innych, ale jakich, bo dobrze by było, żeby sama lampa była niskiej
    mocy ale bańka raczej duża. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-02-16 21:14:09
    Temat: Re: Zamienniki lamp metalohalogenkowej
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > na rzecz innych, ale jakich, bo dobrze by było, żeby sama lampa była
    > niskiej mocy ale bańka raczej duża. Pozdrawiam

    ja nie rozumiem z czym masz problem... jeśli chodzi ci o efekt dekoracyjny,
    to po prostu kupujesz dowolną świetlówkę energooszczędną, kulkę, spiralkę,
    czy co tam chcesz, wkręcasz i patrzysz ci czy efekt dekoracyjny pasuje...
    tu ci nikt twojego gustu nie zastąpi...
    a jeśli pytasz, czy E27, będzie pasować do E27, to tym bardziej nie
    rozumiem...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2012-02-16 21:22:22
    Od: "Adaxis" <A...@T...pl>

    > ja nie rozumiem z czym masz problem... (...)
    > s_13

    Dzięki, spokojnie, mam pisać wypracowanie od razu? Nie znam się na lampach,
    a mamy te lampy po poprzednim właścicielu i nie wiemy dlaczego akurat
    zamontował coś tak drogiego? Czy te rtęciówki metalohalogenkowe 35 W
    charakteryzują się czymś szczególnym w użytkowaniu, oprócz skomplikowania
    (zapłon elektroniczny) i ceny?

  • 4. Data: 2012-02-16 22:06:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adaxis wrote:

> [...]
    > metalohalogenkowe 35 W charakteryzują się czymś szczególnym w
    > użytkowaniu, oprócz skomplikowania (zapłon elektroniczny) i ceny?

    jasne światło, duza wydajność świetlna

  • 5. Data: 2012-02-16 23:00:02
    Od: "Ada" <X...@o...pl>

    (...)
    > jasne światło, duza wydajność świetlna

    Wielkie dzięki, tak się spodziewaliśmy. Czy jakaś nowoczesna świetlówka
    energooszczędna podobnej mocy dorówna jej?

  • 6. Data: 2012-02-16 23:03:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ada wrote:
    > (...)
    >
    > Wielkie dzięki, tak się spodziewaliśmy. Czy jakaś nowoczesna
    > świetlówka energooszczędna podobnej mocy dorówna jej?

    raczej wątpię...

  • 7. Data: 2012-02-17 04:44:49
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-02-16 21:46, Adaxis pisze:
    > Witam, doradźcie jaka świetlówka energooszczędna jest w stanie zastąpić
    > lampę rtęciową metalohalogenkową 35 W ?
    > Podobna jak ta tylko moc 35W:
    Lampa metalohalogenkowa daje 70-120 lumenów z 1 W mocy, a tak zwana
    świetlówka energooszczędna zaledwie 40-50, tak więc kiepsko to widzę.
    Są wprawdzie świetlówki o większej mocy np. 65 W ale ze względu ma
    wymiary nie zmieszczą się w Twojej oprawie.
    Pozostaje tylko wkręcić największą świetlówkę, jaka się zmieści i
    pogodzić ze spadkiem jasności.
    Jacek

  • 8. Data: 2012-02-17 10:04:34
    Od: "Ada" <X...@o...pl>

    (...)
> [...]
    > nie zmieszczą się w Twojej oprawie.
    > Pozostaje tylko wkręcić największą świetlówkę, jaka się zmieści i pogodzić

    Serdecznie dziękuję za odpowiedź, której szukaliśmy.

  • 9. Data: 2012-02-17 16:13:59
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Adaxis" <A...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na rzecz innych, ale jakich, bo dobrze by było, żeby sama lampa była
    > niskiej mocy ale bańka raczej duża. Pozdrawiam

    Lampa metahalogenkowa daje dużo jasnego światła przy stosunkowo niskim
    poborze mocy elektrycznej 35-75 W w zależności od palnika
    Są do klasycznych oświetlaczy halogenowych (tych prostokątnych o mocy max
    500 W) świetlówki energooszczęgne wkładane w miejsce zarówki rurkowej.
    Świtelówka taka ma moc 50 W i kosztuje 35-40 zł w zależności od producenta.
    Są też takie świetlówki do tych małych opraw. Moc 24 W cena około 30 zł.
    Jakie dają światło i ile - trudno mi powiedzieć, zależy też co chcesz
    oświetlić (płaszczyznę trawnika, ścianę budynku, czy wjazd do garażu)
    Samą obudowę takiej oprawy kupisz od 10 zł wzwyż.
    Są także dostępne oświetlacze LEDowe w podobnych oprawach, moc kilka W, ceny
    od 250 zł wzwyż.
    Stosując świetlówki pamiętaj że częste załączanie i krótkie okresy świecenia
    bardzo skracają ich żywotność, nie ma wiec sensu stosować ich np w
    oświetleniu chwilowym sterowanym czujkami ruchu. Do tego zapłon i
    osiągnięcie pełnej jasności takiej świetlówki trwa dłuższą chwilę

  • 10. Data: 2012-02-18 08:54:15
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

> [...]
    > np w oświetleniu chwilowym sterowanym czujkami ruchu. Do tego zapłon i
    > osiągnięcie pełnej jasności takiej świetlówki trwa dłuższą chwilę

    Do tego trzeba dodać wrażliwość świetlówki energooszczędnej na niskie
    temperatury.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek