  • 11. Data: 2012-02-18 16:13:58
    Temat: Re: Zamienniki lamp metalohalogenkowej
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Adaxis napisał:

    > Dzięki, spokojnie, mam pisać wypracowanie od razu? Nie znam się na
    > lampach, a mamy te lampy po poprzednim właścicielu i nie wiemy dlaczego
    > akurat zamontował coś tak drogiego? Czy te rtęciówki metalohalogenkowe
    > 35 W charakteryzują się czymś szczególnym w użytkowaniu, oprócz
    > skomplikowania (zapłon elektroniczny) i ceny?

    Charakteryzują się widmem zbliżonym do światła dziennego - w zależności
    od przeznaczenia - bardziej lub mniej. Te ogólnego zastosowania maja po
    prostu "barwę świata dziennego", te do stosowania w filmie, telewizji i
    fotografii - mają dokładnie korygowaną temperaturę barwową.
    Ale jedne i drogie to światło w okolicach 5500 - 6500K.
    Popularne świetlówki kompaktowe mają zwykle temperaturę barwową światła
    w zakresie 2700K, jak żarówka. świetlówki "chłodne" - na ogół mają
    4000K, też jeszcze kawałek do efektu światła dziennego.
    Świetlówki mające 5500K lub 6500K są prawie nieosiągalne w wersjach
    powszechnego zastosowania - jeśli są już produkowane to jako ściśle w
    barwie kalibrowane świetlówki do zastosowań fotograficzno - filmowych.
    Niestety ta precyzja barwy powoduje że tanich nie ma - robią je tylko
    lepsi producenci, s właściwą jakością i liczą stosownie, producenci
    taniej masówki nawet nie próbują na tak wąski rynek wchodzić.
    I próżno szukać po hipermarketach czy zwykłych sklepach oświetleniowych
    świetlówek światła dziennego - to się kupuje w sklepach z wyposażeniem
    fotograficznym, nawet na Allegro szukać należy w dziale "fotografia".

    A od ciebie zależy czy chcesz nadal mieć oświetlenie o widmie światła
    dziennego czy poprzestaniesz na oświetleniu w temperaturze barwowej
    rzędu 2700K.

  • 12. Data: 2012-02-18 17:17:42
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Do tego trzeba dodać wrażliwość świetlówki energooszczędnej na niskie
    > temperatury.

    a czym się ta wrażliwość objawia?

    pozdrawiam
    s_13

  • 13. Data: 2012-02-18 18:12:56
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-02-18 18:17, s_13 pisze:

    > a czym się ta wrażliwość objawia?

    Trwale niskim strumieniem świetlnym (bo nie rozgrzewa się do optymalnej
    temperatury) i utrudnionym zapłonem.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 14. Data: 2012-02-18 18:41:17
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jackare wrote:
    > Lampa metahalogenkowa daje dużo jasnego światła przy stosunkowo
    > niskim
    > poborze mocy elektrycznej 35-75 W w zależności od palnika

    nie wiem czemu zakończyłeś na 75W bo są również 125, 250, 400W ,
    większych nie używałem
    metalohalogen 400W daje znacznie więcej światła od halogenu 1000W

    jeffrey

  • 15. Data: 2012-02-18 21:00:15
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> wrote:

    > nie wiem czemu zakończyłeś na 75W bo są również 125, 250, 400W , większych nie
    > używałem
    > metalohalogen 400W daje znacznie więcej światła od halogenu 1000W

    ja mam w ogrodzie 250W i wydaje mi się, że też więcej światła daje niż halogen
    1000W

    --
    Bartek

  • 16. Data: 2012-02-19 21:32:58
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4f3ff0d2$0$26690$65785112@news.neostrada.pl...

    > nie wiem czemu zakończyłeś na 75W bo są również 125, 250, 400W , większych
    > nie używałem
    > metalohalogen 400W daje znacznie więcej światła od halogenu 1000W
    >
    > jeffrey

    Bo te są najpopularniejsze i najłatwiej dostępne do spełniania potrzeb
    Kowalskiego oferując dobry kompromis jakość światła/ pobór mocy/cena/
    Osobiście nie miałem okazji montować mocniejszych, więc się nie wypowiadam.
    75 W metahalogenka świeci podobnie jak 300/500 W halogen. Wadą jest
    krowiasta oprawa ale coś za coś.