  • 11. Data: 2012-02-17 07:49:18
    Temat: Re: Obowiązek odśnieżania posesji.
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "yarecky" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:jhk5c9$sm2$...@i...gazeta.pl... Podobno właściciel posesji ma
    >obowiązek odśnieżania chodnika itp. przyległego do działki.

    Bezpośrednio przyległego. Jeśli chodnik od granicy działki oddziela choćby
    10 cm trawnika to już nie ma takiego obowiązku. Tak na szczęście jest u
    mojej mamy i jak się gmina czepiała to pokazałem zapisy bodajże ustawy i
    jest spokój.

    >Pytanie - czy to faktycznie jest obowiązek? Jak to się ma do sytuacji, w
    >której rzeczony obywatel wyjeżdża rano do roboty, a w tym czasie spada 15cm
    >śniegu? Przyjedzie straż miejska i wystawi mandat a konto?
    >A co w sytuacji, gdy właściciel posesji wyjeżdża na urlop, pozostawiając
    >chodnik na łaskę sił natury?

    Trzeba kogoś zatrudnić;)

    >Jeszcze inna sytuacja - ktoś przechodzi np. nieodśnieżonym chodnikiem
    >(właściciel posesji w pracy/na urlopie) i łamie nogę. Oczywiście skarży
    >właściciela posesji o odszkodowanie... co wtedy?

    Na takie sytuacje warto dopłacić parę złotych za OC ubezpieczając
    nieruchomość. Składka to kwota kilkunastu/kilkudziesięciu zł rocznie

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 12. Data: 2012-02-17 07:59:35
    Od: "quent" <x...@x...com>

    >Na takie sytuacje warto dopłacić parę złotych za OC ubezpieczając
    >nieruchomość. Składka to kwota kilkunastu/kilkudziesięciu zł rocznie

    Ale dlaczego niby ubezpieczyciel miałby wypłacić odszkodowanie skoro nie
    dopełniłeś obowiązku odśnieżenia?
    To tak jakbyś chciał zwrot kasy od ubezpieczyciela za kradzież auta z
    kluczykami w środku.

    Pozdr.

  • 13. Data: 2012-02-17 08:18:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.02.2012 08:59, quent pisze:

    > Ale dlaczego niby ubezpieczyciel miałby wypłacić odszkodowanie skoro nie
    > dopełniłeś obowiązku odśnieżenia?
    > To tak jakbyś chciał zwrot kasy od ubezpieczyciela za kradzież auta z
    > kluczykami w środku.

    Mylisz AC z OC.

  • 14. Data: 2012-02-17 08:26:24
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    da.pl...

    >Ale dlaczego niby ubezpieczyciel miałby wypłacić odszkodowanie skoro nie
    >dopełniłeś obowiązku odśnieżenia?

    A dlatego że zawarłem z nim umiowe OC- odpowiedzialności cywilnej
    >To tak jakbyś chciał zwrot kasy od ubezpieczyciela za kradzież auta z
    >kluczykami w środku.

    AC to trochę coś innego niż OC. Jak moi lokatorzy zalali sąsiadkę piętro
    niżej to ta dostała kasę z mojego OC bez problemu, i dostała prawie 10
    krotnie więcej niż kosztowało ją malowanie sufitu. Ubezpieczyciel nie wnikał
    w przyczynę zalania- a była to po prostu niedbałość moich lokatorów- wąż
    odpływowy z pralki wyjęli ze zlewu i zostawili na podłodze.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 15. Data: 2012-02-17 08:37:05
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-02-17 08:59, quent pisze:

    > Ale dlaczego niby ubezpieczyciel miałby wypłacić odszkodowanie skoro nie
    > dopełniłeś obowiązku odśnieżenia?

    Z tego samego powodu, z jakiego wypłaci z OC komunikacyjnego jeśli nie
    dopełniając obowiązku ograniczenia prędkości na danym obszarze utracisz
    kontrolę nad pojazdem w następstwie czego uszkodzisz mienie lub osobę.

    --
    M.

  • 16. Data: 2012-02-17 08:47:59
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Na takie sytuacje warto dopłacić parę złotych za OC ubezpieczając
    > nieruchomość. Składka to kwota kilkunastu/kilkudziesięciu zł rocznie

    A ubezpieczyciel na to: panie, pan ubezpieczył nieruchomość - a zdarzenie
    miało miejscie gdzie indziej :-)

    b.

  • 17. Data: 2012-02-17 08:53:00
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Ano niestety - bandycki przepis, ale jest... Swoją drogą dlaczego
    > palikoty nie wzięły się za to, zamiast zaczynać od dupereli typu krzyż?
    > (fakt, z uwagi na świeckość państwa nie powinien wisieć w urzędach,w tym w
    > sejmie, ale wg. mnie nie jest to najpilniejsza sprawa)

    Bo o krzyżu było głośno, a co dałoby lepszy rozgłos jak nie właśnie krzyż
    a co do tej nogi złamanej to od adwokata i sędziego by zależało :)

  • 18. Data: 2012-02-17 08:59:05
    Od: "Kraszan" <k...@g...pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >

    > A ubezpieczyciel na to: panie, pan ubezpieczył nieruchomość - a zdarzenie
    > miało miejscie gdzie indziej :-)

    Primo:
    takie ubezpieczenie OC na wypadek odszkodowania od "złamasa" na pewno
    nie załatwia sprawy. Byloby to perpetum mobile do przekretow. Przyklad:
    ubezpieczam sie, umawiam z okoliczymi bezdomnymi/zulami, oni na potege
    zaczynaja sie wykladac przed moją posesją i lamac nogi/rece i skarzyc mnie
    o 10.000 za kazde zlamanie - ubezpieczalnia grzecznie placi a my dzielimy
    sie fifty-fifty i czekamy na kolejne opady :)

    Secundo:
    nie wiem dokladnie jak wyglada ten przepis, ale koniecznosc odsniezania
    uwarunkowana jest wlasnie posiadaniem/lub nie pasa zieleni.
    Nie wiem czy ma on odgraniczac dzialke od chodnika czy od ulicy ale
    jest to jakos uzaleznione. Cos mi sie kolacze, ze jezeli wzdluz posesji
    idzie chodnik i jest on bezposrednio przy drodze to nie musisz odsniezac.
    Jezeli jest pas zieleni, to gmina odsnieza drogę a ty chodnik. (mozecie
    sypac wlasnie na ten pas zieleni).

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2012-02-17 09:43:58
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    <o 10.000 za kazde zlamanie - ubezpieczalnia grzecznie placi a my dzielimy
    >sie fifty-fifty i czekamy na kolejne opady :)

    Po pierwsze znajdź bezdomnych chętnych do połamania, po drugie
    ubezpieczyciel by sobie z tym poradził jak by zobaczył że seryjni łamią nogi
    na Twoim chodniku.
    A jak już piszesz o perpetum mobile i bezdomnych- przecież nic nie stoi na
    przeszkodzie abyś potrącał ich na chodniku samochodem i wtedy tez mogli by
    domnagać się odszkodowania+ dzielić z Tobą;)

    >Secundo:
    >nie wiem dokladnie jak wyglada ten przepis, ale koniecznosc odsniezania
    >uwarunkowana jest wlasnie posiadaniem/lub nie pasa zieleni.

    Był tu chyba dwa lata temu cytowany odpowiedni przepis. Jeśli chodnik jest
    bezpośrednio przy granicy Twojej posesji to musisz odśnieżać- gmina ma
    obowiązek usunąć ten śnieg. Jeśli chodnik od granicy oddziela pas zieleni to
    nie odśnieżasz. Tak jest u mojej mamy, gmina robiąc chodnik zrobiła pół
    metrowy pas zieleni pomiędzy chodnikiem a granicami przyległych działek. I
    mimo to próbowali wymuszać na właścicielach odśnieżanie ale jak pokazaliśmy
    im stosowne zapisy to odpuścili.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 20. Data: 2012-02-17 10:46:50
    Od: <news>

    Użytkownik "yarecky" napisał:
    > Podobno właściciel posesji ma obowiązek odśnieżania
    > chodnika itp. przyległego do działki. Pytanie - czy to faktycznie jest
    > obowiązek?

    Taki przepis jest, więc właściciel ma obowiązek odśnieżania nie części nie
    swojej działki, ale nie ma przepisu że ma to robić za darmo!