  • 1. Data: 2012-11-09 13:39:44
    Temat: Ocena kosztu wybudowania budynku.
    Od: bolko <s...@g...com>

    Witam

    Chciałbym się sobie wybudować mały budynek.
    Zanim jednak pójdę do architekta chciałbym ocenić koszt wybudowania takiego czegoś.
    Czy znacie jakąś strone gdzie byłoby opisane (po ludzku) z czego składają się
    poszczególne elementy budynku.
    Czyli np ściana składa się z następujących elementów:
    -farba
    -tynk
    -cegła
    -steropian
    -farba.

    Tak żebym wiedział że muszę mieć przynajmniej X kasy żeby się za to zabrać.
    Przy obliczeniach 2000zł x ilość m2 wychodzi mi że mnie nie stać.

    ps

    Oczwyście do tego trzeba dołożyć kolejną 2 razy więcej na prace dodatkowe prace

  • 2. Data: 2012-11-09 14:50:04
    Temat: Re: Ocena kosztu wybudowania budynku.
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 9 Nov 2012 04:39:44 -0800 (PST), bolko napisał(a):

    > Tak żebym wiedział że muszę mieć przynajmniej X kasy żeby się za to zabrać.

    Tak nie licz, najdroższe są popierdółki, których nie widać, a tu wełna
    ogniowa do kominka a tam inna specjalna złączka. Tego wszystkiego nie
    ogarniesz. Metoda kosztorysu na m2 jest uśredniona z lekkim zapasem, im
    więcej chcesz zejść niżej w koszcie tym więcej musisz robić sam.

    Na forum muratora jest wątek dom do 200 tys. zł. Tam ludzie całkiem nieźle
    przedstawiają, że się tak da, ale trzeba iść na kompromisy i dużo robić
    samemu. Wątek ma ze 300 postów i daje rozeznanie co ile i na jakim etapie
    kosztuje.

    scruffty

  • 3. Data: 2012-11-09 16:38:31
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "bolko" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Chciałbym się sobie wybudować mały budynek.

    Sądzę, że najwięcej zależy od:
    1. Chęci i czasu własnego na wyszukiwanie dobrych ofert cenowych materiałów
    i wykonawców.
    2. Regionu kraju - ceny są zróżnicowane.
    3. Ilości włożonej pracy własnej. Samemu robi się lepiej niż fachowcy,
    jednak dużo wolniej. Tu można osiągnąć spore oszczędności.
    4. Wiedzy własnej inwestora. Pozwala to wybrać najkorzystniejsze
    rozwiązania, dopilnować fachowców.
    5. Poziomu skomplikowania projektu.
    6. Technologii wykonania domu.

    Liczenie sposobem kwoty za metr kwadratowy powierzchni użytkowej da bardzo
    niedokładne szacunki.

    Ja dość dobrze wpasowałem się w kosztorys, który wykonałem przed budową.
    Jednak poświęciłem na niego sporo czasu, zbierałem dokładne ceny,
    zapotrzebowanie na materiały, stawki fachowców itd.

    Dom ma 130m2 powierzchni użytkowej, 160m2 całkowitej. Na stan deweloperki
    założyłem w kosztorysie 300kzł i wydaje się, że tyle wyjdzie +- 10kzł.
    Równie dobrze można byłoby wydać na taki sam dom 500kzł, ale też 200kzł, a
    może i taniej.

  • 4. Data: 2012-11-09 16:42:45
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "scruffty" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > samemu. Wątek ma ze 300 postów

    300 postów to jeszcze idzie przetrawić, ale ten wątek ma 300 stron :) Albo i
    więcej...

  • 5. Data: 2012-11-09 16:51:42
    Od: Ariusz <a...@i...eu>

    W dniu 2012-11-09 13:39, bolko pisze:
> [...]
    >
    > ps
    >
    > Oczwyście do tego trzeba dołożyć kolejną 2 razy więcej na prace dodatkowe prace

    Ile byś nie założył i tak Ci braknie.

    Np. zakładasz, że okna kupisz za 6 tys. ale za 8 są lepsze i ładniejsze
    - na tym etapie masz jeszcze sporo kasy i myślisz, że zaoszczędzisz na
    czymś innym ale znów widzisz baterię umywalkową, która ci się podoba za
    800 zł, a miałeś założone, że kupisz za 600...

    Na dodatek budowa trwa pewien czas i jak u mnie niektóre rzeczy
    podrożały o 30%.

    Jeżeli chcesz tanio to szukaj małego domku - nie prawdą jest, że
    wybudowanie większego kosztuje niewiele drożej - bo i owszem na samych
    pustakach nie wyjdzie sporo ale jak już zliczysz wszystko to się okaże,
    że jednak wszystko kosztuje wiele więcej. Głupie listwy przypodłogowe x
    mb, podłoga x m2, ściany, ocieplenie,...

    Najlepiej weź projekt jaki ci się podoba idź do sklepu z materiałami i
    niech ci policzą ile wyjdzie materiał. Jak dobrze trafisz to sprzedawca
    - ja tak miałem - policzył co do pustaka (mi brakło 10 pustaków).
    Również z dachem nie licz ile masz metrów, a idź z projektem i ci mw.
    wyliczą bo prócz pokrycia potrzeba jeszcze - okucia, rynny,... Okna,
    kominy,... wszystko możesz sobie przekalkulować wg. projektu.

    I masz mw. stan surowy. a wykończenie będzie cię kosztowało przynajmniej
    drugie tyle - i to optymistycznie. Często przy budowach nie liczone jest
    zagospodarowanie terenu, a to może być spory koszt.
    Odwodnienie, kostka, melioracja,...

    Mi architekt wyliczył dom na 160 tys. surowy, całość na 350 tys. wyszło
    mi grubo ponad 450 tys. a jeszcze brakuje mi z 70 aby wszystko dokończyć
    na cacy. Znajomy założył, że wybuduje dom za 500 tys. Wydał 700 a
    jeszcze mu potrzeba z 100 tys.

    Może to jest metoda zakładasz, że budujesz za 150, pójdzie ci 300 :)

    Ariusz

  • 6. Data: 2012-11-09 16:54:47
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >3. Ilości włożonej pracy własnej. Samemu robi się lepiej niż fachowcy,
    >jednak dużo wolniej. Tu można osiągnąć spore oszczędności.

    Nie prawda ...

    Wielu prac amator nie zrobi tak dobrze jak fachowiec. Mówimy tu o fachowcu a
    nie jakimś pseudofachowcu ...
    Wiele prac wymaga doświadczenia , które sie zdobywa latami ...

    Są jednak proste rzeczy które można spokojnie zrobić bez martwienia się że
    zniszczy się materiał , czas i pieniądze i późniejsze poprawki po naszej
    "twórczej radości" będą nas sporo kosztowało ...

    >4. Wiedzy własnej inwestora. Pozwala to wybrać najkorzystniejsze
    >rozwiązania, dopilnować fachowców.

    Amator nigdy nie będzie miał doświadczenia i wiedzy fachowca. Fachowcowi
    płacimy właśnie za wiedzę i doświadczenie ...

  • 7. Data: 2012-11-09 20:41:33
    Od: bolko <s...@g...com>

> [...]
    > mi grubo ponad 450 tys. a jeszcze brakuje mi z 70 aby wszystko dokończyć
    > na cacy. Znajomy założył, że wybuduje dom za 500 tys. Wydał 700 a

    Mojemu szwagrowi wyliczył architekt dom na 1 mln on zamierza wybudować za 500 tys.
    Fakt że powoli robi ale prawie wszystko sam. A że przy okazji wylądował na intesywnej
    terapi to inna sprawa.

    Ja chcę wybudować garaż (duży) więc tam wykończeniówka będzie polegać na pomalowaniu
    ścian.
    Z pracowego doświadczenia wiem że im więcej się zaplanuje wcześniej tym mniej
    niespodzianek później.
    I dlatego chciałbym wiedzieć ile jakie etapy wchodzą w wybudowanie obiektu w stanie
    surowym.

  • 8. Data: 2012-11-09 20:56:38
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 9 Nov 2012 16:42:45 +0100, brunet.wp napisał(a):

    > 300 postów to jeszcze idzie przetrawić, ale ten wątek ma 300 stron :) Albo i
    > więcej...

    Ja czytam obecnie o podłogówce, 100 stron za mną, 100 przede mną w jeden
    tydzień na spokojnie idzie przeczytać:-)

    scruffty

  • 9. Data: 2012-11-09 21:01:04
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Fri, 9 Nov 2012 16:38:31 +0100, brunet.wp napisał(a):

> [...]

    > Dom ma 130m2 powierzchni użytkowej, 160m2 całkowitej. Na stan deweloperki
    > założyłem w kosztorysie 300kzł i wydaje się, że tyle wyjdzie +- 10kzł.

    160 * 2 tys. m2 = 320 - niby niedokładnie, ale jakiś rząd wielkości idzie
    złapać.

    Można jeszcze zamówić kosztorys do projektu mimo, że większość cen jest tam
    dość niedokładnych przydaje się do szybkiego oszacowania ile czego jest. Za
    100-200 zł myślę, że warto, ja kupiłem i kilka razy się przydał.

    scruffty

  • 10. Data: 2012-11-09 21:08:41
    Od: s...@g...com

    Jeszcze raz:
    W tym momencie poszukuje informacji nie jak mam coś wybudować tylko:

    Co trzeba zrobić (jakie prace wykonać) żeby postawić budynek.
    Jakiś tutioral by się przydał :)