    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie poddasza - wentylacja pod deskami. [OT]
    Date: Mon, 29 Jun 2009 11:58:57 +0200

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "MichałG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Zawodowa szkola budowlana zawsze byla dla spadochroniarzy. Szli tam ci
    > ktorzy nie dostali sie gdzie indziej (w wiekszosci), co tu wymagac??

    no bez jaj ale w szkole powinni sie nauczyć zawodu, większość zawodów nie
    wymaga jakiś wyrafinowanych kwalifikacji. Do poprawnego wykonywania prac
    wystarczy nauczyć sie pewnych zasad i nabrac pewnych zawyków.

    Nie wiem czy to co pokazują w telewizji to prawda ale z tego co mi kilka
    osób mieszkajacych w USA opowiadało to pewnei prawda. Chodzi o szacunek i
    dumę, wykonywanie poracy fizycznej nie powinno być powodem do pogardy. Dobry
    malarz, tynkarz, stolarz, hydraulik, cieśla itp... zasługuje na ten sam
    szacunek co dobry lekarz, prawnik czy inżynier. Tam pokazuja ludzi pracy,
    którzy mówią o swojej pracy z dumą. Pokaż mi w polsce kogoś kto tak mówi o
    swojej pracy. Może tutaj leży pies pogrzebany, jeśli praca fizyczna jest
    powodem do wstydu to nikt sensowny sie za to nei weźmie bo po co. Robia
    tylko ci co muszą. Zauważ że gdy spotykasz dobrego rzemieślnika to on mówi
    że lubi tę pracę. Aby coś dobrze robić trzeba to lubieć. Jeśli robimy coś z
    przymusu to będziemy robić na odlew bez serca.

    Źródło tego zła leży jak zwykle w komunie, która wbrew pozorom nie szanowała
    ludzi pracy.