  • 1. Data: 2015-12-23 13:16:11
    Temat: Ocieplenie zbiornik na wodę (CWU)
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czy możecie mi powiedzieć, czy opłaca się dodatkowo ocieplić zbiornik na
    wodę?

    Powiedzmy, że zbiornik ma 300 litrów, temperatura wody 40-45 st.

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-12-23 13:19:57
    Temat: Re: Ocieplenie zbiornik na wodę (CWU)
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 23 grudnia 2015 13:16:12 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Czy możecie mi powiedzieć, czy opłaca się dodatkowo ocieplić zbiornik na
    > wodę?
    >
    > Powiedzmy, że zbiornik ma 300 litrów, temperatura wody 40-45 st.

    A oryginalnie jest goly, czy ma jakas pianke na sobie?
    No i czym ogrzewasz - pradem w drogiej taryfie, czy chrustem zebranym
    w okolicznym lesie? ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-12-23 16:52:18
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy możecie mi powiedzieć, czy opłaca się dodatkowo ocieplić zbiornik na
    > wodę?
    ============
    A podpowiedz może co masz na myśli pisząc "dodatkowo ocieplić".1

    JK

  • 4. Data: 2015-12-23 17:33:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-12-23 o 16:52, JK pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > ============
    > A podpowiedz może co masz na myśli pisząc "dodatkowo ocieplić".1

    Konkretnie to na przykład obudować dziada styropianowym pudełkiem, np. 8
    cm grubości.

    Nie wiem, jak są ocieplone zbiorniki w standardzie, ale spodziewam się
    czegoś grubości 2-3 cm.

    --
    MN

  • 5. Data: 2015-12-23 19:20:58
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marcin N pisze tak:

    > Czy możecie mi powiedzieć, czy opłaca się dodatkowo ocieplić
    > zbiornik na wodę?
    >
    > Powiedzmy, że zbiornik ma 300 litrów, temperatura wody 40-45 st.

    Jeśli nie chcesz grzać tego pomieszczenia to co to za wydatek owinąć go
    gąbką.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 6. Data: 2015-12-23 20:41:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-12-23 o 19:20, PiteR pisze:

    > Jeśli nie chcesz grzać tego pomieszczenia to co to za wydatek owinąć go
    > gąbką.

    Wydatek żaden, ale może sensu w tym nie ma. Dlatego pytam.

    --
    MN

  • 7. Data: 2015-12-23 21:26:06
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    > Konkretnie to na przykład obudować dziada styropianowym pudełkiem, np. 8
    > cm grubości.
    =================
    Rozumiem, że izolacja jest standardowa.
    Możesz prosto sprawdzić, czy jest wystarczająca:
    dotknij zbiornika w kilku miejscach, jeżeli wyczujesz, że jest cieplejszy od
    otoczenia to znaczy, ze standardowa izolacja jest "zbyt oszczędna".
    W przeciwnym razie uważam, że nie ma sensu.
    Pozdrawiam - JK

  • 8. Data: 2015-12-23 22:03:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Marcin N pisze tak:

    > Wydatek żaden, ale może sensu w tym nie ma. Dlatego pytam.

    To już ty sam wiesz najlepiej czy chcesz dogrzewać to pomieszczenie czy
    nie.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 9. Data: 2015-12-26 20:35:36
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-12-23 19:20, PiteR wrote:
    [...[
    > Jeśli nie chcesz grzać tego pomieszczenia to co to za wydatek owinąć go
    > gąbką.
    Może zamierza ocieplić zbiornik futrem z norek czy innych tam soboli i
    dlatego pytał czy jest to opłacalne. :-D

  • 10. Data: 2015-12-26 20:53:43
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-12-26 o 20:35, JDX pisze:
    > On 2015-12-23 19:20, PiteR wrote:
    > [...[
    > Może zamierza ocieplić zbiornik futrem z norek czy innych tam soboli i
    > dlatego pytał czy jest to opłacalne. :-D

    Arcyśmieszne...

    --
    MN