  • 101. Data: 2012-11-10 20:16:24
    Temat: Re: Od stycznie niższe ceny gazu
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    news:9c0d0dcc-0e94-44a5-a8e5-4b6ce16f34a6@googlegrou
    ps.com...
    W dniu piątek, 9 listopada 2012 15:24:21 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    >Bardzo ciekawy przypadek z Ciebie Marku:

    Ano.

    >wszystkim wychodzi zwrot solarów po min 10 latach u Ciebie zwróciły się po
    >4 latach
    Z faktur nie chce wyjść inaczej.

    >-większość za ogrzanie domu gazem płaci ok 4 tys za sezon Ty połowe z Tego
    Z faktur nie chce wyjść inaczej.

    -praktycznie całą zimę pierdzielisz się z paleniem w kominku ale twierdzisz
    ze to dla przyjemności.

    Wcale nie całą zimę. 2,5mp drewna to około 15% energii na ogrzanie mojego
    domu.
    W tym roku pójdzie mniej bo już mam wyrobione pewne sposoby palenia bardziej
    ekonomicznego.

    -zamierzasz spalać w kominku 2mp drewna na sezon a do tej zawrotnej ilości
    łuparke chcesz kupować

    Na współkę z sąsiadem. Mamy też zamiar na współkę kupić areator spalinowy.
    To są rzeczy których ani ja ani sąsiad samodzielnie nie kupilibyśmy.

    -itp
    Ano.

  • 102. Data: 2012-11-10 20:18:47
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "jahi" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    >Objętościowo drewno zawsze zajmie więcej miejsca niż węgiel. Musisz mieć
    >szopę,
    > wiatę, dużą wolną ścianę pod okapem, itp.

    Masz jakiś problem? Twoja szopa ściana wiata? Czy ja ci zaglądam co trzymasz
    gdzie u siebie?
    A może też ci się nie podoba że przetwory trzymam w garażu?

    Marek

  • 103. Data: 2012-11-10 20:33:01
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Lucky" <l...@v...pl> napisał w wiadomości
    >Prosze nie pisac 'kotlownia w salonie' - lubie palic w kominku i bede palil
    >dosc czesto. A skoro juz pale w kominku to nie ma sensu rozpalac w piecu

    No i jesteś wróg numer jeden.
    Moi sąsiedzi mają dochód jakieś 15tys/mc. Ona jest prawnikiem. Dom 180m2.
    Spalają rocznie około 6-8mp drewna.
    Praktycznie to nonstop pali się u nich w kominku z tego co widzę. Mają do
    tego specjalną szobę ale aby mieć więcej sezonowanego drewna trzymają
    jeszcze pod ścianą. Pod salon podjeżdżają taczkami z polanami i pojedyncze
    sztuki wnoszone są do środka.
    Stać ich na utrzymanie trzech dobrych samochodów, co roku dwa urlopy jeden
    gdzieś w Polsce i drugi gdzieś za granicą. Mają kocioł na gaz ale bardzo
    lubią palić w kominku. Co sobotę jeżdżą na kort tenisowy, w domu mają
    siłownę a w niej atlas ławeczka, sztangi, drabinki. Drewno kupują w
    metrówkach i za każdym razem on do pomocy z kimś z rodziny rąbie a ona wozi
    do szopy.
    Mieszkałem w Austrii i widziałem jak np. szef oddziału LEGO Austria
    wyjeżdzał
    na rowerze do pracy z teczką na bagażniku. W domu wzdłuż ogrodzenia
    gromadził niebotyczne ilości drewna do kominka które sam rąbał i układał.
    Mogę zdjęcia tego domu pokazać na dowód. Kiedyś w niedzielę wytaszczył
    betoniarkę i dłubał coś przy ogrodzeniu. Innym razem widziałem jak sam
    montował lampy na elewacji gdy mu ekipa docieplała dom. Jego córka w tym
    czasie z gołymi cyckami przez rusztowanie zeszła na dół, wsiadła do
    cabrioleta i pojechała się kąpać na pobliskie jeziorko. Takie zachowanie
    ludzi nawet majętnych nie są na zachodzie niczym dziwnym.A jak to wygląda w
    Polsce? Widać na każdym kroku zaściankowość nawet w wielkim mieście. Jak już
    w krawacie to na rower nie wsiądzie. Wiocha i zazdrość.

    Marek

    Marek

  • 104. Data: 2012-11-10 21:11:41
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    On 10/11/2012 18:29, Kris wrote:
    > Czyli latem CWU z PC.
    > Zima i tak w kotle stałopalnym będziesz palił
    Dokladnie tak.

    > więc więc bez sensu ten kominek podłączony do instalacji CWU/CO
    > Przekombinować chcesz moim zdaniem. Kocioł+ kominek+ PC to koszt łączny pewnie
    wyższy jak porządna PC do grzania chałupy. Popatrz sąsiedni post i pompę Marka
    Dyjora.
    > Kup podobna pompę do tego jakiś najzwyklejszy kominek którym i tak palił będziesz
    tylko początkowo- szybko się to Tobie znudzi)
    Caly koszt kotlowni to moze nieco ponad 15k, kupie za to porzadna pompe
    ciepla? A jesli nawet to jakie beda pozniej koszty ogrzewania domu?

  • 105. Data: 2012-11-10 21:54:52
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

> [...]
    >4 latach
    >-większość za ogrzanie domu gazem płaci ok 4 tys za sezon Ty połowe z Tego

    a ja dąże własnie do tego i wcale nie twierdze ze to nie możliwe. Kominka
    nie mam i mial w obecnym domu nie bede :)

    b.

  • 106. Data: 2012-11-11 00:06:26
    Temat: Re: Od stycznie ni?sze ceny gazu
    Od: Filip <b...@m...pl>

    W dniu 2012-11-06 19:32, 4CX250 pisze:
    > U?ytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Ja tam w radiooo s?ysza?em ?e PGNIG chce sam przeje?? obni?k? a za to nam
    > nie b?dzie fundowa? przez rok/dwa podwy?ek.
    >

    > Marek

    Krzaczysz.

  • 107. Data: 2012-11-11 19:42:44
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > a ja dąże własnie do tego i wcale nie twierdze ze to nie możliwe. Kominka
    > nie mam i mial w obecnym domu nie bede :)

    Ufff. dzięki.
    Ja pierdziule malowałem dzisiaj salon i na koniec się naprerdzieliłem winem,
    Masakra. trzy razy mten tekst opisałem aż się nadawał do przeczytanuia.

    Marek

  • 108. Data: 2012-11-12 09:44:46
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik 4CX250 napisał:

    > polano i mam klimat tropikalny na kilka godzin. Nieraz był z żoną u
    > nas i jak widać pozazdrościli kominka i właśnie kupili wkład i stawiają
    > kominek. A ilez to razy we wrześniu i październiku zdziwieni pytali
    > "Grzejecie? Podłoga ciepła" A to tylko solar.
    >
    > Marek

    To masz spierniczoną podłogówkę. Wyczuwalne ciepło oznacza zbyt wysoką
    temperaturę.

    pzdr.
    rafał

  • 109. Data: 2012-11-12 09:48:38
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@r...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    Użytkownik 4CX250 napisał:

    >To masz spierniczoną podłogówkę.

    Niech ci będzie.

    Marek

  • 110. Data: 2012-11-12 12:02:16
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "rrr" <r...@r...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > To masz spierniczoną podłogówkę. Wyczuwalne ciepło oznacza zbyt wysoką
    > temperaturę.

    tak w skrócie - to nieprawda (w jakims skrajnym przypadku moze i tak).
    Fizyka budynku i przepływu ciepła do przymyslenia.

    b.