  • 11. Data: 2012-04-26 12:46:07
    Temat: Re: Odczyt temperatur na 1wire + przekazniki
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Moze takie rozwiazanie?
    http://www.tomkii.net/tech/pomiary/ASUS.html

    gdzies kiedys juz widzialem to :)

    chętnie zapłace komus za gotowca, niesamowite jest to, ze nie ma takiego
    urządzenia
    gotowego, przeciez z pewnością znalazłoby chętnych.

    pozdrawiam
    AT

  • 12. Data: 2012-04-26 20:11:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 26 kwietnia 2012 12:46:07 UTC+2 użytkownik Amir napisał:

    > chętnie zapłace komus za gotowca, niesamowite jest to, ze nie ma takiego
    > urządzenia
    > gotowego, przeciez z pewnością znalazłoby chętnych.
    Kilku pasjonatów/gadżeciazy może by to kupiło. Większości to jednak do niczego nie
    potrzebne więc wydac 500zł na coś nieprzydatnego to nie kazdy chce

  • 13. Data: 2012-04-27 00:03:26
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > chętnie zapłace komus za gotowca, niesamowite jest to, ze nie ma takiego
    > urządzenia
    > gotowego, przeciez z pewnością znalazłoby chętnych.

    Bo na jaki ch.... to komu? Ogrzewanie ma ogrzewać a nie dostarczać danych.

  • 14. Data: 2012-04-27 09:33:53
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Jackare" <1...@t...com.pl> wrote in message

    > Bo na jaki ch.... to komu? Ogrzewanie ma ogrzewać a nie dostarczać danych.

    Do tych przekaźników co ja mam są ddl-ki do C++ Buildera, Delphi i C#. Cała
    komunikaca jest. Tylko napisać sobie szkielet na timerze i jakąś małą bazkę
    sqlite.

  • 15. Data: 2012-04-27 21:54:32
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Do tych przekaźników co ja mam są ddl-ki do C++ Buildera, Delphi i C#.
    > Cała komunikaca jest. Tylko napisać sobie szkielet na timerze i jakąś małą

    ale po co? Cały czas się o to zapytowuję.

  • 16. Data: 2012-04-28 10:52:41
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    On Fri, 27 Apr 2012 20:54:32 +0100, Jackare <1...@t...com.pl> wrote:

    > ale po co? Cały czas się o to zapytowuję.

    Zeby na podstawie tych danych sterowac ogrzewaniem.
    Samo zbieranie danych jest tanie i banalne w wykonaniu, wiec nawet na
    przyjemnosci mozna sobie zainstalowac.

    Pozdr.
    --
    Radoslaw Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 17. Data: 2012-04-28 15:34:31
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    No co ja poradzę, że się znowu z Jackare zgadzam.
    Jest to potrzebne jak psu piąta noga.

    A tak na marginesie.
    Przed 10 laty zrobiłem system pomiarowy na 1-wire.
    Własne oprogramowanie. Własny hardware.
    Powód był jak zawsze ten sam.
    Presja klientów na redukcję kosztów.
    Tanio, taniej, jeszcze taniej.
    Ze 200 instalacji po całej Polsce.

    1-wire to wyjątkowe g...
    Gdybym wiedział o nim tyle ile wiem dziś nigdy bym w to nie wszedł.
    A wiem dużo.
    Do zastosowań profesjonalnych nie nadaje się zupełnie.
    Nie jest to system różnicowy (jak RS485). Wrażliwość na zakłócenia.
    Działa...nie działa. W zależności od faz księżyca.
    Niska prędkość transmisji.Fatalne ustawienia interface, które (teoretycznie)
    mają zapewniać pracę na dłuższych liniach.
    Dłuższych tzn. do 300m.
    Nieco pomaga izolacja galwaniczna od PC, ale tylko nieco.
    Krótko mówiąc zawracanie głowy i tort z gówna.

  • 18. Data: 2012-04-28 21:02:06
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "RadekNet" <r...@r...com> wrote in message

    > ale po co? Cały czas się o to zapytowuję.

    > Zeby na podstawie tych danych sterowac ogrzewaniem.
    > Samo zbieranie danych jest tanie i banalne w wykonaniu, wiec nawet na
    > przyjemnosci mozna sobie zainstalowac.

    Te PLC co kupiłem sprawują sie bardzo dobrze. i jest to jeden z niewielu
    produktów do których nie mam zastrzeżeń :-)
    Kiedyś usiłowali mnie naciągać na systemy za dziesiątki tysięcy.

  • 19. Data: 2012-04-28 21:08:24
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "zapinio" <z...@g...com> wrote in message

    > Nie jest to system różnicowy (jak RS485). Wrażliwość na zakłócenia.
    > Działa...nie działa. W zależności od faz księżyca.

    Nie aż taki wrażliwy. jak umiejetnie podłączysz to i przy inwerterach
    działa.

    > Dłuższych tzn. do 300m.

    300 ft a nie 300m

    > Nieco pomaga izolacja galwaniczna od PC, ale tylko nieco.
    > Krótko mówiąc zawracanie głowy i tort z gówna.

    U mnie działa na 23 czujnikach DS18B20 i 8 przekaźnikach na DS2408. Bez
    problemu.
    Mam dokładnie ten model:
    http://tanieogrzewanie.istore.pl/pl/inteligentny-dom
    -centrala-alarmowa-plc-pomiar-temperatury-termostaty
    -obsluga-przez-internet-z-pc-i-komorek-z-androidem.h
    tml