  • 21. Data: 2009-10-19 16:13:00
    Temat: Re: Odkurzacz warsztatowy ("przemysłowy")
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Tomasz Finke pisze:
    > Tam nie ma żadnego worka, workiem jest sam metalowy pojemnik, na którym
    > jest zamocowana pokrywa z silnikiem i filtrem powietrza. 30 litrów
    > pojemności to bardzo mało, ja na budowę kupiłem za 200 zł na Allegro
    > używaną starą Rowentę z 80-litrowym zbiornikiem i wielkimi metalowym
    > kołami, a i tak trzeba ją było często opróżniać. Wciągała bez szemrania
    > wszystkie odpady łącznie z pyłem po gładziach i resztkami ocieplenia,
    > zapchany filtr powietrza wystarczyło wytrzepać nad kubłem, niestety
    > mimo moich wysiłków nie zepsuła się i teraz zajmuje mi ćwierć domku
> [...]
    Ha, no ale jak 80L to i filtr większy. W tym maleństwie filterek jest
    trochę mniejszy niż od Syreny ;) więc powierzchnia też mniejsza, łatwiej
    się zapycha. Ale i tak uważam że to jakieś nieporozumienie brak worka,
    chyba że ma ciągnąć tylko gruboziarniste trociny...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 22. Data: 2009-10-19 17:56:43
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    JS wrote:
    > Miałem ten model Karchera i powiem tyle, że przewyższał
    > wszystkie moje dotychczasowe odkurzacze... głośnością.
    > Pozostałe walory użytkowe miał fatalne: niska jakość węża, rur
    > i szczotek, słaba siła ssania, szybkie zatykanie filtra - mimo
    > sporej objętości "baniaka" przy odkurzaniu na budowie za chwilę
    > tracił ssanie. Nadawał się dobrze do wiórów drewnianych i
    > śmieci a pył z posadzek i gipsu go wykańczał. Jacek

    Dziękuję za "pozbawienie złudzeń" i wyprowadzenie z
    błędu. Wniosek taki, że i Karcher lipę może wstawić.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat oraz ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej. Albert

  • 23. Data: 2009-10-19 19:01:58
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Potwierdzam.
    Mam model niżej - chyba Karcher 2004.
    1400W... słaby... ciągnie jako tako tylko przy nowym worku i nowym filtrze.
    Do sadzy, pyłu, kurzu, popiołu... nie nadaje się... momentalnie się zapycha
    i traci moc. Jedyne pocieszenie że kosztował 199zł w Leroy Merlin...
    czy jakoś podobnie... wody nie próbowałem wciągać, aż taki ryzykantem nie jestem
    ;)
    ... mimo że teoretycznie jest do tego przystosowany.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 24. Data: 2009-10-19 19:30:21
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 19:56:43 +0200, Maciej 'AbrahaM' Piotrowski
    napisał(a):

    > Dziękuję za "pozbawienie złudzeń" i wyprowadzenie z
    > błędu. Wniosek taki, że i Karcher lipę może wstawić.

    Jak każda firma mają tańsze i droższe produkty, a więc gorsze i lepsze.
    Ja jeśli będę kupował odkurzacz przyjrzę się firmie PROFI:
    http://www.profieurope.eu/
    Wyglądają bardzo porządnie a przy tym ceny są więcej niż przystępne.

    --
    best regards,
    scream

  • 25. Data: 2009-10-19 21:20:08
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
> [...]
    > jestem ;)
    > ... mimo że teoretycznie jest do tego przystosowany.

    Mam taki sam.
    potwierdzam - zapycha się przy pyle :(
    trzeba często trzepać worek - wada: może sie rozerwać, a wtedy zostaje
    dmuchanie filtra :(

    pozdr
    p.

  • 26. Data: 2009-10-20 21:38:59
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    To dokąd mam podjechać z sześciopakiem ?
    :-)
    JaC

    -----

    > Obecnie stoi od roku w magazynie i go nie używam, jak jesteś z Warszawy i masz chęć
    to za szećiopak chętnie sie pozbęde mebla.

  • 27. Data: 2009-10-20 23:07:52
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jarek P. pisze:

    > A w czym ten matrix jest taki super? Widzę (na allegro), że z ceną,
    > ale może jeszcze jakieś plusy są?
    Nie wiem czy to ten Matrix, ale któryś miał wibrator
    (wstrząsowo-wibracyjne samo-oczyszczanie-otrzepywanie filtra, przy
    okazji powodujące większe kompaktowanie śmieci w kuble, świetna sprawa)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 28. Data: 2009-10-21 05:42:19
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

> [...]
    > się zapycha. Ale i tak uważam że to jakieś nieporozumienie brak worka,
    > chyba że ma ciągnąć tylko gruboziarniste trociny...

    Dlaczego nieporozumienie ? brak worka - przecież tak samo maja
    profesjonalne odkurzacze przemysłowe np. Hilti, Karcher, Bosch

    --
    Krzysiek M.

  • 29. Data: 2009-10-21 05:47:54
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > A wciagnie pył gipsowy po szlifowaniu scian?
    > BTW tyle, ile ludzie klną na odkurzacze "normalnego producenta" Makita, to tylko
    różne fora budowlane wiedzą.....
    > JaC

    A może to wina nieumiejętnego użytkowania ? np. Hilti ma inny filtr do
    pyłu gipsowego niż do pozostałego = wg instrukcji użycie odkurzacza, z
    normalnym filtrem do zbierania pyłu gipsowego grozi uszkodzeniem odkurzacza.

    --
    Krzysiek M.

  • 30. Data: 2009-10-21 07:06:23
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Krzysiek M. pisze:

    > Dlaczego nieporozumienie ? brak worka - przecież tak samo maja
    > profesjonalne odkurzacze przemysłowe np. Hilti, Karcher, Bosch
    No tak, ale one mają wibrator (otrząsacz filtru), zbiornik 120L i filtr
    innego typu (tzn nie przeszkadza w nich, że trochę kurzu jednak
    wypuszczą przez silnik), a to tutaj co rozważamy to raczej bym określił
    jako zwykły odkurzacz "hotelowy" (znaczy zwykły tyle że większy)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173