  • 1. Data: 2012-04-02 12:07:00
    Temat: Odpowietrzenie pionów kanalizacyjnych
    Od: "jurekk" <j...@g...pl>

    Czy każdy pion kanalizacyjny musi byc odpowietrzony, czyli posiadać
    wyprowadzenie ponad połać dachu?
    W planie mojego domu są trzy takie piony kanalizacyjne. Zastanawiam się, czy
    nie można ich zebrać w jedną rurę i zrobić jedną dziurę w dachu zamiast
    trzech?
    Co o tym sądzicie?

  • 2. Data: 2012-04-02 13:45:51
    Temat: Re: Odpowietrzenie pion?w kanalizacyjnych
    Od: Einstein <e...@g...pl>

    W dniu 2012-04-02 12:07, jurekk pisze:
    > Czy ka?dy pion kanalizacyjny musi byc odpowietrzony, czyli posiada?
    > wyprowadzenie ponad po?a? dachu?
    > W planie mojego domu s? trzy takie piony kanalizacyjne. Zastanawiam si?, czy
    > nie mo?na ich zebra? w jedn? rur? i zrobi? jedn? dziur? w dachu zamiast
    > trzech?
    > Co o tym s?dzicie?

    Witaj
    Może jakiś rysunek poglądowy mógłbyś przedstawić
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-04-02 16:38:24
    Temat: Re: Odpowietrzenie pionów kanalizacyjnych
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "jurekk" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W planie mojego domu są trzy takie piony kanalizacyjne. Zastanawiam się,
    > czy nie można ich zebrać w jedną rurę i zrobić jedną dziurę w dachu

    da sie wszystko, natomiast przepisy nakazują by każdy pion był odpowietrzony
    indywidualnie i pełną średnicą

  • 4. Data: 2012-04-02 17:58:29
    Od: Andrzej S <a...@g...com>

    W dniu 2012-04-02 16:38, Jackare pisze:

    > da sie wszystko, natomiast przepisy nakazują by każdy pion był
    > odpowietrzony indywidualnie i pełną średnicą

    Ciekawe co lezy u podstaw. Mam piony spiete, odpowietrzenie
    na dach rurka fi=50 i wszystko wydaje sie dzialac jak nalezy.

    Za to jak nie bylo odpowietrzenia - wyloty rur byly zatkane
    szmatami - na podwórku jechalo szambem.

    pozdr
    --
    A S

  • 5. Data: 2012-04-02 18:10:55
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    > da sie wszystko, natomiast przepisy nakazują by każdy pion był
    > odpowietrzony indywidualnie i pełną średnicą

    masz przepis taki? bo chetnie bym zrobił u siebie takie wspólne
    odpowietrzenie, moge dac wiekszą srednice, tu nie ma problemu.

    b.

  • 6. Data: 2012-04-02 18:38:28
    Od: " " <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jurekk <j...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    czy
    > nie można ich zebrać w jedną rurę i zrobić jedną dziurę w dachu zamiast

    możesz spiąć w jedną rurę i odpowietrzyć
    zasada polega na tym samym jak wylewanie wody z butelki PET jak zrobisz
    dziurę w dnie tej butelki i odwrócisz zeby wylewać wodą normalne ze ta
    dziurka bedzie odpowietrzeniem i łatwiej bedzie woda wypływać ponieważ nie
    bedzie podciśnienia
    to odpowietrzenie jest ważne w pionach kilku pięter ponieważ kiedy woda spada
    z dużej wysokości w bloku czy wiezowcu może powodować zasysanie wody z
    syfonów co jest normalne kiedy woda spada całym przekrojem tworzy powyżej
    podciśnienie i w taki sposób zasysa wodę z syfonów dlatego robi się
    odpowietrzenie
    jak masz niskie piony to zepnij je w jedną rurę i zrób jedno wyjście ponad
    dach
    jak masz dom parterowy to odpowietrzenia nie trzeba robić wcale bo woda nie
    spada w pionie poza tym jak są duże przekroje rur odpływowych to jeszcze
    lepiej bo wtedy woda spływająca nie wypełnia całego przekroju
    odpowietrzenie to coś takiego jak nalewasz wódeczkę do kielonków z butelki
    leci łatwiej jak jest odpowietrzenie kiedy wypływa całym przekrojem a
    trudniej jak nie ma odpowietrzenia

  • 7. Data: 2012-04-03 08:42:58
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > jak masz dom parterowy to odpowietrzenia nie trzeba robić wcale bo woda
    > nie
    > spada w pionie

    ale jeszcze trzeba wentylować szambo, oczyszczalnię, czy też kanalizację z
    ulicy, kominek na dachu pełni właśnie taką funkcję, wszystkie smrodki
    wyprowadza ponad dach, gdyby chodziło tylko o niezasysanie, to wystarczyły
    by zawory napowietrzające

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2012-04-03 08:48:40
    Od: Macios <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-04-02 16:38, Jackare pisze:
    > Użytkownik "jurekk" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > da sie wszystko, natomiast przepisy nakazują by każdy pion był
    > odpowietrzony indywidualnie i pełną średnicą

    Ja swego czasu (za 2 lata temu) wyczytałem, że może być połową przekroju.

    --
    Macios
    Kiełczów

  • 9. Data: 2012-04-03 09:54:43
    Od: " " <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > ulicy, kominek na dachu pełni właśnie taką funkcję, wszystkie smrodki
    > wyprowadza ponad dach, gdyby chodziło tylko o niezasysanie, to wystarczyły

    wentylowanie szamba nie jest realizowane przez odpowietrzenie pionu
    odpowietrzenie pionu jest po to zeby nie waliło w mieszkaniu kiedy podczas
    długiego nieuzywania zlewu z syfonu woda wyparuje wówczas smród nie dostaje
    się do mieszkania lecz jest wywiewane władnie ospowietrzeniem i wentylacją
    samo szambo nie wymaga wentylacji poza tym pewnie szambo ma swoją wentylację
    a jak nie wentylację to otwory które wentylację przez kominek eliminują
    zobacz ze w miescie włazy kanalizacji mają otwory więc wentylację własną

  • 10. Data: 2012-04-03 09:58:56
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
    >

    > masz przepis taki? bo chetnie bym zrobił u siebie takie wspólne
    > odpowietrzenie, moge dac wiekszą srednice, tu nie ma problemu.

    rozporządzenie ministra infrastruktury w sprawie warunków jakim powinny
    odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
    Artykuł sobie znajdziesz