  • 271. Data: 2021-01-07 10:26:26
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Nie, nie mam. Niemniej dziękuję za troskę. Ludzie od tysiącleci bez
    > problemu znoszą drobne wahania temperatury. To poniekąd smutne, że ta
    > cecha zanika w tak zastraszającym tempie, że człowiek posądzany jest o
    > jakąś patologię tylko dlatego, że potrafi żyć w warunkach innych, niż
    > laboratoryjne 23 stopnie ustawione na ściennym termostacie.

    Gdybyś napisał, że Ci komfortowo w 19, no 18 stopniach, to jeszcze
    mógłbym uwierzyć (choć z trudem). Ale nijak dla nikogo nie będzie
    komfortowe 10 czy 12 stopni w domu, czegokolwiek byś nam tu nie próbował
    wmówić.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 272. Data: 2021-01-07 10:28:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-07 o 09:16, Kżyho pisze:

    > Na własnym przykładzie - potwierdzam. Instalacja mieszana jest
    > kiepska, bo potem wiecznie problem ze sterowaniem tym. Albo grzejniki
    > grzeją za słabo, albo podłogówka za mocno i tym podobne kwiatki.
    >
    > Pzdr

    Instalacja mieszana nie jest kiepska tylko z reguły jest spierdolona, bo
    pseudofachowcy robią grzejniki i podłogówki na jednym obiegu.

    Jak instalacja jest zrobiona tak jak trzeba tzn. jest sprzęgło, są
    oddzielne pompy na obiegi i mieszacz do podłogówki ze sterownikiem
    pogodowym to hula to tak jak trzeba.

    Niestety wadą takiego rozwiązania jest dużo wyższy koszt budowy
    instalacji. Taka mieszana instalacja ma sens tylko wtedy, kiedy nie
    chcemy ogrzewać całego domu, a na weekend zjeżdża się rodzinka np
    studiujące dzieciaki. Wtedy grzejniki szybko podgrzeją pokoje tuż przed
    ich przyjazdem lub po przyjeździe. Dzięki temu można trochę zaoszczędzić
    kasy na ogrzewaniu w tygodniu, kiedy pokoje są puste.

    Ale jeżeli cały dom jest zamieszkały i codziennie użytkowane są
    wszystkie pokoje to takie wyłączanie ogrzewania kompletnie nic nie daje
    i wtedy podłogówka w całym domu jest dużo lepszym i przede wszystkim
    tańszym rozwiązaniem.

  • 273. Data: 2021-01-07 10:33:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-06 o 22:05, ąćęłńóśźż pisze:

    > Wręcz odwrotnie, chciałbym włączyć bąbelki i pracować ;-)

    Teraz toś wymyślił. Wcześniej nie stawiałeś warunków, że muszą być
    bąbelki :)

    Swoją drogą bardzo zły pomysł jest "pracować" w chwili odpoczynku czy
    relaksu.

    Świadczy to tylko o tym, że nie umiesz odpoczywać i jest to bardzo zła
    oznaka, która kończy się wypaleniem zawodowym, depresją i zawałem.

  • 274. Data: 2021-01-07 10:42:36
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 07.01.2021 o 10:28, Uzytkownik pisze:
> [...]
    >
    > Jak instalacja jest zrobiona tak jak trzeba tzn. jest sprzęgło, są
    > oddzielne pompy na obiegi i mieszacz do podłogówki ze sterownikiem

    No to pewnie ta moja jest w takim razie z gatunku tych "spierdolonych",
    bo u mnie jest jeden obwód, pompa w kotle i tyle.
    Gałąź idąca na podłogówkę ma ograniczenie temperatury takim
    termostatycznym pokrętłem jak przy grzejnikach z kapilarą na rurce. Poza
    tym jeszcze tylko rozdzielacze (jeden na piętrze do kaloryferów i jeden
    na parterze dla obwodów podłogówki) i tyle.
    Powiem szczerze - prostota tego układu jest moim zdaniem plusem. Mimo
    wszystko nie do końca widzę sens ładowania nie wiadomo ilu pomp, jakiś
    mieszaczy itp., bo jak widać da się w miarę normalnie żyć na takiej
    prostej instalacji. Taką zastałem, taką mam.
    Jedynie kocioł zmieniłem, bo pierwotnie był elektryczny, a zrobiłem
    gazowy kondensacyjny.

> [...]
    > wszystkie pokoje to takie wyłączanie ogrzewania kompletnie nic nie daje
    > i wtedy podłogówka w całym domu jest dużo lepszym i przede wszystkim

    Bardzo chętnie miałbym w całym domu podłogówkę, ale w tej chwili jest to
    już dosyć utrudnione. 3 pomieszczenia mają jeszcze posadzkę, nazwijmy
    to, tymczasową, więc tam od biedy dałoby się to jeszcze zmienić. Ale
    pozostałe już posadzka wylana, więc zmiana tego na podłogówkę wydaje się
    być mocno skomplikowana...

    BTW. w pomieszczeniach z tą "tymczasową posadzką" mam grzejniki. Fachman
    ostatnio, jak pytałem o przerobienie na podłogówkę, zasugerował że bez
    większych kombinacji można wykorzystać te rurki zasilające grzejnik co
    są, tylko na ścianie dają wtedy takie termostatyczne pokrętło właśnie do
    sterowania temperaturą podłogi, a resztę już normalnie pętle podłogówki
    podpinają pod to, co dotychczas szło do kaloryferów. Ma to faktycznie
    sens przy mojej instalacji?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 275. Data: 2021-01-07 10:42:39
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-06 o 20:38 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Równie dobrze mógłbym się przywalić, i przez 4 wątki klepać, że to
    > właśnie On nie ma tolerancji i się uwstecznił ewolucyjnie - idzie
    > ocieplenie klimatu a jemu 35 st. doskwiera i chowa się w jaskini.

    Podczepię się pod ten wątek, gdyż to druga najbardziej interesująca
    rzecz, którą zdarzyło mi się przeczytać na tej grupie (zaraz po opisach
    przyklejania kamyczków przed domem jakimś poxipolem, aby nie daj boże
    się nie ruszyły ze swojego Jedynie Dozwolonego miejsca).

    Rozumiem, że to całe ustawianie 23.0 st. na domowym termostacie (z
    dokładnością do pół stopnia) to tak naprawdę trening organizmu, coby być
    gotowym kiedy przyjdzie Wielkie Ocieplenie? Bardzo sprytne, sam nigdy
    nie pomyślałbym o tym. Swoją drogą, idąc tym tropem - czy w kontekście
    nadchodzących upałów, susz i klęsk wszelakich, życie w jaskini nie
    jest najlepszym możliwym rozwiązaniem? Nie wiadomo, co jutro będzie -
    może nawet zapaść światowa. Wówczas poleganie na warczącym, elektrycznym
    klimatyzatorze to takie sobie rozwiązanie.

    Powyższe jest oczywiście złośliwą zaczepką, ale tak poważniej mówiąc to
    z tym globalnym ociepleniem nie jest tak prosto. Nie podważam
    oczywiście jego istnienia, ale póki co u mnie wygląda tak:

    https://imgpile.com/images/7RMJdW.jpg
    https://imgpile.com/images/7RMPrP.jpg
    https://imgpile.com/images/7RMYv1.jpg
    https://imgpile.com/images/7RMsUL.jpg
    https://imgpile.com/images/7RMcix.jpg

    > Albo, że jest rozrzutny i nie dba o swoje stawy i na starość będę go
    > musiał leczyć ze swoich podatków. Zdrowie to najlepsza inwestycja na
    > starość.

    Z ostatnim zdaniem można się tylko zgodzić. Pierwsze to jakaś fantazja.
    Ludzki organizm potrzebuje bodźców, emulacji, ruchu i wysiłku.
    Siedzenie w gaciach przed komputerem kilkanaście godzin dziennie - a z
    twoich opisów wynika, że tak właśnie żyjesz - nie brzmi jak dobra
    inwestycja w zdrowie. Nie da się oszukać milionów lat ewolucji jednym
    termostatem za 50 zł.

    Mateusz

  • 276. Data: 2021-01-07 10:46:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > https://www.doz.pl/zdrowie/h10800-Czucie_ciepla_i_zi
    mna
    [...]
    > Czucie zimna i ciepła ma miejsce tylko wtedy, gdy zmiana temperatury
    > dotyczy samych receptorów i występuje dostatecznie szybko.
    [...]
    > Wychodzi na to, że masz zaburzoną impulsację od receptorów jak nie
    > czujesz zmiany temp. rzędu 0,5 st. :-)

    Dziedziczę ją w genach po żabie, którą w znanym eksperymencie da się
    ugotować żywcem w garnku, o ile woda będzie podgrzewana dostatecznie
    wolno. Płaz wrzucony do gorącej wody wyskakuje natychmiast. O tym już
    pisałem wcześniej.

    [...]
    > Powyższy przykład dotyczy co prawda czego innego (jak temp. w ciągu
    > dwóch min. spadnie o 0,5 st to poczuję to jako zimno, "wieje po
    > nogach" - przy nagłym przeciągu) ale ukazuje niesamowitą wręcz
    > rozdzielczość tych receptorów.

    Wszystkie receptory tak mają. Siatkówka oka również -- dostrzega tylko
    zmiany, gdy coś się porusza. Tym czymś mogą być również ruchy gałki
    ocznej. Ssaki wypracowały sobie system mikroruchów oka, w związku z
    czym dostrzegają również nieruchome przedmioty w całym polu widzenia.
    Mózg robi "syntezę rzeczywistości", eliminuje te ruchy i maluje sobie
    obraz otoczenia. Ptaki tego nie mają. Sowie siedzącej nieruchomo na
    gałęzi łatwo dostrzec poruszającą się mysz, nie musi do tego celu
    angażować dużych zasobów CPU. Poza tą myszą nie widzi niczego. Za to
    gołąb, gdy łazi po ziemi i szuka czegoś do zjedzenia, wymachuje całą
    głową.

    Jarek

    --
    Stirlitz szedł nocą przez las. Nagle zobaczył na drzewie parę świecących
    oczu.

  • 277. Data: 2021-01-07 10:47:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-01-07 o 09:13, ąćęłńóśźż pisze:

    > Co do dwutlenku węgla zdania są podzielone.

    No wiesz, wszystko przez ekofaszystów.

    Niestety nie rozumieją oni tego, że dwutlenek węgla jest niezbędny do
    życia zielonych roślin. One dzięki dwutlenkowi węgla i fotosyntezie mają
    pokarm. Ekofaszyści nie rozumieją, że zwiększona ilość dwutlenku węgla
    powoduje przyrost flory roślinnej. Ekosystem po prostu sam się reguluje
    i niweluje nadmiar określonych składników.

    Najważniejsze, żeby człowiek nie zaczynał się bawić w Boga i sterować
    tym ekosystemem, bo wtedy zaczynają się problemy. Wszystko przez to, że
    człowiek nie umie jeszcze dostrzegać wszystkich zależności pomiędzy
    ziemią, atmosferą, fauną i florą. Przeważnie zaczyna ratować jeden
    gatunek, kosztem kilku innych gatunków.

  • 278. Data: 2021-01-07 10:48:31
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-01-07 o 10:26 +0100, Kżyho napisał:

> [...]
    > mógłbym uwierzyć (choć z trudem). Ale nijak dla nikogo nie będzie
    > komfortowe 10 czy 12 stopni w domu, czegokolwiek byś nam tu nie

    Kwestia definicji komfortu. Jeśli chodzi o siedzenie cały dzień, to
    10-12 st. jest takie sobie - chyba że w rękawiczkach i dwóch swetrach.
    Jeśli natomiast chodzi o kilkanaście minut rano, przed napaleniem, to
    jest to zupełnie znośna temperatura. Niekomfortowe byłoby budzenie się
    w pięciu stopniach i rozkuwanie wody by zrobić kawę.

    Mateusz

  • 279. Data: 2021-01-07 10:56:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 10:42 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > https://imgpile.com/images/7RMJdW.jpg
    > https://imgpile.com/images/7RMPrP.jpg
    > https://imgpile.com/images/7RMYv1.jpg
    > https://imgpile.com/images/7RMsUL.jpg
    > https://imgpile.com/images/7RMcix.jpg

    Piękne miejsce!

> [...]
    > twoich opisów wynika, że tak właśnie żyjesz - nie brzmi jak dobra
    > inwestycja w zdrowie. Nie da się oszukać milionów lat ewolucji jednym

    Na szczęście też mieszkam koło lasu i mam zgraną ekipę do łażenia. Np.
    wczoraj po obiedzie zrobiliśmy 15km w miłym towarzystwie.
    Co do komputera, no cóż, z czegoś trzeba żyć. Robota jak każda inna,
    przynajmniej na łeb nie pada.
    Na szczęście nie muszę tak siedzieć codziennie i nie zawsze "naście"
    godzin.
    Co do zdrowia - robię obowiązkowe przerwy, przed domem nie mam jak Ty -
    ale mieszkam na wsi, za płotem mam łąkę i las, mam gdzie wyjść i na czym
    oczy zawiesić.
    Daję radę, dzięki za troskę.

    TG

  • 280. Data: 2021-01-07 11:06:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 7 Jan 2021 09:48:18 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > Napisałeś się w tym wątku i póki co nie przedstawiłeś ani jednego
    > argumentu, a piszesz głupoty, na które zwróciło ci już uwagę kilka
    > osób.

    Potrzebujesz argumentu na to, że podgrzewanie większej ilości wody w
    tym samym czasie potrzebuje więcej energii?
    Między słowami to ja tylko o tym i o niczym więcej. Ale trzeba umieć
    czytać.

    > Nie wspominając już, że deklarowałeś zakończyć dyskusję, a dalej
    > "robisz
    > z gęby cholewę".

    Oj ja niedobry, oj oj.

    --