  • 11. Data: 2011-01-23 09:43:12
    Temat: Re: Ogrzewanie kotlowni
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Nie no, myslalem ze mowa o jakims weglowcu :)
    > A jezeli mowa o gazowym.. to po co wlasciwie tam ogrzewanie?
    > Zrozumialbym gdyby to bylo wlasnie weglowe czy inne ktore trzeba
    > obslugiwac i bywac w tej kotlowni czesto. Ale jak sie tam praktycznie
    > nie bedzie zagladalo, a sciana przylega z jednej strony do domu to tam
    > przeciez stale bedzie te 10-12 stC :)

    U mnie kotlownia to pralnia, suszarnia i skladzik (odkurzacz, mopy, proszki do
    prania, plyny do podlóg itp). Normalne pomieszczenie gospodarcze. Ogrzewania nie
    mam jedynie w "piwniczce" pod schodami, w której mamy spizarnie. I to jest super
    rozwiazanie :)

    --
    Bartek

  • 12. Data: 2011-01-23 10:21:21
    Temat: Re: Ogrzewanie kotłowni
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-23 10:25, Tomek pisze:

    > Taaa, rurka ci nagrzeje. Zwł. przy
    > ogrzewaniu niskotemperaturowym.

    Nagrzeje. Zapewniam cię, że na małą kotłownię wystarczy.

    M.

  • 13. Data: 2011-01-23 14:16:26
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "rick207" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Pomieszczenie gospodarcze ma ca 2x2 m. Będzie tam piec kondensacyjny.
    > Pomieszczenie sąsiaduje z nieogrzewanym garażem. Czy dawać tam ogrzewanie,
    > czy może sam piec dogrzeje te pomieszczenie?
    > Pozdrawiam.
    >
    > Rick

    Kocioł gazowy z zamkniętą komorą praktycznie nie emituje ciepła i tego
    pomieszczenia sam z siebie nie ogrzeje. Jeżeli chcesz mieć ciepło musisz
    zrobić jakieś ogrzewanie.

  • 14. Data: 2011-01-23 14:24:45
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Tomek" <s...@o...pl> wrote in message news:ihgs6m$f2o$1@news.onet.pl...

    > Taaa, rurka ci nagrzeje. Zwł. przy
    > ogrzewaniu niskotemperaturowym.
    Ja mam w kotłolwni kaloryfer odkręcony na max, a właściwie ze zdjętym
    zaworem. Czym cieplejsze zasysane powietrze tym wyższa sprawność kotła

  • 15. Data: 2011-01-23 16:02:02
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-23 15:24, kiki pisze:

    > "Tomek" <s...@o...pl> wrote in message

    > Ja mam w kotłolwni kaloryfer odkręcony na max, a właściwie ze zdjętym
    > zaworem. Czym cieplejsze zasysane powietrze tym wyższa sprawność kotła

    Hmm. Czy ja dobrze rozumiem - ogrzewasz powietrze, wyrzucasz je na
    zewnątrz ze spalinami i uważasz to za podwyższenie sprawności?

    Ile wat ma grzejnik i o ile wat zwiększasz sprawność kotła?

    M.

  • 16. Data: 2011-01-23 19:18:50
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    niektorzy zasuwali na fizyke pod górkę i przez zaspy, zupelnie tak jak ja:)

  • 17. Data: 2011-01-23 20:20:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Taaa, rurka ci nagrzeje. Zwł. przy
    > ogrzewaniu niskotemperaturowym.

    Na kotlowniane potrzeby jakos nagrzewa.
    Na przeciw mam drugie pomieszczenie bez grzejnika - spizarnie, ze stosunkowo
    mala sciana przez kuchnie. Tam na wszelki wypadek jest czujnik temp. i
    najnizsza temp. jaka zarejestrowalem to bodaj 6C. W kotlowni relatywnie nie
    bedzie mniej a dzieki nieizolowanym rurkom i nawet niskotemperaturowemu
    ogrzewaniu zawsze cieplej. Gosci tam nie przyjmuje, wiec te kilkanascie C w
    zupelnosci mi wystarcza.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2011-01-23 20:23:12
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Tomek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura.
    > Bez sensu grzac kazde pomieszczenie gospodarcze przylegle do pomieszczen
    > mieszkalnych. Grzac trzeba tylko tam gdzie to jest potrzebne. A jak jakies
    > pomieszczenie wyziebia to sie odizolowac od niego.

    Dodam jeszcze, ze takie pomieszczenie to samo w sobie izolator, bufor ciepla
    ktory oddaje na zewnatrz mniej dzieki nizszej temp. nie dopuszczajac przy
    tym do wyziebiania pomieszczen ogrzewanych. To taki styropian tylko ze
    grubszy dzieki czemu mozna do niego wchodzic.

    Pozdro.. TK