    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ogrzewanie nadmuchowe zamiast klasycznego
    Date: Sun, 21 Jan 2018 10:46:16 +0100

    > Ale, ale - zapędziłem sie - u nas budynek energooszczędny? Małe szanse...

    teoretyzuje:
    Dasz radę (sprawdzałem) nagrzać mieszkanie "farelką". silnik nadmuchowy
    2.5wata, więc nie dużo, spoko dasz radę. tylko że źródło ciepła w
    farelce ma bardzo wysoką temperaturę. więc aby rozprowadzić skutecznie
    ciepło (entalpie?), musisz miec albo wysoko temperaturowe źródło ciepła,
    albo duuuuuży przepływ powietrza. Więc już na tym etapie nie widzę gdzie
    taki wynalazek miałby być oszczędny, lepszy od klasycznego ogrzewania
    podłogowego/kaloryferowego. chyba zeby jakieś stropy zrobić z otwartymi
    przestrzeniami i tam wiać ciepłym powietrzem.
    ToMasz