  • Data: 2020-10-23 08:15:35
    Temat: Re: Ogrzewanie w Hiszpanii
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.10.2020 o 11:53, Kadar Oszmiański pisze:

    > To już nie będzie po jednym.
    > Z tym prądem to jeszcze nie rozgryzłem. Pełno tu dostawców a każdy jakoś
    > inaczej to liczy. Ostatnio znajomi pokazywali mi faktóry i tam cena za
    > kWh było 0,19EUR przez cały dzień. Ja płacę jakieś horrendalne stawki.

    to zmieniaj dostawcę!! może mają jakąś porównywarkę cen online, typu
    https://www.comparethemarket.com/energy/ w UK - takich porównywarek w UK
    jest wiele i mimo że pokazują dane dla idiotów (musisz wklikać się żeby
    poznać cenę kWh, przy porównaniu po prostu napisze Ci 'zaoszczędzisz xxx
    GBP'
    Ja zaraz po zakupie domu musiałem zmienić dostawcę - dzięki samej
    zmianie rachunki spadły o 15% (bo akurat poprzedni właściciel miał u
    najdroższego dostawcy i do tego licznik prepaid)
    Musisz się tylko zorientować jak budowana jest kwota na rachunku - w
    Polsce to kilka składowych (jakieś przesyłowe stałe, zmienne czy coś), w
    UK dwie (dzienna opłata plus stawka za kWh). Do tego trzeba sprawdzić
    czy nie mają zmiennej stawki (u nas firmy oferują troszkę taniej
    variable rate, ale codziennie mogą zmieniać stawkę, przez co tak
    naprawdę nie wiesz kiedy zaczynasz płacić więcej) i czy nie mają opłaty
    za opuszczenie sieci (tutaj czasem są)

    Lukasz