  • Data: 2019-08-14 09:57:03
    Temat: Re: Ogrzewanie - w co zainwestować
    Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 24 kwietnia 2019 17:44:45 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Cześć
    > Rodzice mieszkają w blizniaku - powierzchnia około 120m plus piwnica z
    > garażem. Dom z lat 70-tych wiec zwykły prostopadłoscian bez udziwnien. :)
    > Maja centralne ogrzewania z piecem na wegiel.
    >
    > Ale ze sa coraz starsi i coraz ciezej nosic wegiel etc. to chcieliby
    > zainwestować w zmiane systemu ogrzewania na coś co byłoby względnie
    > bezobsługowe.
    >
    > Moga zainwestowac +-60kpln
    >
    > Pierwszy pomysł to ocieplenie domu i piec na gaz.
    >
    > Jakimi alternatywami powinni się zainteresować? W która strone pójsc?

> [...]

    Na swoim przykładzie powiem rodziców,
    porządne ocieplenie domu spowodowało oszczedności zuzycia energii o ponad połowę,
    jednak osobiście dopilnowąć musiałem ociepleń, dokładnie pod parapety i okna i
    strychu, z 10T do 5T zeszło, 15cm styro poszło dosłownie wszędzie, nie został zadnen
    mostek termiczny, dom ma ok 400m2. Całośc jest ogrzewana. była tylko podwójna cegła,
    strych zwykły monolityczny strop.

    Jak masz gaz to bierz gaz, bo wystarczy przeliczyć zapotrzebowanie na opał policzyć
    koszta energii z 1m3 gazu masz ok 11kWh, z 1kg węgla ok 4,5kWh biorąc pod uwagę
    sprawność kotła niewielką, (węgiel o dużej kaloryczności), to ci wyjdzie ze płacąc ok
    1000zł koszt gazu jest niemal identyczny na dziś dzień.

    Natomiast podstawa to dobre ocieplenie skupić się trzeba na tym.