  • 51. Data: 2010-09-23 15:43:39
    Temat: Re: Ogrzewanie za pomocą kominka
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 22 Sep 2010 12:25:18 -0700 (PDT), /// Kaszpir /// napisał(a):

    > Po prostu nie chciałbym aby kominek słuzył by jako ozdoba a jak byłby
    > używany to mógłby ogrzać w tym czasie dom ...
    > A w razie awarii prądu przecież nie działała by tylko "dmuchawa" i
    > dystrybucja ciepłego powietrza po pokojach , ale w salonie było by
    > cieplo ;)

    Da się zrobić, tylko wtedy, przy awarii musisz jakoś wymusoić ruch
    poiwtrza. W moim hangarze ja to robię za pomoca zwykłego wentylatora...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 52. Data: 2010-09-23 16:59:29
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba po prostu będę palił ekogroszkiem lub jak będę chciał "zaoszczedzić"
    > to miałem '

    Czy kocioł retortowy, który planujesz kupić ma możliwość palenia miałem ?Bo
    nie każdy kocioł z podajnikiem sobie poradzi z miałem.

  • 53. Data: 2010-09-23 17:12:14
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> napisał
    w wiadomości news:i7dtcr$alt$1@inews.gazeta.pl...

    > System inteligentnego domu sie klania ;)

    Nie, tutaj raczej się kłania podstawowa wiedza o użytkowaniu kotłów
    retortowych.
    Ot prosta sprawa. Nie wygaszając kotła retortowego rozpalam w kotle
    sprzęgniętym z tym kotłem retortowym. Kocioł zasypowy oddaje ciepło, a
    kocioł retortowy sam się wyłącza i pracuje na podtrzymaniu, dbając o to,
    żeby nie wygasł i żeby temperatura wody CO nie spadła poniżej zadanej
    wartości. W chwili, kiedy kocioł zasypowy wygaśnie, a temperatura wody CO
    spadnie to kocioł retortowy znów podejmuje pracę samoczynnie. Nie trzeba tu
    żadnej, dodatkowej elektroniki, a już napewno nic co ma związek z
    "inteligentnym domem" :D

    > O tym nie pomyslalem :( I wogole ludzie o tym nie pisza w sieci a to
    > faktycznie moze byc jak mowisz. W koncu nawet samochodowa instalacje
    > wentylacyjna sie odgrzybia, a w domu jest to wielokrotnie wieksze ...

    Te także się odgrzybia i czyści tyle, że ludzie nie zdają sobie z tego
    sprawy, ze należy to robić i że generuje to dodatkowe koszty.

    > Tylko, ze to samo (no, prawie to samo, bo dziala caly czas) tyczy sie
    > wentylacji mechanicznej z rekuperatorem, a ja jednak wszedzie polecaja. Co
    > o tym myslisz? Bo idea rekuperacji bardzo mi sie podoba i chce ten system
    > zastosowac w domu.
    > I jeszcze taka mysl z tym zwiazana - majac kominek w salonie bez
    > rozprowadzenia cieplego powietrza a majac wentylacje mechaniczna z
    > rekuperatorem w koncu sie to cieplo z salonu jakos odzyskuje, prawda? Wiec
    > kanaly kominkowe potrzebne nie sa.

    Rekuperacja i wentylacja mechaniczna wymaga okresowego czyszczenia i wymiany
    filtrów.

    > Druga strona medalu jest taka, ze np. moi rodzcie w tegie mrozy grzeja dom
    > do kilkunastu stopni, a w jednym pokoju maja piec kominkowy, gdzie pala
    > drewnem do uzyskania temperatury wlasciwej. I to sa oszczednosci - nie
    > grzejesz wody, ktora sie chlodzi w scianach itd tylko bezposrednio jedno
    > pomieszczenie. Ale to moze przesc u dwojki starszych ludzi a nie w
    > normalnej rodzinie.

    Nie zupełnie. Piece kominkowe mogą wspomagać system grzewczy. Ale opłaca się
    ich używać i w nich palić, kiedy przynosi to naprawdę wymierne korzyści. Dla
    przykładu masz kocioł gazowy i sporą ilość taniego drewna. Kocioł gazowy
    pracuje sobie na okrągło, a Ty, kiedy tylko jesteś w domu grzejesz w piecu
    kominkowym tak, zeby nie przegrzać mieszkań. Kocioł gazowy wtedy dogrzewa do
    zadanej temperatury oddają znacznie mniej energii, a tym samym spalając
    mniejsze ilości gazu.
    W przypadku porównania z węglem przestaje to już mieć wymierny sens
    ekonomiczny.

  • 54. Data: 2010-09-23 17:14:30
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Jak dla mnie rekupator jest idealny tam gdzie za oknem jest hałas i smród.
    > Dzieki szczelnym oknom jest dzięki temu cicho w domu a i nie śmierdzi tak
    > ;)

    Jakim cudem rekuperato pozbywa się smrodu ?
    Widzę, że znasz jakieś nowe, cudowne urządzenia rekuperacyjne, o których
    jeszcze nie słyszałem :D

  • 55. Data: 2010-09-23 20:13:09
    Od: "daniel97" <d...@p...onet.pl>

    > Tu będziesz musiał poprowadzić rury i zamontować dla każdego pokoju
    > przepustnice z możliwością regulacji conajmniej ręcznej, a najlepiej z
    > termostatem.

    Zaraz Ci powiedzą, że komputer jest do tego potrzebny. Mam w domu system DGP
    i nie mam żadnych przepustnic i termostatów. Przepływ powietrza można
    regulować na kratkach wylotowych do pokoju (u mnie są żaluzje). Regulacja
    temperatury na władzie otwarciem powietrza do spalania. Zresztą turbina ma
    dużą wydajność aby wyrównać temperaturę 600m3/h przy kubaturze do cyrkulacji
    powietrza około 200m3.
    Co do zaniku energii to chyba minęły czasy stopni zasilania. Gdy brak prądu
    otwieram cyrkulację "na krótko" dół - góra obudowy wkładu i nie ma problemu.
    Gorąco polecam.
    Pozdrawiam
    Daniel

  • 56. Data: 2010-09-23 20:13:52
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-09-2010 o 09:21:12 /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

    > Chyba nie do końca ...
    >
    > W przypadku rekuperatora nie buduje się wentylacji grawitacyjnej ,więc
    > ciężko było by z wentylacją ...
    Okna otwarte dobrze wentylują :)

    > Rekupator zapewnia wymuszony obieg powietrza a co za tym idzie
    > wentylację ...
    Nie do końca, są zastoiska gdzie powietrze nie krązy.

    > Oczywiście można otworzyć okna , ale po co wtedy rekupator ?
    Bo jak jest temp zewn zbliżona do pokojowej to rekuperator
    traci sens, bo co dopłacać do czegoś co można mieć za darmo?

    > Tylko na zimę ???
    Albo w upały ale wtedy z GWC.
    A tak to głównie zimą się sprawdza bo odzyskuje ciepło wentylacji.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 57. Data: 2010-09-23 21:08:35
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 23 Wrz, 17:43, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > Da się zrobić, tylko wtedy, przy awarii musisz jakoś wymusoić ruch
    > poiwtrza. W moim hangarze ja to robię za pomoca zwykłego wentylatora...

    tu konieczny jest specjalny bypass, taka skrzynka z zapadką, jak
    wentylator nie działa, to powietrze idzie oddzielnym kanałem do
    jakiejś kratki u góry pomieszczenia, inaczej usmażysz wentylator, bo
    temperatury w rozprowadzeniu mechanicznym są znacznie niższe niż w
    grawitacyjnym
    takie bypassy są często zintegrowane razem z wentylatorem:
    http://allegro.pl/turbina-kominkowa-dospel-kom-bypas
    s-510-m3-h-filtr-i1228885444.html
    chociaż tam na schemacie działania bypassu jest nieprawda, gorące
    powietrze za cholerę nie poleci w dół :-), więc lepiej zakończyć kanał
    grawitacyjny oddzielną kratką (albo kilkoma) u góry pomieszczenia
    (powyżej czopucha kominka)

    pozdrawiam
    s_13

  • 58. Data: 2010-09-24 06:06:34
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Jakim cudem rekuperato pozbywa siďż˝ smrodu ?
    > Widz�, �e znasz jakie� nowe, cudowne urz�dzenia rekuperacyjne, o kt�rych
    > jeszcze nie s�ysza�em :D

    Za pomocą wbudowanego filtra. Ale jaka jest skuteczność to nie mam
    pojęcia ...

    Jakiś czas temu myślałem o rekuperatorze ale po przeczytaniu plusów i
    minusów stwierdziłem że nie jest to mi zupełnie potrzebne ;)

  • 59. Data: 2010-09-24 08:51:51
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 23 Sep 2010 14:08:35 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):

    > tu konieczny jest specjalny bypass, taka skrzynka z zapadką, jak
    > wentylator nie działa, to powietrze idzie oddzielnym kanałem do
    > jakiejś kratki u góry pomieszczenia, inaczej usmażysz wentylator, bo

    Taaaa... Wiesz, ten wentylator to taki stojący, pokojowy.
    Jak ja kocham mądrali, co nie doczytają o co chodzi, a się mądrzą.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 60. Data: 2010-09-24 12:57:57
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    to ja sie pod wątek podepnę z pytaniem też kominkowogrzewczym
    w planach mam adaptacja poddasza w domu jendorodzinnym na cele mieszkalne.
    ma służyć raczej jako mieszkanko sezonowe - ktoś przyjedzie na urlop (góry)
    czy coś w tym stylu. Ciężko do tego podpiąć istniejące CO (za słaby kocioł,
    małe przekroje rur istniejących itp). Wyjdzie tam duży pokój (nazwałbym go
    dzienny) 25m, do tego sypialnia z łazienką ok 18m. Planowałbym dać w tym
    duzym pokoju kominek z płaszczem wodnym i do niego podpiąc 2 grzejniki - w
    sypialni i łazience. odplagłości nieduże, łazienka po drugiej stronie komina
    pokój jakies 3m dalej. Najchetniej widziałbym coś wolnostojącego, a cały
    osprzęt (naczynie wzbiorcze itp) w łazience. No i tutaj pytania:
    -chciałbym ten grzejnik łazienkowy dać z dodatkową grzałką elektryczną np do
    suszenia ręczników w okresie cieplejszym. Czy jest możliwe żeby ta grzałka
    służyła również jako zabezpieczenie całej instalacji przed ewentualnym
    zamarzaniem? bo nie chciałoby mi się spuszczać wody za kazdym razem (dotyczy
    to równiej instalacji wodociagowej w łazience)
    -jakiej mocy potrzebny by był kominek? zakładam dobrze ocieplone
    pomieszczenia, np 25-30cm wełny (dobrze położonej)
    -czy jest możliwe podłączenie tego kominka do istniejącego przewodu dymowego
    (piec kaflowy w piwnicy, sporadycznie opalany drewnem) czy tez konieczne by
    było postawienie nowego komina? komin murowany z cegły. To samo pytanie dot
    wentylacji - mogę się podpiąc do wentylacji kuchennej? (kuchnia elektryczna,
    najwyżej będzie smacznie pachniało na górze)
    -czy wysokośc tego komina (5 m od przewidywanego poziomu paleniska)
    wystarczy?