  • 1. Data: 2010-04-13 12:14:17
    Temat: Okna energooszczędne - jakie?
    Od: l...@o...pl

    Witam

    Planuje budowe parterowego domu w tym roku, robie właśnie kosztorys i
    potrzebuje informacji na temat okien.

    Dużo się naczytałem o oszczędzaniu energii i świadectwach
    eneregtycznych - teraz musze wybrać i prosić o wycene. Znajomy polecił
    mi energooszczędne okna Yest - http://www.yest-okna.pl/okna_energooszczedne,oferta,
    98,pl.html
    ponoć 6 komór - choć wcześniej zdecydowany byłem na Decunick
    http://www.deceuninck.com.pl/HTML/Subsidiary8/Polish
    /Pages/8_zendow.htm
    5 komorowe. Czy ta jedna komora to wogóle ma jakieś znaczenie czy to
    czysty marketing? Przedstawiciele obu są u mnie w okolicy, macie
    jakieś doświadczenia z tymi markami - porównanie?

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2010-04-13 13:22:08
    Temat: Re: Okna energooszczędne - jakie?
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > czysty marketing? Przedstawiciele obu są u mnie w okolicy, macie
    > jakieś doświadczenia z tymi markami - porównanie?

    Witaj

    W pierwszej chwili myślałem że żartujesz. Po przeczytaniu
    jednak odniosłem silne wrażenie że poważnie myślisz nad
    tymi oknami.

    Nie wybrałbym jednych ani drugich. Pierwsze to profil firmy
    Veka, drugi to Decunick. Nie są one złe, ale Schüco które
    jest stosowane m.in. przez Jezierskiego to _zdecydowanie_
    wyższa liga. Do tego Jezierski oferuje pakiety szybowe z
    k=0,5 czy system "niewidocznych" okuć.

    Proponowałbym byś (jeśli Ci zależy na jakości i parametrach
    okna) w skierować uwagę w stronę producentów stosującyh ten
    system.

    PS. Zaś do rad znajomego odnosił się ze sporym sceptycyzmem.

    --
    brak sygnaturki

  • 3. Data: 2010-04-13 14:16:19
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 13 Kwi, 14:14, l...@o...pl wrote:
> [...]
    > czysty marketing? Przedstawiciele obu są u mnie w okolicy, macie
    > jakieś doświadczenia z tymi markami - porównanie?

    Z perspektywy swojego domu moge powiedziec ze okna to nie wszystko.
    Iosc komor 6 jest o tyle lepsza ze masz sztywniejsza rame.
    Izolacyjnosc 0,5 to raczej naciagany parametr a cena wysoka, ale
    trzeba miec na uwadze wielkosc okien w stosunku do calosci budynku.
    Jesli masz duze przeszkolne powierzchnie to nie zaluj na oknach, jesli
    masz zwykle 150x150 to lepiej wybrac standardowe z miare dobrymi
    okuciami /takie aby byly po obwodzie okna a nie tylko na dwoch lub
    trzech stronach/ i dodatkowo rolety lub okiennice.
    Kwestia jeszcze slupkow dzielacych okno na czesci czy maja byc stale
    czy ruchome. W przypdaku wyboru okna tarasowego ma to kolosalne
    znaczenie.
    Osobna kwestia jest jeszcze kolor okna na zewnatrz i wewnatrz oraz
    uszczelki ktore lubia od slabych prodecentow po czasie ugniatac sie.
    Do okien warto zastanowic sie nad uszczelnieniem polaczenia mur-rama
    specjalna tasma paroizolacyjna wewnatrz i paro przepuszczalna od
    zewnatrz. Pianka po pewenym czasei przestaje juz sprezynowac jak na
    poczatku i miedzy pianka a murem moze byc mala szczelnka ktora
    spowoduje dyfyzje pary a co w konsekwencji wykroplenie i
    przemarzanie.
    Praca bedzie zakryta i lepiej miec pewnosc co do tego. Decyzja bedzie
    nalezec do ciebie ale trzeba byc swiadomym czynow.
    Dalsza sprawa to samo osadzanie okien i w jaki sposob czy w murze czy
    tez w izolacji.

    Warto tez przestudiowac budowe okna i zastanowic sie w jaki sposob
    bedzie odprowadzona woda z szyb w czasie zacinania deszczu. Co sie z
    nia stanie jak wejdzie miedzy uszczelke szyby a ramy, dokad poplycie i
    czy nie bedzie zamarzac w srodku.

  • 4. Data: 2010-04-13 21:08:28
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Dużo się naczytałem o oszczędzaniu energii i świadectwach
    > eneregtycznych - teraz musze wybrać i prosić o wycene
    (...)

    Nie dajmy się zwariować.
    Jeśli chodzi współczynniki termiczne to okna są jednym z najsłabszych
    punktów w budynku, a przy tym też jednym z najdroższych jeśli
    chciałoby się ten współczynnik poprawić.
    Trzecia szyba, siódma komora - czy warto? Chyba nie. Może lepiej
    zadbać w to miejsce o grubszy styropian, grubsza wełnę czy lepszy
    kocioł.

    Adam

  • 5. Data: 2010-04-13 21:59:59
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Tue, 13 Apr 2010 05:14:17 -0700 (PDT), l...@o...pl
    napisał(a):

    > jakieś doświadczenia z tymi markami - porównanie?

    Tak. Moja firma ostatnio sprzedała okna do domu pasywnego.
    13 sztuk w tym witryna do salonu 3x2,2 metra z szybą o wadze 400 kg.

    Całość z montażem 64k netto.

    Polecam.

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 6. Data: 2010-04-13 22:26:54
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Tak. Moja firma ostatnio sprzedała okna do domu pasywnego.
    > 13 sztuk w tym witryna do salonu 3x2,2 metra z szybą o wadze 400 kg.
    > Całość z montażem 64k netto.

    Do tego pewnie gościu jeszcze dołożył solary, reku, pompe ciepla i
    inne cuda. Za milion zł zbudował sobie oszczędny (!!) dom, tylko
    chodzić nie można wewnątzr, bo ruch powietrza zaburza mu parametry
    Adam

  • 7. Data: 2010-04-14 05:02:05
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    adam wrote:

> [...]
    > inne cuda. Za milion zł zbudował sobie oszczędny (!!) dom, tylko
    > chodzić nie można wewnątzr, bo ruch powietrza zaburza mu parametry

    a w garażu stoi landRover co pali 20 litrów na 100 w cyklu miejskim ;-)

  • 8. Data: 2010-04-14 08:13:00
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    >Użytkownik <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    >Witam

    >.Dużo się naczytałem o oszczędzaniu energii i świadectwach
    >eneregtycznych

    Czytanie oświadectwach sobie odpuść. Za 200- 300zł zrobią tobie swiadectwo
    dokładnie takie jakie bedziesz potrzebował

> [...]
    ,98,pl.html
    >ponoć 6 komór - choć wcześniej zdecydowany byłem na Decunick

    A masz wycene na te okna?
    Spisz z projektu wymiary okien i rozejrzyj sie u okolicnych sprzedawców.
    Myślę że bardziej skieruj sie w strone duzych producentów
    Jak ja szukałem okien to dobry stosunek cena/jakośc miał np Drutex czy
    Oknoplast
    Za okna Drutexu na cały dom zapłaciłem sporo ponizej 10tys z montazem
    Super-hiper energooszczędne jak ktoś tu niżej pisze to nawet około 60tys.
    Czy te 50tys róznicy ma szansę sie kiedykolwiek zwrócic w oszczednościach na
    ogrzewaniu?
    Przemysl to

    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-04-14 13:53:33
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    adam wrote:
> [...]
    > Trzecia szyba, siódma komora - czy warto? Chyba nie. Może lepiej
    > zadbać w to miejsce o grubszy styropian, grubsza wełnę czy

    Teoria teorią, a uwarunkowania indywidualne uwarunkowaniami.
    Co innego jak okna w projekcie stanowią coś koło (poniżej)
    10% powierzchni ścian, a co innego gdy jest przeszło 15%..

    Jak ktoś ma mało okien, i/lub ma je o małej powierchni to
    być może możnaby było nie zwracać przesadnej uwagi na okna
    i ich parametry.

    Ale jak okien jest sporo, i/lub są spore, to różnice między
    producentami potrafią mieć zasadnicze znaczenie. Np. część
    profili NIE NADAJE SIĘ na duże okna ze względu na parametry
    mechaniczne, choćby sztywność profilu. Na upartego klient
    może zlecić wbrew specyfikacji producenta, ale potem bywają
    poważne kłopoty z użytkowaniem (zamyka się zimie, nie chce
    zamknąć w lecie), czy niezawodnością. Często firmy typu Pan
    Zenek i Szwagier bez zmrużenia oka przyjmują zamówienia na
    okna poza specyfikacją producenta, byleby tylko klientowi
    je sprzedać..

    --
    brak sygnaturki

  • 10. Data: 2010-04-14 15:04:26
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Wed, 14 Apr 2010 07:02:05 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > a w garażu stoi landRover co pali 20 litrów na 100 w cyklu miejskim ;-)

    a garaż ma 55 m2 :)

    --
    pozdrawiam
    trud