    From: "Druid29" <d...@t...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Oświetlenie łazienki - lampy ze świetlówką GX53
    Date: Sun, 9 Aug 2009 23:06:28 +0200

    Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h5nb10$6q2$1@news.onet.pl...

    > Nie ma to jak wyczerpująca, merytoryczna odpowiedź.

    Marek Dyjor ma rację - jesli chcesz mieć gówniane światło w którym wyglądasz
    jak na ciężkim kacu, to kupujesz świetlówki dziwnej firmy albo co gorsza
    diody LED.
    Halogeny są oszczędniejsze od zwykłych żarówek o jakieś 30% (pomijam tu
    halogeny w klasie energochłonności C). Poza tym w łazience chyba nie
    przebywasz całymi godzinami, aby to miało znaczenie. Halogeny dają
    ukierunkowane światło o pełnym widmie. Jesli Twoja kobieta (lub Ty) układa
    sobie włosy w łazience, to na pewno doceni dobre światło nad głową, takie
    jak w salonie fryzjerskim. Dobre markowe halogeny mają trwalośc 4000 godzin,
    co w przypadku łazienki może oznaczać naprawde długie lata świecenia.
    Na Twoją łazienkę 3,5 m2 zupełnie wystarczy 5 halogenów po 20W. świetlówki
    świecą światłem rozproszonym, więc nie da sie wprost przeliczać efektywności
    świetlnej. Jeśli koniecznie chcesz świetlówki, to łączna moc świetlówekwek
    30 Wat powinna wystarczyć.
    Te 5 halogenków miałem w łazience w bloku (3,5 m2). Teraz w podobnie małej
    łazience z domu zastosowałem 6 halogenków po 20 W i jest bardzo jasno. Jako
    energooszczedną fanaberię traktuję listwe diodową (o mocy 5W) na całej
    długości łazienki którą sobie właśnie dziś zamontowałem, a która daje
    wystarczająco dużo światła do umycia rąk lub skorzystania z wc aby nie
    zapalac halogenków na suficie.

    Pozdrawiam,
    Druid29