  • Data: 2019-03-14 09:52:40
    Temat: Re: PC P-W Altherma - podsumowanie rok/rok.
    Od: yarecky <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 14.03.2019 03:21, s...@g...com wrote:

    > Tu nie chodzi o to ze Tobie niby mialo by nie byc cieplo.
    > Chodzi o to ze opublikowales dane (chwala ci ze pelne czyli wraz z temperatura jaka
    masz) i z nich wynika co wynika ale trzeba pamietac ze dla kogos kto woli cieplej te
    numerki wyjda wyzsze.

    > Kiedys mowilo sie ze obnizenie temperatury o 2 stopnie to spadek kosztow o 10%.
    > Nie wiem jak to sie teraz ksztaltuje ale jesli tak zalozymy to dla kogos kto lubi
    cieplej to jest od 10 do 20% wyzsze koszty. O ile oczywiscie PC dziala liniowo w tym
    zakresie.

    > Przedpisca napisal o tych 17 stopniach bo tu na grupie juz kiedys byli tacy co
    pisali jak tanio grzeja a potem sie okazywalo ze w zimnicy siedza albo pol tony
    drewna w kominku pala. I zeby nie bylo, jak kto lubi tak niech se ma. Ale niech
    uczciwie napisze jak ma.

    > I tu szacunek ze napisales jak masz. Tlumaczyc sie nie musisz. Nie ma potrzeby.

    Dla powietrznej PC może to być nieco wiecej niż 10% - wynika to z tego,
    że pracuje ona często poniżej punktu rosy i wymaga odszraniania
    wymiennika. Wiadomo - jak jest mróz to wilgoci w powietrzu nie ma zbyt
    wiele, ale obniżenie nawet o 1-2st temperatury wymiennika będzie
    powodowało częstsze odszranianie. Rozwiazaniem może być zagęszczenie
    rurek w podłogówce - u nas są jeśli dobrze pamiętam co 15cm na całości i
    co 10-12cm przy otworach. Więcej rury to większa moc bez podnoszenia
    temperatury, może to by zadziałało - niech się wypowiedzą eksperci.

    yarecky.